Nieuws: Regelmatig worden ook lokale Stamtafels georganiseerd! Kom gezellig een keertje bij jouw lokale stamtafel lekker kletsen over treintjes en nog veel meer!!
+  3rail Forum
|-+  Modelbaanbouw & Scenery
| |-+  Banenplan ontwerpen
| | |-+  Plan 2.0
Pagina's: 1 [2]   Omlaag

Auteur Topic: Plan 2.0  (gelezen 3464 keer)

Flyingkoekkoek

• Zeer Toffe Gast
  • *
    • Modelspoorscenery Tips & Tricks
Re: Plan 2.0
« Reactie #50 Gepost op: vrijdag 25 februari 2022, 19:57:59 »

Goedenavond Dennis,

even terugkomend op je comments;

1. Een trein die met de klok mee rond rijdt, geraakt nooit in het goederenstation bovenin. Misschien in de bocht links nog een overloop wissel steken.
- Dit klopt. Ik heb hier de keuze moeten maken tussen;

A. het goederenspoor vanaf 2 zijde bereikbaar
B. Het onderste opstelspoor bereikbaar maken om zo ook vanuit het locdepot richting Dammtor te kunnen ( rechtsrijdend ).

Aangezien personenvervoer mijn voorkeur heeft, is de keuze daarop gevallen. Een extra overloopwissel toevoegen heb ik geprobeerd, echter bracht dit teveel wijzigingen met zich mee omtrent de opstelsporen & de vormgeving daarvan. Hierdoor is die keuze niet gemaakt. Het is wel mogelijk om vanuit het goederenspoor, 2-zijdig te vertrekken.

2. Je geraakt enkel vanaf het onderste spoor van je station in de lockdepot. Is dit de bedoeling?
- Dit klopt ook. Treinen welke vanaf rechtsboven komen, kunnen zo het onderste opstelspoor oprijden om erna richting locdepot te gaan. Bij het vertrek hiervan kunnen ze zowel richting Dammtor vertrekken, alsmede richting de tunnel ( oftewel; schaduwstation ).

Hoop dat zo alles een beetje duidelijk is.

Grzt Kevin
Grtz Kevin

1200Blauw

• Wiki Redactie
  • NS Tp.IVa (1968-1980)
« Reactie #51 Gepost op: zaterdag 26 februari 2022, 12:11:22 »

hierbij nog een ( vermoedelijk ) laatste aanpassing aan het plan.

Right... :D

Begin, als je eraan toe bent, gewoon het op het plaatje onderste deel van het plan te bouwen, dan kun je bovenaan nog lekker fantaseren. Volgens mij vind je dat veel te leuk en dat is ook prima. :) :thumbup:

LeenVdab

• Toffe Gast
  • *
  • Et alors?
« Reactie #52 Gepost op: zaterdag 26 februari 2022, 12:14:32 »

Als je zo snel van gedachte verandert zou het zonde zijn te beginnen bouwen, je zal nog niet klaar zijn met de ruwbouw en al weer wat anders willen. Hou het bij het plannen, dat is ook al een mooie hobby op zich 😉
Groeten,

Leen

Flyingkoekkoek

• Zeer Toffe Gast
  • *
    • Modelspoorscenery Tips & Tricks
« Reactie #53 Gepost op: zondag 27 februari 2022, 11:08:05 »

@citaat @citaat @citaat

@1200Blauw, de bouw van de schaduwstations is inderdaad reeds begonnen… zodra deze liggen, wordt er begonnen aan de bovenzijde.

@LeenVdab, zonde om te beginnen..?! Zo ervaar ik dat echt niet… Ik heb liever “ spijt “ vd dingen die ik gedaan heb, dan van de dingen die ik niet heb gedaan… Gewoon lekker beginnen dus… mocht het niet naar je zin zijn, dan gewoon afbreken & opnieuw beginnen.. Ik ervaar dat niet als zonde… Doen wat je wilt doen..! En ik ben het met je eens, het plannen is zeker al een mooie hobby op zich…  :)
Grtz Kevin
Pagina's: 1 [2]   Omhoog