Nieuws:

Kom gezellig een keertje bij jouw lokale Stichting 3rail Stamtafel lekker kletsen over treintjes en nog veel meer!

Amsterdam CS

Gestart door wouter maandag 15 november 2021, 13:41:05

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Amsterdam CS
Lid sinds: 2006

offline
Amsterdam CS
Beste mensen

heeft iemand een ontwerp  met Marklin C rails van Amsterdam CS ?
Re: Amsterdam CS
Lid sinds: 2007

16 meter treintafel - Nederlandse modelbaan

offline
Re: Amsterdam CS
Ik denk niet dat iemand dit zo even kant en klaar voor je heeft..
Mocht je zelf een poging willen wagen dan kun je hiervoor terecht op de site van sporenplan.

Ik hoop dat je een grote zolder hebt :)
Re: Amsterdam CS
Lid sinds: 2010

offline
Re: Amsterdam CS
Ik heb het een keer geprobeerd in K-rails, maar je zal echt heel veel moeten verbouwen. Die kruisiwssels hebben we niet in h0. Dat wordt allemaal zelfbouw.

Gr. Dirk
Re: Amsterdam CS
Lid sinds: 2012

Geen vertraging? Pak de modeltrein

offline
Re: Amsterdam CS
Citaat van: DB BR85 op dinsdag 16 november 2021, 11:43:27
Die kruisiwssels hebben we niet in h0.

Weet niet welke kruiswissels je bedoelt? Ik zie in het plan niet iets dat K-rail niet heeft. De 2260 is goed te gebruiken en het kleine kruisinkje ook. Vraag is echter of het 'er uit ziet' . Het wordt allemaal behoorlijk lomp en heel erg groot. Slanke K is idd niet standaard te gebruiken.
Denk dat je een bedrijfshal nodig hebt om dit te realiseren.

gr. Gertjan
Re: Amsterdam CS
Lid sinds: 2007

16 meter treintafel - Nederlandse modelbaan

offline
Re: Amsterdam CS
Ze gaan die middensporen, kruiswissels en hosentragers wel grotendeels verwijderen. In 2030 moet het volgens mij allemaal klaar zijn.

Je kan dus ook op zoek gaan naar het toekomstige sporenplan, dat wordt een stuk makkelijker om na te maken.
Re: Amsterdam CS
Lid sinds: 2016

online
Re: Amsterdam CS
Nou inderdaad, wat ik al dacht: dat wordt een reuzenklus. Naast een hele grote zolder moet je ook een hele grote portemonnee hebben.
Alleen selective compression kan helpen. Misschien.
Je zou een overkapping kunnen bouwen en degene erachter 'kopiƫren' door gebruik van spiegels of door anderszins de suggestie te wekken dat er nog meer station is.
Hoe je ook nog je treinen ergens vandaan kan laten komen en weer laat verdwijnen, is vers twee!

Groet,

Peter
Re: Amsterdam CS
Lid sinds: 2020

offline
Re: Amsterdam CS
Hij is wel na te maken maar gaat veel ruimte in beslag nemen.
Het is een veelvoud versie van bijgevoegde lay out, dus 1 keer maken en dan copy-pasten.
Re: Amsterdam CS
Lid sinds: 2010

offline
Re: Amsterdam CS
Citaat van: Gertjan H op dinsdag 16 november 2021, 13:38:44
Citaat van: DB BR85 op dinsdag 16 november 2021, 11:43:27
Die kruisiwssels hebben we niet in h0.


Weet niet welke kruiswissels je bedoelt? Ik zie in het plan niet iets dat K-rail niet heeft. De 2260 is goed te gebruiken en het kleine kruisinkje ook. Vraag is echter of het 'er uit ziet' . Het wordt allemaal behoorlijk lomp en heel erg groot. Slanke K is idd niet standaard te gebruiken.
Denk dat je een bedrijfshal nodig hebt om dit te realiseren.

gr. Gertjan
Citeer


Gertjan, alle Engelse wissels op en rond CS lopen in elkaar over. Om h-o-h aan te houden binnen de K geometrie zal je moeten zagen en zelf fabriceren. Met een kruising tussen de wissels ga je het niet redden. Zelfde geldt voor de wissels onder de kap.

Om dit voor elkaar te krijgen kan je het beste Peco wissels nemen of iig een merk wat zich makkelijk leent voor zelfbouw.

Gr. Dirk