Zow, wat een reacties allemaal, waarvoor mijn dank ! het zet aan tot nadenken.
Ik heb het hier even geprobeerd, en het lukt "net" ...
zodoende:
- ik ga 70 cm diep aanhouden, i.p.v. 80
- 30 cm is de minimum die ik als "tussenruimte" ga aanhouden.
- ik heb ook links en rechts mangaten (ene kant is keerlus, andere kant is railspiraal)
- ik heb standaard 74491 wisselaansturing, dus qua extra hoogte, hoef ik me daarover geen zorgen te maken.
de rails en wissels liggen in het schaduwstation vast met dubbelzijdige tape, zodat ik die er makkelijk kan uitnemen.
- ik zorg dat op de achterste sporen, allemaal korte treinstelletjes staan, zodat ik die makkelijk kan wegnemen bij ontsporing.
De langere gekoppelde treinstellen, zet ik op de voorste treinsporen.
- Ik schrijf wel een functie in RocRail, zodat ik al het resterende materiaal dat "uit de weg" moet (bij problemen en werkzaamheden), allemaal automatisch uit het schaduwstation gereden wordt,
en her en der op de baan geparkeerd wordt. Na de werkzaamheden roep ik een zelfgeschreven functie aan, om het schaduwstation terug vol te rijden
Met 2 schaduwstations kom ik nu aan een goeie 110 meter opstelsporen. Niet voldoende, maar beter dan niks hé
(ik zou eigenlijk bijna het dubbele aantal nodig hebben, zit nog te twijfelen om aan de compleet andere kant van de baan, nog zo'n schaduwstation te bouwen. (maar dat is toch maar goed voor een 50-tal meter extra opstelsporen)
- wagons met camera's heb ik genoeg, alsook heb ik nog 16 bewakingscamera's liggen om her en der op te stellen in schaduwstation en railspiraal
Weldra nieuwe (en hopelijk laatste en definitieve) baanplan ...
Geen dubbeldek baan meer, we hebben een oplossing gevonden voor het "niet-hoeven-te-delen" van de treinkamer, geen muziekstudio meer nodig op dit oppervlakte dus ...
We kunnen nu ongeveer 5m x 7m gaan rondrijden ...
groeten,
Kris