Nieuws:

Kom gezellig een keertje bij jouw lokale Stichting 3rail Stamtafel lekker kletsen over treintjes en nog veel meer!

Roco Nieuwigheden/ Neuheiten 2022

Gestart door ACTS.zuid vrijdag 29 oktober 2021, 11:23:45

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Roco Nieuwigheden/ Neuheiten 2022
In dit topic kun je Roco nieuwigheden 2022 aankondigen.

Edit 1/12: Ik was niet van plan discussies te gaan voeren met baanloze sekteleden van het huismerk. Ik trek mij terug uit dit topic, ik leer er namelijk niets van. Doe gezellig voort, zonder mij.
Re: Roco Nieuwigheden/ Neuheiten 2022
Lid sinds: 2017

Ik hou van hobbies

offline
Re: Roco Nieuwigheden/ Neuheiten 2022
Ik vind hem echt prachtig gelukt. Misschien tijd mijn Marklin collectie 1600en te gaan vervangen. Hopelijk komen er snel nog meer nummers uit.
Re: Roco Nieuwigheden/ Neuheiten 2022
Mooi model hoor, dat wel.
Toch vind ik één ding altijd frappant bij Roco: vaak een doffe lakkleur,  zowel op de foto's als de echte modellen.
Bij een 'schone" 1600 in het grootbedrijf glanst de lak. 
De Märklin modellen komen letterlijk beter uit de verf.
Of moeten we dit Rocomodel zien als "licht vervuilde loc"?
Re: Roco Nieuwigheden/ Neuheiten 2022
Bovenstaande "foto" is volgens mij een render en geen echt model, dus kleuren zeggen dan nog niet bijzonder veel. :)
Re: Roco Nieuwigheden/ Neuheiten 2022
Lid sinds: 2017

Ik hou van hobbies

offline
Re: Roco Nieuwigheden/ Neuheiten 2022
Ik heb er iig 1 gereserveerd. Kan altijd nog nee zeggen.
Re: Roco Nieuwigheden/ Neuheiten 2022
Dat wordt een mooi model.

Ga er toch maar één bestellen en mijn Märklin versie verkopen.

Groeten Sander
Re: Roco Nieuwigheden/ Neuheiten 2022
Maar toch, maar toch, maar toch....
Op de schermprints voorserie zijn de details echt tot in de finesses weergegeven: Ruitenwissers, de rails: Super, niets op af te dingen.
Als totaalbeeld zie ik toch nog steeds kunststof.
Welk forumlid bezit zowel een Märklin als Roco en wie durft ze beiden op een foto te zetten.
Een "schoon gewassen" exemplaar in het grootbedrijf zit toch in de glanzende lak en dat mis ik net bij de Roco's.
Of heb ik dit mis?? 
(Ik bezit geen van 2en...)
Re: Roco Nieuwigheden/ Neuheiten 2022
Lid sinds: 2017

Ik hou van hobbies

offline
Re: Roco Nieuwigheden/ Neuheiten 2022
Ik heb een 1700 van Roco maar dit zijn natuurlijk nieuwe modellen. Hoe dan ook; Ik "durf" die best naast een Märklin te zetten. Best kans dat de Roco minder glimt. Maar wanneer rijden er allemaal schoon gewassen exemplaren rond? Daarnaast, modellen spuit je vaak in een combinatie van zijde en hoogglans. Een volledig hoogglans model is ook niet wat.

In mijn ogen is dit een beetje slakken op zout leggen, maar smaken verschillen. En sowieso blijft het gissen want het model is nog niet uit.
Re: Roco Nieuwigheden/ Neuheiten 2022
Nogmaals:
De detailering van de in het topic aangekondigde Roco's is super, niets op af te dingen, kan Märklin niet aan tippen!
Over de kleuren: Waarnemingen gedaan in diverse winkels.
Nee, natuurlijk niet op elke slak zout leggen, maar zeggen wat je vind mag op dit forum.... toch?
Als ik achteraf ongelijk heb zal ik dat ruiterlijk toegeven; ja Ben en Steem misschien ben ik gewoon "verblind" door verkeerde indrukken of een waanidee.
Dus Steem, als je zin en tijd voor hebt: Kom op met de foto's van de Märklin en een Roco 1600/1700 naast elkaar.
Een ander forumlid kan dit natuurlijk ook doen.
Re: Roco Nieuwigheden/ Neuheiten 2022
Ho ho ho, beste Ben,
Ik stel ter discussie de kleur en de vermeende "plastic/kunststoflook" van deze nieuweling en andere Roco-adepten.
Da's wel degelijk relevant.
Re: Roco Nieuwigheden/ Neuheiten 2022
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: Roco Nieuwigheden/ Neuheiten 2022
 @citaat

Ja maar niet in dit topic, dit topic is bedoeld voor aankondigingen niet voor beschrijvingen of discussies, ik wil naar zo'n topic om te zien of er wat nieuws is, niet om in een discussie te vallen tussen preciezen en rekkelijken of tussen "merkliefhebbers".

Groet, Anne W
Re: Roco Nieuwigheden/ Neuheiten 2022
Het enigste wat ik zo op het model heb aan te merken is dat het weer een klik kap lijkt te zijn jammer.
Re: Roco Nieuwigheden/ Neuheiten 2022
Lid sinds: 2017

Ik hou van hobbies

offline
Re: Roco Nieuwigheden/ Neuheiten 2022
Aangezien Ben de foto heeft weggehaald en niet meer wenst deel te nemen plaats ik hem opnieuw. Bron: roco.cc
Re: Roco Nieuwigheden/ Neuheiten 2022
En wanneer hoop je de lok op je baan te hebben rijden :D
Re: Roco Nieuwigheden/ Neuheiten 2022
Lid sinds: 2017

Ik hou van hobbies

offline
Re: Roco Nieuwigheden/ Neuheiten 2022
Ik heb hem in preorder staan. Dus zodra hij bij de winkel ligt ga ik langs om hem te beoordelen. Als hij bevalt dan gaat-ie mee naar huis.
Re: Roco Nieuwigheden/ Neuheiten 2022
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

offline
Re: Roco Nieuwigheden/ Neuheiten 2022
Ik ga wachten denk ik op andere vervoerders en nummer varianten :).

Wanneer komen de nieuwtjes uit eigenlijk ?
Re: Roco Nieuwigheden/ Neuheiten 2022
volgend jaar  :D
Re: Roco Nieuwigheden/ Neuheiten 2022
Volgens mij is de 'foto' gewoon een computerplaatje. Schaduw lijkt me nl erg zacht, wielen staan niet op de rails maar zweven erboven. Discussie over de kleur heeft nu dan ook nog weinig zin denk ik.
Re: Roco Nieuwigheden/ Neuheiten 2022
We gaan dit draadje dit jaar weer volgen :)
Re: Roco Nieuwigheden/ Neuheiten 2022
Citaat van: Jajekra op maandag 03 januari 2022, 09:06:36
We gaan dit draadje dit jaar weer volgen :)

Doe je die tekst copy/paste ieder jaar in 9 draadjes ?  :sad:
Re: Roco Nieuwigheden/ Neuheiten 2022
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

offline
Re: Roco Nieuwigheden/ Neuheiten 2022
Wel makkelijk als je overal van op de hoogte wil blijven 🤪.
Re: Roco Nieuwigheden/ Neuheiten 2022
Lid sinds: 2017

Ik hou van hobbies

offline
Re: Roco Nieuwigheden/ Neuheiten 2022
Ja en heel verwarrend voor andere gebruikers. O:-D
Re: Roco Nieuwigheden/ Neuheiten 2022
Gewoon de notificatie aanzetten bij ieder topic. Heeft niemand last van en is net zo makkelijk!
Re: Roco Nieuwigheden/ Neuheiten 2022
Ziet er erg strak uit, zeer gedetailleerd.

Enige wat ik me afvraag van waar de keuze dit nummer te kiezen, de 31 is een redelijk iconisch Marklin model geworden gezien het de eerste was (vraag me van die ook wel af waarom dat de 31 werd maar ok Dat is 40 jaar terug en ze moeste er 1 kiezen denk ik) Gezien er zat versies gemaakt zijn en lang niet alle als model zijn uitgebracht waarom dan niet een ander nummer.
Even voor de duidelijkheid vroeg me het zelfde af toen Marklin de laatste versie uitbracht waar ze weer een nummer herbruikt hadden (de 1652) waarvan ik ook had waarom weer dezelfde>

He misschien is het voor de nostalgie van mensen die de 40 jaar oude hebben en eens wat nieuws willen. Kan het ze niet kwalijk nemen :)

Wie weet komt er een keer een 1630, heb ik eindelijk 1 met lokaal stadswapen :)
Re: Roco Nieuwigheden/ Neuheiten 2022
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

offline
Re: Roco Nieuwigheden/ Neuheiten 2022
Volgens laatste berichten "schijnt" Roco morgen rond 10 uur met de nieuwtjes te komen.

Ben benieuwd  B) B) B)
Re: Roco Nieuwigheden/ Neuheiten 2022
Gmorgen...
Nog geen pdf gezien, maar bij stummiforum en dan bij allgemeines(algemeen) staat het erop.
Maar om die waslijst hier te plaatsen,mmm.....
Bijdeze
https://www.mostviertler-modellbahnhof.at/wp-content/uploads/2022/01/20220114_ROCO_Neuheitenkatalog2022_DE.pdf
Re: Roco Nieuwigheden/ Neuheiten 2022
Lid sinds: 2008

There is no place like 127.0.0.1

offline
Re: Roco Nieuwigheden/ Neuheiten 2022
Wat me opvalt in die PDF, is dat meer en meer locs, R2 als minimum boogstraal hebben, zelfs de kleine locjes.
pagina 10, helemaal bovenaan bevoorbeeld.
Maar ook pagina 6, 9, 12, 17 (zelfs de BR80 !)

Pagina 15,16 & 18 hebben zelfs minimaal R3 nodig. (die raken dus niet meer door mijn binnenste radius van mijn railspiraal)

Op termijn heb ik dus 2 keuzes:
- grotere boogradius in mijn railspiraal (moet nog gebouwd worden, het kan dus nog)
- geen modellen meer van roco


groeten,
Kris

Re: Roco Nieuwigheden/ Neuheiten 2022
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

offline
Re: Roco Nieuwigheden/ Neuheiten 2022
Hmmm,

Had er op 1 of andere manier meer van verwacht. Zeker na introductie van de nieuwe ketelwagen vorig jaar.
Blijft voor mij 4/5 vectrons over, 1 1800 de RFO en 1 draagwagen :).
Keer een "goedkoop" jaartje.
Re: Roco Nieuwigheden/ Neuheiten 2022
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Roco Nieuwigheden/ Neuheiten 2022
Voor mij zitten er wel een paar leuke items tussen.


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: Roco Nieuwigheden/ Neuheiten 2022
Goedemorgen Kris,
R2 van Roco is toch 358 mm.

mvg. Martin
Re: Roco Nieuwigheden/ Neuheiten 2022
Speciale Gast
Lid sinds: 2010

offline
Re: Roco Nieuwigheden/ Neuheiten 2022
Roco maakt leuke modellen, maar het is een beetje jammer dat ze denken dat er in periode III vrijwel alleen maar stoomlocs rondreden. :D
Veel leuke e-locs of diesels worden vaak alleen maar in een periode IV-uitvoering aangeboden. Hopelijk komt er uit Göppingen nog iets moois dit jaar.

Groet, Marc
Re: Roco Nieuwigheden/ Neuheiten 2022
 @citaat Zie ===> klik
Re: Roco Nieuwigheden/ Neuheiten 2022
Lid sinds: 2009

Light My Train

offline
Re: Roco Nieuwigheden/ Neuheiten 2022
Nederland komt er weeeeeer zeeeeeer dramatisch vanaf! Ook bij Roco weer geen nieuwe ontwikkeling, dan al aangekondigd was.... :mrgreen:
Re: Roco Nieuwigheden/ Neuheiten 2022
Kijk! Naast de 1631 ook nog een 1829 en voor achter de 1631 een reeks wagons. Toch leuk voor de verzameling 1600/1800's :D
Re: Roco Nieuwigheden/ Neuheiten 2022
Lid sinds: 2008

There is no place like 127.0.0.1

offline
Re: Roco Nieuwigheden/ Neuheiten 2022
Citaat van: oosterom op vrijdag 14 januari 2022, 11:50:28
...
R2 van Roco is toch 358 mm.
...

Hoi Martin,
Thanks, dus eigenlijk is die R3 wat me nu meemaken met R2 bij Märklin.
Goed om te weten  :thumbup:
Re: Roco Nieuwigheden/ Neuheiten 2022
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

online
Re: Roco Nieuwigheden/ Neuheiten 2022
De railjet is wel fraai. Maar een beste prijs, 1094 bruto
Re: Roco Nieuwigheden/ Neuheiten 2022
De Rheinpfeil-sets zijn wel mooi. Nagenoeg gelijk aan de sets de Märklin vorig jaar heeft aangekondigd in hun Neuheiten, alleen deze van Roco zijn wel op correcte lengteschaal.
Re: Roco Nieuwigheden/ Neuheiten 2022
En wederom een D VI. Altijd leuk, maar ja, dan moet je 'm wel zelf ombouwen naar 3-rail. Of me dat gaat lukken... Het kán in ieder geval wel:

Re: Roco Nieuwigheden/ Neuheiten 2022
Citaat van: ACTS.zuid op vrijdag 14 januari 2022, 13:24:27
Nou flevoland20nogwat, kom er maar in.......

Mijn commentaar... Tja ..... ROCO heeft een fantastiche folder samengesteld, ok ze hadden de 1829 railforce one een gewone NS 1829 moet uitbrengen, dat is het enige, maar eindelijk een nieuwe 1600, kan mijn jaar al niet meer stuk, Plan V, was al bekend, maar ook geweldig, alleen niet te hopen dat de foto niet klopt. En als laatst de Eurocity rijtuigen set Amsterdam-Insbruck, super.

In totaliteit super met een smetje de 1829, had gewoon dus nogmaals een NS 1829 moeten zijn, want sowieso klopt deze loc niet meer als anno 2022 wilt doen, heeft niet een nederlandse vlag band in het midden lopen.

Bij de buren word er gesugereerd dat op Eurospoor een 1700 was belooft, had ook super geweest, maar goed Marklin kan hier al niet overheen, De kleine benelux zijn al jaren in winterslaap. Maar voor Nederland sowieso al een super jaar met de komst van de Wadloper. Wat wel grappig is dat ROCO naar LS Models heeft gekeken om steeds meer internationalere samenstellingen te maken zoals nu de Eurocity set, 6 delig, rood en groen. Min puntje van ROCO ze schuiven continue de levertijden op, de NS Vectron zou in Q1 komen is nu al Q2 net als de NS1631, is ook al Q2.

Ik ben tevreden en kijk met spaning naar dinsdag als Marklin met hun Noviteiten komt, NS Vectron, zal ik al tevreden mee zijn, we zullen zien.

Maar ROCO TOPJAAR  :thumbup: :thumbup: Ga zo door en kom spoedig met nummer varianten van de 1600/1700/1800 en niet zoals vroeger om 2/3 jaar.
Re: Roco Nieuwigheden/ Neuheiten 2022
Zitten idd een paar hele mooie bij maar ook een paar mooie 186, was ik maar rijk en niet zo knap...

Edit: Was een reactie op Marcel @citaat
Re: Roco Nieuwigheden/ Neuheiten 2022
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

offline
Re: Roco Nieuwigheden/ Neuheiten 2022
Citaat van: flevoland2012 op vrijdag 14 januari 2022, 16:39:43
Citaat van: ACTS.zuid op vrijdag 14 januari 2022, 13:24:27
Nou flevoland20nogwat, kom er maar in.......
Mijn commentaar... Tja ..... ROCO heeft een fantastiche folder samengesteld, ok ze hadden de 1829 railforce one een gewone NS 1829 moet uitbrengen, dat is het enige, maar eindelijk een nieuwe 1600, kan mijn jaar al niet meer stuk.
In totaliteit super met een smetje de 1829, had gewoon dus nogmaals een NS 1829 moeten zijn, want sowieso klopt deze loc niet meer als anno 2022 wilt doen, heeft niet een nederlandse vlag band in het midden lopen.
Hoi hoi,

Je weet wel dat er verschil zit tussen de locomotieven hè 😝😝😝😝.
Want er zijn er dan wel 2 grijs, maar je hebt de 1829, zoals deze op de foto van Roco en de 1828 is net nieuw en die heeft de Nederlandse vlag.
Re: Roco Nieuwigheden/ Neuheiten 2022
Citaat van: Laenderbahn027 op vrijdag 14 januari 2022, 14:55:58
En wederom een D VI. Altijd leuk, maar ja, dan moet je 'm wel zelf ombouwen naar 3-rail. Of me dat gaat lukken... Het kán in ieder geval wel:

Dit is een Fleischmann locje, zonder geluid want daar was geen ruimte voor (begreep ik van Frits).

Vrgr,
Wilko
Re: Roco Nieuwigheden/ Neuheiten 2022
Citaat van: Trainspotter op vrijdag 14 januari 2022, 20:09:19
Citaat van: Laenderbahn027 op vrijdag 14 januari 2022, 14:55:58
En wederom een D VI. Altijd leuk, maar ja, dan moet je 'm wel zelf ombouwen naar 3-rail. Of me dat gaat lukken... Het kán in ieder geval wel:

Dit is een Fleischmann locje, zonder geluid want daar was geen ruimte voor (begreep ik van Frits).

Vrgr,
Wilko

Ze hebben er tóch iets van geluid in weten te proppen...
Re: Roco Nieuwigheden/ Neuheiten 2022
Lid sinds: 2007

mooie 44er bij de VSM

offline
Re: Roco Nieuwigheden/ Neuheiten 2022
Ik vind de br 215 in oceaan blauwe uitvoering wel erg mooi, alleen die adviesprijs..... oei, oei, oei! Dat wordt weer sparen. En dan die bijbehorende kalkwagens. Tja, erg mooi! Ik ben halverwege het jaar al weer blut!

Groet, Jasper.
Re: Roco Nieuwigheden/ Neuheiten 2022
Lid sinds: 2007

Warnsveld (GLD)

offline
Re: Roco Nieuwigheden/ Neuheiten 2022
Gelukkig!!
Er zit voor mij (bijna) niets bij ! :D
Re: Roco Nieuwigheden/ Neuheiten 2022
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Roco Nieuwigheden/ Neuheiten 2022
Ik vind de drie Wascosa wagons o.a. Erg leuk, nu had ik die bij Marklin ook gezien maar deze zijn zover ik het kan zien gelijk in de uitvoering maar wel een stuk goedkoper bij Roco.

Omdat de winkelier de assen verwisseld voor AC assen is mijn keus snel gemaakt.

De Flixtrain vind ik ook mooi, alleen wordt dat wat lastiger voor de interieur verlichting, hij haalt nu de stroom hiervoor van de assen af en er zal dan iets met stroomvoerende koppelingen en een sleper gedaan moeten worden.

Ook de 1600 serie is mooi, ik begreep op Eurospoor dat er ook een 1700 / 1800 versie zou komen.


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: Roco Nieuwigheden/ Neuheiten 2022
Ik zie nergens prijzen of zie je die alleen bij de handelaar?

340 euro voor de Vectrons, slik 8o
Re: Roco Nieuwigheden/ Neuheiten 2022
Speciale Gast
Lid sinds: 2010

offline
Re: Roco Nieuwigheden/ Neuheiten 2022
 @citaat
Op de site van Roco staat een PDF-je met de prijzen van de nieuwigheden: Klik!

Groet, Marc
Re: Roco Nieuwigheden/ Neuheiten 2022
Citaat van: Sanderz28 op zaterdag 15 januari 2022, 09:59:03
340 euro voor de Vectrons, slik 8o
't Ja, er zit al voor 100 euro decoder en geluid in... wel veel geld voor wat er uit komt...
En als je voor 3-rail kiest heb je weinig keuze, ik denk dat ik maar eens herstart met 2-rail 😉
Re: Roco Nieuwigheden/ Neuheiten 2022
 @citaat En je kan op de Roco-site van het betreffende product de prijs zien.