Nieuws:

Kom gezellig een keertje bij jouw lokale Stichting 3rail Stamtafel lekker kletsen over treintjes en nog veel meer!

Advertentie in de krant

Gestart door a3west maandag 15 november 2021, 15:41:21

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Advertentie in de krant
Lid sinds: 2021

offline
Advertentie in de krant
Iedereen kent dit: terwijl je op het Net naar iets op zoek bent, kom je iets héél anders tegen. Ik had bij het gemeente archief van 's-Gravenhage de zoekterm "Drankhandel advertentie" ingetypt. Dan kom je terecht bij DELPHER. Daar kwam ik op een kranten pagina terecht waar inderdaad een advertentie gedrukt was van een drankhandel. Maar veel mooier was de advertentie van de NS die er naast stond.
Door zo'n tractie wordt je als jongeman(20-24 jaar) wel aangetrokken!

Het Nieuwsblad van het Zuiden, zaterdag 30 januari 1954  KLIK

EDIT Fred, linkje ingekort.

Verzoekje, lees deze ook eens: KLIK
Re: Advertentie in de krant
 @citaat Brildragers mogen niet meedoen. Dat zou nu niet meer kunnen. Wet tegen discriminatie. ;)
Re: Advertentie in de krant
Lid sinds: 2009

Dwarsliggers op de rails sporen niet

offline
Re: Advertentie in de krant
Citaat van: nobody op maandag 15 november 2021, 15:57:10
Dat zou nu niet meer kunnen.
Los daarvan: draag je toch gewoon contactlenzen ...
Re: Advertentie in de krant/prorail
Inderdaad een leuke advertentie. Ik zag overigens deze week een uitzending van Zembla. Ging over de spoorwerkers van een paar grote aannemers die in opdracht van Prorail zich bezig houden met het onderhoud van de spoorbeddingen. De gebruikte steensoort en met name het stof dat ontstaat bij de verwerking is kankerverwekkend. Dit alles is al jaren bekend bij Prorail en de aannemers maar er wordt niets mee gedaan. Kreeg de indruk dat geld verdienen belangrijker is dan de gezondheid van de werknemers. Ook de overheid (arbeidsinspectie) blijft hier in gebreke. Aanbevolen om even terug te kijken.
Re: Advertentie in de krant
Lid sinds: 2009

Veel lukt met geduld, liefde en precisie.

offline
Re: Advertentie in de krant
Tja, jaren bekend.
Daarom nat slijpen en adembescherming en afzuiging bij droog slijpen.
En dat is overal waar stenen verwerkt worden.
Elke stratenmaker of tegelzetter weet dat.
Mvg
Marcel