Heren,
Allen bedankt voor de tips en aanwijzingen
De reden dat ik de lok voorzien heb van een nieuwe decoder is dat hij ineens in volle vaart ervandoor ging.
Kon via de Intellibox 2 de decoder niet meer benaderen, ook geen reset meer geven.
Is lang geleden, maar sinds kort weer dit probleem opgepakt.
Staat mij bij dat bij schakelen van het geluid, er meteen van alles mis ging.
Daarom de luidspreker verwijderd, maar dat gaf ook geen verbetering.
Na plaatsen van een nieuwe decoder bleven de lichten direct na spanning op de baan branden. (of dit daarvoor ook zo was weet ik niet meer helaas,,)
Alle instellingen geprobeerd, maar geen resultaat.
Klikken wat ik hoorde kwam dus niet van de luidspreker...., waar dan wel vandaan....geen idee
Om wat duidelijker beeld te krijgen, en om te zien of er misschien wat doorgebrand was, een foto gemaakt van de printplaat, onder en bovenkant.
Nu bleek, na uitvergroten, dat er aan de onderkant een verbinding te zien was over de verschillende print banen.
Waarschijnlijk vet ?? wat ik in de overbrenging heb gedaan..., wist niet dat dat geleidend was.
Na verwijderen van dit "vet" brand de verlichting weer oke, en ook de andere funkties werken (zonder klik geluid...)
Dat zo'n kleinigheid zo'n probleem kan geven....
Helaas werkt het geluid niet, zit ook geen luidspreker meer in, maar ach....geluid genoeg op de baan.
Allen bedankt voor de tips
Alleen een cursus decoder instellen zou niet gek zijn, want snap er nog steeds weinig van.
Vooral de gecombineerde AUX uitgangen.
En de nederlandse ESU beschrijving geeft hier ook niet veel uitleg over.
Dus als er eens iemand een uitleg gaat geven, op een forumdag oid, dan ben ik er bij.
Groet, Edwin.