Nieuws:

Wilt u Stichting 3rail steunen? Dit kan eenvoudig via onze Stichting 3rail Webshop :thumbup:

Niet alle melders reageren

Gestart door Emslandstrecke zaterdag 27 november 2021, 17:57:20

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Niet alle melders reageren
Hallo Digitalisten,
De oude baan heb ik afgebroken en van plan weer een nieuwe baan te bouwen. Eerst een testbaantje opgezet.
Daarbij stuit ik op een probleem. Als een loc over de baan één van de 10 terugmelders passeert, dan geeft Ecos dat meestal ook aan. Zoals het hoort: blokje gaat aan en uit. Maar bij 4 van de 10 melders gebeurt het niet. Deze blijven aan, maar zijn niet bezet. Ik heb betreffende rails vervangen, evenals de isolatie en de aansluiting op de terugmelddecoder. De decoderaansluiting mankeert volgens mij niets, aangezien het blokje dan aan- en uitgaat. Bij het aansluiten blijft het blokje aan. Wat zie ik over het hoofd of doe ik verkeerd?
Spoorgroeten van Cor


Re: Niet alle melders reageren
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Niet alle melders reageren
Hoi Cor,

Waarschijnlijk heb je bij deze 4 melders niet de geïsoleerde railstaaf aangesloten maar de gene die aan massa hangt.

Als je het draadje uit je S88 haalt ( dus van een van de aansluitingen die constant bezet is ) gaat hij dan wel uit?
Als dat zo is komt er via de draad die je net los geschroefd hebt massa op de ingang, of te wel de draad zit ergens gekoppeld aan massa.

Of de rail staven zijn niet gescheiden van elkaar of zoals ik schreef zit de draad aan de verkeerde railstaaf.


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: Niet alle melders reageren
Hallo Peter,
Mijn hartelijke dank voor de info! Alles werkt. Waarschijnlijk had de wet van Murphey en ook de digitale vermoeidheid bij mij toegeslagen... Een dag zelf knoeien, maar met jouw tip binnen een half uur opgelost! Waar zouden we zijn zonder......
Mvg,
Cor
Re: Niet alle melders reageren
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Niet alle melders reageren
Mooi dat het opgelost is Cor.


Mvg,

Peter Degeluidsman