De eerste vraag die ik wil stellen:
Gebruik je de
diodetruck en is deze aanwezig op de bezetmelders of direct onder de rails? Deze moet zo dicht mogelijk bij de rail zitten, gebruik je een lange draad en de diodetruck aanwezig op de S88, kan je foutmeldingen met de terugkoppeling van MFX krijgen welke 'heraanmeldingen' kunnen veroorzaken.
Mocht je geen diodetruck gebruiken:
Ergens gaat iets mis in de synchronisatie waardoor je blijft zitten een een ronddraaiende 'fout'. Het verhaal heb ik ook last van gehad, maar dan in combinatie met Koploper van PahaSoft.
Voordat je automatisch gaat rijden met een programma; Zorg ervoor dat alle Mfx locs zijn aangemeld. Door de synchronisatie tussen centrale en programma gaat het e.e.a. wel eens mis, waardoor een programma locomotieven 'uit' de Ecos verwijdert, wat dus weer voor een nieuwe 'aanmelding' zorgt en alles in de hobbel gaat i.v.m. volgorde aanmelden.
Mocht dat je probleem niet direct oplossen: Maak een back-up van je Ecos, fabrieksreset en de laatste firmware opnieuw te installeren. Daarna de back-up terug inladen. Eerst alles aanmelden, dan opnieuw verbinding met Rocrail maken en de synchronisatie langs lopen.
Blijf je er last van houden, kun je nog proberen 'opnieuw' te beginnen met de Ecos, fabrieksreset en geen back-up terug laden.
Het is niet normaal dat je een uur bezig met met het aanmelden van 6 locomotieven. Je kan ze nog op het programmeerspoor zetten en de instelling gebruiken 'aanmelden mfx locomotief op programmeerspoor' en het normale spoor even loskoppelen!
Wat Peter aangeeft met vinkje M4 (of Railcom) trouwens alleen een snelkoppeling en heeft niks te maken met het aanmelden.
Inmiddels rijden we op onze clubbaan in Leeuwarden al 2 jaar rond met Motorola, MFX en DCC door elkaar heen. ECoS 2 in combinatie met Traincontroller van Freiwald. +/- 200 locomotieven ingeregeld, meer dan 40 hiervan zijn MFX en geen last van 'her aanmeldingen'.