Nieuws:

Bekijk onze nieuwe Stichting 3rail kleding lijn! Mooi voor evenementen, stamafels en meet&greets op beurzen : Stichting 3rail Webshop

Marklin central station 60215 storing

Gestart door Peter01 woensdag 17 november 2021, 21:55:14

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Marklin central station 60215 storing
Beste,
Mijn digitale baan in aanbouw stuur ik aan met een Marklin 60215. Sinds enige tijd word ik geconfronteerd met de volgende storing. Van het ene op het andere moment kan ik de locs niet meer aansturen. De lichten blijven wel branden. De aansturing middels de 6021 werkt eveneens niet meer. Nadat ik de stroom
heb aan en uitgeschakeld reageren de locs weer.

Heeft iemand dezelfde ervaring en hoe kan ik dit oplossen?

Alvast bedankt voor het meedenken.
Gr
Peter
Re: Marklin central station 60215 storing
Heb je de rode en de bruine draad van de rails goed aangesloten. Wel eens vaak gebeurd. De digi aansturing wissels werkt wel
Re: Marklin central station 60215 storing
En als je 3ven een test baan maakt met een aantal loks erop wat gebeurt er dan?
Re: Marklin central station 60215 storing
Uit je verhaal kan ik niet opmaken hoe vaak dit nu voorkomt. Een herstart loste het probleem op begrijp ik. Als het bij een keer is gebleven, zou ik denken: kan gebeuren. Elke computer loopt wel eens vast en bij modelspoor is sprake van allerhande extra storing, zoals een kortsluiting bij ontsporing of een wissel waar dat ene sleepcontact soms de massa even raakt...
Dat kan een verstoring tot gevolg hebben.
Loopt je CS echter vaker vast, dan zit er misschien iets niet goed in je bedrading of ligt er ergens iets op het spoor. Als de boel ook niet werkt op je oude 6021 lijkt het niet aan het CS te liggen, maar ik heb geen idee hoe je die hebt aangesloten en het CS helemaal los hebt gehaald.

Groet,

Peter
Re: Marklin central station 60215 storing
Citaat van: BlikkenTinus op zaterdag 27 november 2021, 08:48:56
Uit je verhaal kan ik niet opmaken hoe vaak dit nu voorkomt. Een herstart loste het probleem op begrijp ik. Als het bij een keer is gebleven, zou ik denken: kan gebeuren. Elke computer loopt wel eens vast en bij modelspoor is sprake van allerhande extra storing, zoals een kortsluiting bij ontsporing of een wissel waar dat ene sleepcontact soms de massa even raakt...
Dat kan een verstoring tot gevolg hebben.
Loopt je CS echter vaker vast, dan zit er misschien iets niet goed in je bedrading of ligt er ergens iets op het spoor. Als de boel ook niet werkt op je oude 6021 lijkt het niet aan het CS te liggen, maar ik heb geen idee hoe je die hebt aangesloten en het CS helemaal los hebt gehaald.

Groet,

Peter
[l

Hoi, mijn CS2 valt vaker uit. Wellicht wordt het veroorzaakt door mijn contactrails. Momenteel ben ik bezig om al mijn gesoldeerde contactrails (zag hier en daar toch wat roestvorming ontstaan) te vervangen. Hopelijk lost dit het probleem op.