Nieuws:

Kom gezellig een keertje bij jouw lokale Stichting 3rail Stamtafel lekker kletsen over treintjes en nog veel meer!

Baanplan met een verhaal

Gestart door Spoorlijnen zondag 05 december 2021, 12:07:16

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Baanplan met een verhaal
Spoorlijnen
gast

Baanplan met een verhaal
 :error:
Re: Baanplan met een verhaal
Lid sinds: 2018

Thema Duitsland, tijdperk IIIb

offline
Re: Baanplan met een verhaal
Tsja, bureaucratie...

Citaat van: Spoorlijnen op zondag 05 december 2021, 12:07:16Op de baan zullen alleen locomotieven gaan rijden en de baan wil ik gaan inzetten om Rocrail onder de knie te krijgen.
Is dit het enige doel? Dan heb ik geen commentaar want van Rocrail weet ik bijna niets. Maar toen ik naar het plan keek, viel me als eerste op dat het inhaalspoortje aan de onderkant nogal kort was, en als tweede dat er geen keermogelijkheden zijn.

Het inhaalspoortje langer maken is makkelijk, gewoon wat wissels verplaatsen. Keermogelijkheden maken is een ander verhaal. Met een relatief kleine baan zonder niveau's kom ik bijna altijd uit bij een variatie op een achtje, maar als het toch alleen maar om locomotieven gaat, lijkt me een kleine keerdriehoek mooier. Ik zie het al voor me dat de computer de locs automatisch laat keren.
Re: Baanplan met een verhaal
Je kunt RocRail ook opdracht laten geven treinen van richting te laten veranderen.
Dit lijkt me een aardig oefenbaantje trouwens. Succes ermee!

Groet,

Peter

P.S. en nou maar hopen dat de boze buurman niet in beroep gaat...