Nieuws:

Bekijk onze nieuwe Stichting 3rail kleding lijn! Mooi voor evenementen, stamafels en meet&greets op beurzen : Stichting 3rail Webshop

Foto / film verkleinen

Gestart door 4K zondag 21 november 2021, 21:52:11

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Foto / film verkleinen
 :O   Pffff was weer ff geeelje maar nu wil ik weer eens  wat vertellen en tonen,
maar weet niet goed meer om foto's/film te verkleinen dat wil ik weer opnieuw leren en dan  heb ik genoeg stof om te tonen
wie o wie heeft goede tips ?gebruiksaanwijzingen
Dank alvast
Re: Foto / film verkleinen
Met het gratis (in Windows meegeleverde) Paint.
Voor film hangt dat af van de gebruikte bewerkingssoftware.
Re: Foto / film verkleinen
Wat bedoel je met 'verkleinen'? Hoogte en breedte aanpassen, of/en lengte van een film? Beide zouden mogelijk moeten zijn met het programma FFmpeg. Heeft wel een vrij pittige leercurve, maar online zijn voor veel taken wel voorbeelden te vinden.

Meest simpele command-line om (onder windows) invoer te verkleinen in pixels:

   C:\ffmpeg\bin\ffmpeg.exe -i Vlootuitbreiding.mp4 -s 192x108 out.mp4


En het simpelste voorbeeld om te knippen (start lezen van invoer op 9 seconden, schrijf 12.5 s uitvoer):

  C:\ffmpeg\bin\ffmpeg.exe -ss 9.0 -i Vlootuitbreiding.mp4 -t 12.5 out1.mp4
Re: Foto / film verkleinen
 :)ja dank heb al wat geexpirimenteeerd ( geoefend) van de week eerste rsultaten op deze sits onder Grootpoor te zien
Re: Foto / film verkleinen
Je kan met Abload.de afbeeldingen Uploaden. Dan de link naar het forum gebruiken. De afbeeldingen staan dan bij abload.de Of bijvoorbeeld MijnAlbum of Flickr (deze is gratis tot 1000 fotos) dan kan je ze uploaden in ieder formaat.

Groet Ronald.