Nieuws:

Kom gezellig een keertje bij jouw lokale Stichting 3rail Stamtafel lekker kletsen over treintjes en nog veel meer!

Loc verdwenen

Gestart door Dontor dinsdag 09 november 2021, 14:18:11

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Loc verdwenen
Lid sinds: 2019

offline
Loc verdwenen
Hallo,

Ik heb sinds enkele dagen een Tams Redbox staan. Gisterenavond heb ik wat zitten klooien en heb ik blijkbaar iets aangepast in een loc. Als ik deze nu terugzet op mijn baan waar ik met een gewone MS3 werk is deze niet meer te vinden. Ik kreeg melding "geen reactie van locdecoder".

Ik heb de loc uit de MS3 gehaald, en de MS3 zelf ook gereset, maar niet meer te vinden.
Ik heb het vermoeden dat ik het verkeerdelijk instellingen heb aangepast  :thumbdown:

Iemand enig idee of ik de locdecoder kan resetten? Op het programeerspoor die ik op de tams heb aangesloten krijg ik volgende waardes te zien:

CV & Value
0002=5
0003=11
0004=11
0005=190
002=6

CV 8 = Value 131
Adr=3

"M3 programming"
Address = 12345, UID 0XFFFFFFFF
Re: Loc verdwenen
Lid sinds: 2018

Thema Duitsland, tijdperk IIIb

offline
Re: Loc verdwenen
Veel loc decoders kun je resetten door de waarde 8 naar CV 8 te schrijven. Of dat ook in jouw geval werkt kan ik niet zeggen aangezien je niet hebt verteld om welke loc of decoder het gaat.

Het schrijven naar CV 8 zorgt er overigens niet voor dat die waarde wordt opgeslagen, het is alléén maar het commando voor de decoder reset. CV is 'read-only' en de waarde is een identificatiecode voor de fabrikant. 131 staat voor Trix.
Re: Loc verdwenen
Lid sinds: 2019

offline
Re: Loc verdwenen
Dat was ik idd vergeten melden.
Het loc'je is de Märklin 29467
Re: Loc verdwenen
Lid sinds: 2018

Thema Duitsland, tijdperk IIIb

offline
Re: Loc verdwenen
Ah, mooi, dan kun je hem inderdaad resetten door waarde 8 naar CV 8 te schrijven.
Re: Loc verdwenen
nobody
gast

Re: Loc verdwenen
Deze?  ===> klik
Lekker voordelig... ;)
Re: Loc verdwenen
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

Gelukkig liggen de dwarsliggers onder de rail.

offline
Re: Loc verdwenen
Als je de loc uit de MS3 hebt verwijderd, zet de loc dan weer op de baan en wacht tot deze zich weer aanmeldt.
Dit kan soms even duren.
Re: Loc verdwenen
Lid sinds: 2019

offline
Re: Loc verdwenen
@nobody: zat indertijd in een startpakket die goedkoper was dan loc apart  :P 8o

@Allen: Dank voor de input!