Nieuws:

Bekijk eens een willekeurig artikel in onze informatieve Stichting 3rail Wiki.

Roco Nieuwigheden/ Neuheiten 2022

Gestart door ACTS.zuid vrijdag 29 oktober 2021, 11:23:45

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re: Roco Nieuwigheden/ Neuheiten 2022
Of zie reactie #49 8o.
Ook makkelijk.
Re: Roco Nieuwigheden/ Neuheiten 2022
Ik hoop dat de geluidsman gelijk heeft met een NS 1700 en NS 1800.
Ik ga de rail force wel bestellen.
Re: Roco Nieuwigheden/ Neuheiten 2022
Eigenlijk wil ik geen Roco locs meer want de kwaliteit valt me nogal tegen de afgelopen jaren, maar de CAT Taurus is wel verleidelijk (ik ben zwak :roll: :lol:), heb nu de Piko lok maar dat is een hobby ding dus die valt wel wat uit de toon met m'n andere Taurus loks. :P Moet er nog maar even hard over nadenken.

edit: Yep, ik ben zwak. Heb hem maar besteld. M'n Piko t.z.t. maar verkopen.  :roll: :lol:

Zag trouwens ook de nieuwe USATC wagons van Roco, ook gelijk maar een aantal van besteld voor achter m'n Piko 65 DE USATC Diesel. :D
Re: Roco Nieuwigheden/ Neuheiten 2022
Citaat van: BW Rheine op zaterdag 15 januari 2022, 13:50:47
Of zie reactie #49 8o.
Ook makkelijk.
Daar was het een reactie op.
Re: Roco Nieuwigheden/ Neuheiten 2022
Mocht je hem verkopen dan heb ik misschien wel interesse :D @citaat

Re: Roco Nieuwigheden/ Neuheiten 2022
Citaat van: flevoland2012 op vrijdag 14 januari 2022, 16:39:43
Plan V, was al bekend, maar ook geweldig, alleen niet te hopen dat de foto niet klopt.

Dus je hoopt dat de foto wel klopt. Waarom hoop je dat? Elders lees ik toch vooral dat men hoopt dat die niet klopt.
Ik ben benieuwd waar jij 'm dan juist wel graag zo wilt.



Citaat van: flevoland2012 op vrijdag 14 januari 2022, 16:39:43
Wat wel grappig is dat ROCO naar LS Models heeft gekeken om steeds meer internationalere samenstellingen te maken zoals nu de Eurocity set, 6 delig, rood en groen.

Wat bedoel je daarmee? Mogelijk DR-rijtuigen die gedeeltelijk groen zijn en dan dat rode Mitropa-rijtuig? Ik zie eigenlijk nergens een set met rode en groene rijtuigen.

mvg,
Gert
Re: Roco Nieuwigheden/ Neuheiten 2022
Citaat van: pukkie op zaterdag 15 januari 2022, 16:46:39
Ik hoop dat de geluidsman gelijk heeft met een NS 1700 en NS 1800.
Ik ga de rail force wel bestellen.

Er komt geen 1700, en een belofte of een 1800 hebben ze aangehouden, alleen geen NS 1800, maar wel een 1800.
Re: Roco Nieuwigheden/ Neuheiten 2022
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

offline
Re: Roco Nieuwigheden/ Neuheiten 2022
Hoe weet jij nou of er wel of geen 1700 komt???

Ik heb hele andere dingen gehoord namelijk 🧐.
Re: Roco Nieuwigheden/ Neuheiten 2022
 @citaat  Ik heb het in Keulen horen donderen... :D
Re: Roco Nieuwigheden/ Neuheiten 2022
Misschien hebben Roco en Märklin afspraken gemaakt wie welk model gaat uit brengen?
Ik ben nu wel benieuwd wie beter is de de Roco 1600 of de Marklin 1700?
Re: Roco Nieuwigheden/ Neuheiten 2022
Dat wordt te zijner tijd een interessante dubbeltest in Railhobby, Railmagazine of Modelspoormagazine.

mvg,
Gert
Re: Roco Nieuwigheden/ Neuheiten 2022
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

offline
Re: Roco Nieuwigheden/ Neuheiten 2022
Bestelling de deur uit.
Railjet
1041
2095 diesel met zillertal wagens
Re: Roco Nieuwigheden/ Neuheiten 2022
Hebben die Zillertalwagons dan ook een andere spoorbreedte?
Re: Roco Nieuwigheden/ Neuheiten 2022
Ze staan op een pagina met de aanduiding H0e, dus wat denk je zelf?    B)

mvg,
Gert
Re: Roco Nieuwigheden/ Neuheiten 2022
Dat je voor een beginnende gast nogal bijdehand doet. Maar bedankt voor je antwoord.
Re: Roco Nieuwigheden/ Neuheiten 2022
"Beginnende gast"? Hoe verzin je het???
Ik ben al ruim veertig jaar actief in de modelspoorwereld.

mvg,
Gert
Re: Roco Nieuwigheden/ Neuheiten 2022
Het staat in je profiel. Dus wat je zelf?  B)
Re: Roco Nieuwigheden/ Neuheiten 2022
Joh, dat is toch slechts iets dat in de forumsoftware zit ingebakken? Dat zegt toch alleen maar iets over het aantal berichten dat je hier hebt geplaatst.
Ik zie trouwens als ik jouw profiel bekijk dat ik hier al langer lid ben. En ik zie ook dat ik me al met modelspoor bezig hield toen jij nog geboren moest worden.   :)

Hoe dan ook, de rijtuigen die je op het oog hebt zijn uiteraard smalspoorrijtuigen. Logisch want de Zillertalbahn rijdt op 760 mm spoor. Roco gaat natuurlijk smalspoorrijtuigen niet uitvoeren als normaalspoor.

mvg,
Gert
Re: Roco Nieuwigheden/ Neuheiten 2022
@ Gert1 Er zitten hier wel meer op het forum die de kwalificatie beginnende gast hebben, terwijl deze een meer dan jarenlange uitmuntende staat van dienst hebben binnen de modelspoorwereld. De op dit forum gehanteerde kwalificatie voegt niets toe en leidt ertoe dat personen zoals Dirkkie_84 compleet verkeerde conclusies trekken. Degenen die jou kennen, weten dat jij een zeer ervaren en gepokte modelspoorder bent.
Re: Roco Nieuwigheden/ Neuheiten 2022
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

offline
Re: Roco Nieuwigheden/ Neuheiten 2022
Zullen we het gewoon maar weer over de nieuwe Roco producten hebben?  :)
Re: Roco Nieuwigheden/ Neuheiten 2022
Goed plan. Ik ben wel blij dat Roco nu vaker met complete treinsamenstellingen komt. De EC Erasmus ziet er goed uit!

mvg,
Gert
Re: Roco Nieuwigheden/ Neuheiten 2022
Goedemorgen,

Ik heb nog even (heel even) gekeken of er nu een verschil zit tussen de nieuwe D VI (Roco 70240/ 70241) en bijvoorbeeld de in 2018 door Fleischmann uitgebrachte 481873. Het lijkt erop dat alleen de naam anders is, en eventueel het feit dat dit model nu geleverd wordt met geluid. De foto is in ieder geval identiek:

https://www.roco.cc/en/product/251566-0-0_1000_0-1-0-400-0-002001-1/products.html

https://www.fleischmann.de/en/product/241079-0-0-0-0-0-0-002001-0/products.html

Met vriendelijke groet,
William
Re: Roco Nieuwigheden/ Neuheiten 2022
Roco heeft de H0 productie van Fleischmann overgenomen.
Re: Roco Nieuwigheden/ Neuheiten 2022
Hoi Wim,

Weet ik, weet ik. Maar ik had gehoopt dat er meer nieuw/ anders was aan deze loc dan aan de oude Fleischmann-loc (die nog niet zo oud is), maar los van de naam lijkt alles hetzelfde.

Met vriendelijke groet,
William
Re: Roco Nieuwigheden/ Neuheiten 2022
 @citaat 't Blijft een "lief" locje. ;)
Re: Roco Nieuwigheden/ Neuheiten 2022
Citaat van: basjuh1981 op vrijdag 14 januari 2022, 14:43:38
De Rheinpfeil-sets zijn wel mooi. Nagenoeg gelijk aan de sets de Märklin vorig jaar heeft aangekondigd in hun Neuheiten, alleen deze van Roco zijn wel op correcte lengteschaal.
De sets zijn in ieder geval besteld.
Re: Roco Nieuwigheden/ Neuheiten 2022
Lid sinds: 2013

Kees Hulstein

offline
Re: Roco Nieuwigheden/ Neuheiten 2022
Even in de catalogus van 2022 gluren en het was gelijk raak.
Blijft met opgespaarde korting nog mooi onder € 300  O:-D
Re: Roco Nieuwigheden/ Neuheiten 2022
Jaloers hier B)
Re: Roco Nieuwigheden/ Neuheiten 2022
Lid sinds: 2013

Kees Hulstein

offline
Re: Roco Nieuwigheden/ Neuheiten 2022
Cadeautje van mijn vrouw. Zij gaat over 2 weken op familiebezoek in Australië. Ik moet op de katten passen.  :)
Re: Roco Nieuwigheden/ Neuheiten 2022
Lid sinds: 2010

Blij dat ik met koploper rij....

offline
Re: Roco Nieuwigheden/ Neuheiten 2022
Jij bent veel te goed Kees voor deze wereld,  :D :D
Zie ik nu een kamer ontruiming aankomen :P  :D

Gr. Jan
Re: Roco Nieuwigheden/ Neuheiten 2022
Lid sinds: 2009

Dwarsliggers op de rails sporen niet

offline
Re: Roco Nieuwigheden/ Neuheiten 2022
Een van de nieuwtjes in 2022  is de SBB Ae 3/6-I die in 2021 al werd aangekondigd als nieuwtje.

Hij staat natuurlijk bij Roco op de site, b.v. de DC-versie, en volgens de 3railwiki had Fleischmann die daarvoor in productie. Natuurlijk heb ik er een goedkopere Lima variant van.

Het is jammer dat beide modellen (Lima, Fleischmann) niet besproken zijn in de 3railwiki.
Je vindt er alleen de bouwserie Ae 3/6-I (met de catalogusnummers van Lima en Fleischmann). Er zijn dus kansen op termijn daar nog iets aan te knopen.

Roco 70087 Ae 3/6-I nr 10639, groen, van de 2e serie, Ep.5., catalogus pagina 64, adviesprijs € 299,-; vanaf rond €270 te koop in Nederland.

Roco 70089 Ae 3/6-I nr 10700, bruin, van de 3e serie, Ep. III-VI, catalogus pagina 63, adviesprijs € 299,-; vanaf rond €270 te koop in Nederland.

De bruine 10700 Ae 3/6-I werd eerder door Fleischmann in de markt gezet.
Maar de groene 10639 niet.

Er zijn nogal wat verschillen tussen de Lima-loc, de Fleischmann-loc en de Roco-loc die  in 2022 is verschenen. Zo geeft de Roco catalogus aan dat het een nieuwe constructie betreft, met een aantal bijzonderheden. Kortkoppelingen, NEM-schacht, nieuw spaakwielontwerp, nieuw ontwerp pantograaf.

Maar op het eerste gezicht vallen direct de lampen op, en dat was voor mij de reden om meteen op de spareparts list te kijken. Hoe zit dat met die lampen? Zijn die los leverbaar? Het Fleischmann model had ook werkende lampen. Het Lima model had alleen lamp-imitaties.

Nee dus, dat valt even vies tegen! Er is heel veel niet leverbaar, zoals Radkontakt, Pufferbohle, TS - Lichtleiter+Linsen, TS - Lampen kl, Zahnrad Z=14g M0,4/Z=16r M0,6, Lokboden, Grundrahmen, Motor KM m. Schwungm.+Schnecke, Zurüstbeutel, Scheibenwischer, en nog heel veel meer.

Het is dus duidelijk niet de bedoeling dat de spareparts gaan leiden tot knutseldrift bij deze of gene handelaar. 

Op het tweede gezicht valt op dat de catalogus niet het loc-model afbeeldt dat wordt aangeboden, maar een origineel grootspoor-loc, en dan met nog niet eens het goede bedrijfsnummer erop, en dat is verdacht.
Hoe zit dat met de verkopende webshops, b.v. in Duitsland en Nederland? Net zo.

We moeten het dus kennelijk doen met de detailfoto's in de Roco catalogus van de bruine Ae 3/6-I.
Aan de hand van die details legt Roco uit wat er nieuw geconstrueerd is aan beide locs, en wat dus kennelijk tijdperk-onafhankelijk is.
Re: Roco Nieuwigheden/ Neuheiten 2022
Weet iemand al wanneer de nieuwe 1600 modellen uitgeleverd gaan worden, sprak een maandje of 2 geleden een winkelier en die melde toen week 18 maar dat is dus niet gelukt ;)
Re: Roco Nieuwigheden/ Neuheiten 2022
Lid sinds: 2017

Ik hou van hobbies

offline
Re: Roco Nieuwigheden/ Neuheiten 2022
Ik heb hem al rondrijden!
Re: Roco Nieuwigheden/ Neuheiten 2022
@citaat @citaat Alleen de AC-digitaal is al leverbaar. De DC varianten nog niet.
Re: Roco Nieuwigheden/ Neuheiten 2022
klopt niet in Duitsland en Pijplines zijn de DC sound ook al leverbaar
Re: Roco Nieuwigheden/ Neuheiten 2022
Dan zal de rest ze binnenkort ook wel in de winkel hebben. ;)
Re: Roco Nieuwigheden/ Neuheiten 2022
Lid sinds: 2013

Kees Hulstein

offline
Re: Roco Nieuwigheden/ Neuheiten 2022
Re: Roco Nieuwigheden/ Neuheiten 2022
Gaaf weer :thumbup: