Nieuws:

Wilt u Stichting 3rail steunen? Dit kan eenvoudig via onze Stichting 3rail Webshop :thumbup:

gras maken.

Gestart door bennieT woensdag 24 november 2021, 14:58:13

0 leden en 2 gasten bekijken dit board.
gras maken.
Lid sinds: 2021

offline
gras maken.
heb hier is rond gekeken over het maken van gras.
is er ook een goedkope en makkelijke manier hiervoor.
heb hier een grote plaat die wil ik voorzien van gras.
heeft iemand tips met verdund houtlijm of iets anders.

alvast bedankt
Re: gras maken.
Lid sinds: 2010

offline
Re: gras maken.
Tja... moet het er dan ook nog mooi uitzien? En wat is goedkoop in jouw beleving? Zelf maak ik gebruik van een RTS-greenkeeper met losse grasvezels. Een kleine investering maar ik maak wel mooie gras meuk. Dus wat zijn je wensen en eisen?
Re: gras maken.
Wiki Redactie
Lid sinds: 2009

Twentelijn Tp.IVa (1968-1980)

offline
Re: gras maken.
Re: gras maken.
Lid sinds: 2018

vraag niet hoe het kan, geniet ervan

offline
Re: gras maken.
hey Bennie, ik heb een grote baan en houd het eenvoudig, verdunde houtlijm en grasvezels erover. Prima voor mij. zie fotos.
Re: gras maken.
Lid sinds: 2021

offline
Re: gras maken.
bedankt voor de tips.

mooie foto's trouwens.

ik ga het gewoon met verdunde houtlijm proberen ziet er top uit.

gr bennie
Re: gras maken.
Lid sinds: 2007

Klein Jünkerath

offline
Re: gras maken.
Ook een mogelijkheid:

Ik heb de grasvezels met een verbouwde "elektrische vliegenmepper met zeefje" (zie https://www.nproject.org/nl/modelspoor-scenery/statisch-gras-leggen-op-de-modelbaan ) in nog natte aardebruine (muur)verf (op het hout) gestrooid. Zit na 13 jaar nog steeds prima.

Groet, Paul
Re: gras maken.
Lid sinds: 2019

Als het niet kan zoals het moet dan moet het maar

offline
Re: gras maken.
Zelf heb ik twee elektrostatische grasstrooiers. Een goedkoop Chinees modelletje da tin dezelfd klasse valt als de omgebouwde vliegenmepper. Werkt leuk voor hele korte vezeltjes, 2 tot 3 mm is geen probleem, daarboven wordt het al moeilijker. Daarnaast heb ik een 55kV RTS. Daarmee kun je vezeld planten tot een lengte van 12mm. Hele rietkragen kun je zo neerzetten. Voor nog langere vezels moet je een nog sterker apparaat hebben.

Maar als het echt goedkoop moet en ook nog mooi moet worden dan adviseer ik je een pincet. Duurt iets langer maar hé het is hobby en tijd speelt geen rol. Het houdt je van de straat.
Re: gras maken.
Lid sinds: 2019

offline
Re: gras maken.
vorig jaar heb ik een grasmaster gekocht. Een relatief dure aankoop (als hangt dat af va mens tot mens). één van mijn beste aankopen voor het diorama/modelspoorgebeuren geweest. Scheelt je een hoop gesukkel en geklooi.

Een homemade versie van een grasstrooier is uiteraard ook een goede oplossing.