Een nieuwe pagina, dus ook weer tijd om het laatste kaartje hier weer even te herhalen, zodat terug bladeren niet nodig is.

184. Bijna bij het eindpunt voor de ZLSM treinen, maar eerst nog de overweg in de Vinkenbergstraat (locatie 46) en alle daarbij behorende regelkasten.

185. De overweg zelf. Aan de overkant ervan leidt de eerste afslag naar links naar de parkeerplaats van het station.

186. De blik weer gericht naar Simpelveld, waar ook het wisselpaar te zien is om én de trein langs het juiste perron te krijgen én om de lok na het omlopen weer aan de juiste kant van de trein te kunnen koppelen.

187. En omgedraaid richting station Schin op Geul.

188. Ingezoomd vanaf de overweg richting de aansluiting met het ProRail (of Arriva) net. Vanaf hier noem ik dat gewoon de Arriva-sporen oid. Vroeger lag hier een dubbelsporige aansluiting, die later is weggehaald en nu weer enkelsporig is uitgevoerd.

189. De overweg de overweg gelaten en het perron opgelopen, dus zijn we nu op locatie 47 aanbeland. Volgens deze bordjes zijn we op km. 22 en wordt een trein van 4 bakken geacht hier te stoppen.

190. Het oude model van de naamborden met uiteraard de klok, die de juiste tijd aangaf.

191. Kijkend richting het wissel, waar de lok heen kan rijden (na losgekoppeld te zijn) om om te lopen.

192. Staand op de overweg, die daar is om van het ene perron (dat van spoor 3) naar het andere te lopen (geen spoornummer gezien, maar zal best spoor 4 zijn) en kijkend naar het ZLSM station.

193. Mezelf staand op de overweg omgedraaid en kijkend naar de aansluiting, welke door allerlei regelgeving uit Europa met betrekking tot het rijdend personeel helaas voor nu niet in gebruik is.

194. En dat ingezoomd, waarbij links een bord staat met de baanvaksnelheid (100 km/h). Op de rug een bord wat naar ik verwacht aangeeft dat bij rechtdoorgaand wissel er geen bovenleiding is.

195. De overweg in de Arriva-sporen.

196. Staand op die overweg, kijkend naar de boog. De WUBO's zijn zo te zien buiten dienst.

197. Vanaf diezelfde plek omgedraaid naar het in de boog liggende Arriva-station.

198. Het bord op het perron aan de overkant.

199. Een stukje doorgelopen en ingezoomd op het einde van het station. Ik sta zelf hier ter hoogte van het stationsgebouw.

200. Op datzelfde stationsgebouw een mooi tegeltableau, aan de kant van de Arriva-sporen.

201. Voor de duidelijkkheid heb ik dat even wat dichterbij gehaald.

202. Aan de andere kant van het pand, dus aan de ZLSM kant, ook een tegeltableau en wat andere zaken, die interessant zijn. Zoals bijv. dat Post T als locatie km. 22,074 heeft. Het sein staat er natuurlijk als decoratie (vanwege gasten bij de horeca kon ik dat helaas niet helemaal in beeld krijgen).

203. Het bewijs dat spoor 3 ook echt spoor 3 is.

204. De kopse kant van het gebouw als je vanaf de parkeerplaats aan komt lopen.

205. Naast de gevel is nog een NS steen te zien.

Tot zover een groot deel van de ZLSM trajecten (Aachen-Vetschau-Simpelveld, Simpelveld-Kerkrade en Simpelveld-Schin op Geul). Ik kon niet overal komen, al heb ik (zeker in Duitsland op het stuk tussen het hoofdspoor en Vetschau) toch hier en daar meer gevonden, dan ik gedacht had. En ik ben ook niet overal geweest, maar ik hoop dat jullie tot nu toe een aardige indruk hebben gekregen van het Miljoenenlijntje.