Nieuws:

Voor de Stichting 3rail Wiki zoeken wij altijd foto's en/of teksten!! Wil je helpen? Lees in de oproep hoe dat kan!

loks van cs1 naar iTrain overzetten

Gestart door eddyflame zondag 07 november 2021, 17:51:53

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
loks van cs1 naar iTrain overzetten
Lid sinds: 2011

Marklin digitaal c rails/ Baan Ha Mooi

offline
loks van cs1 naar iTrain overzetten
Goedendag,

ik heb verschillende loks met een eus multiprotocol decoder
deze gaan bij het inlezen automatisch op het mfx protocol (uiteraard) maar zodra ik deze wil invoeren in itrain gebeurd er niets
ik kan wel de lok(s) besturen via de cs1 maar niet in itrain

ITrain pakt deze loks niet zelf op

tot een paar maanden geleden was het geen punt en wat nog belangrijker is het gebeurd niet met elke lok
op een dag twee loks met de nieuwe esu 5 ingebouwd en de ene werkt perfect en de andere niet

wat kan ik hieraan doen?


Gr Ed
Re: loks van cs1 naar iTrain overzetten
Citaat van: eddyflame op zondag 07 november 2021, 17:51:53
deze gaan bij het inlezen automatisch op het mfx protocol (uiteraard) maar zodra ik deze wil invoeren in itrain gebeurd er niets

Welke iTrain versie hebben we het? En welke versie van de CS1 hebben we het? In de handleiding van V4 staat een apart hoofdstuk over de CS1. En eventueel extra instellingen die je kan / mag maken.
Re: loks van cs1 naar iTrain overzetten
Lid sinds: 2011

Marklin digitaal c rails/ Baan Ha Mooi

offline
Re: loks van cs1 naar iTrain overzetten
de cs1 tot de max hij kon geupdate worden zonder naar cs1 reloaded
en de nieuwste versie van 4,1,18 van iTrain


Gr Ed
Re: loks van cs1 naar iTrain overzetten
 @citaat Zie de pagina over de CS1 in de handleiding:

Citeer
Gebruik deze interface indien je nog het originele apparaat hebt. Gebruik dan de optie 'Schakel accessoires via adres' niet, want dit wordt nog niet volledig ondersteunt in de firmware. De overige opties werken hetzelfde als bij de ECoS interface. NB:! Voor deze interface is het wel nodig dat op de Central Station 1 versie 2.0.3 of 2.0.4 van de firmware geïnstalleerd is. Oudere versies worden niet ondersteund.
Re: loks van cs1 naar iTrain overzetten
Lid sinds: 2011

Marklin digitaal c rails/ Baan Ha Mooi

offline
Re: loks van cs1 naar iTrain overzetten
dank ik ga het proberen


gr ed

nu eerst F1 kijken