Nieuws: Heb je vragen over de werking van het 3railforum? Krijg deze beantwoord in de Forumtips.
+  3rail Forum
|-+  Overige Spoorzaken
| |-+  Nieuws / Neurenberg
| | |-+  2022
| | | |-+  Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2022
Pagina's: 1 ... 7 8 [9]   Omlaag

Auteur Topic: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2022  (gelezen 47071 keer)

RMW

• Stamgast
  • RMW - Sinds 1963
    • Rensen Modelbaan Wereld
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2022
« Reactie #400 Gepost op: zondag 18 september 2022, 17:41:35 »

Is het iemand al opgevallen dat de aangekondigde Trix H0-herfstnieuwigheden nu ook over RailCom beschikken (zie Trix-art. 22991 en 25193)?

M.v.g.

Maikel (RMW)
RENSEN MODELBAAN WERELD

Site  |  Topic

ronaldk

• Vaste Inboedel
    • H0: Bouw van mijn baan
« Reactie #401 Gepost op: maandag 19 september 2022, 08:35:48 »

@citaat Tja. Nog niet gezien. Zelf gebruik ik geen Railcom. Voor mij geeft het geen toegevoegde waarde. Maar kan begrijpen dat ze het implementeren. Na een wat rustige start in de DCC-wereld ondersteunen steeds meer DCC-centrales Railcom(+). Dan krijg je vanzelf een momentum dat steeds meer fabrikanten het gaan ondersteunen. Of dat gaat betekenen dat ze ook in de toekomstige Märklin-centrales Railcom zullen ondersteunen is de vraag.
De bouw van Poggendam: Op het 3railforum en BNLS-forum

Laenderbahn027

• Stamgast
« Reactie #402 Gepost op: maandag 19 september 2022, 09:03:47 »

Over Marklin 24720:

Geel: R5
Groen: R9

Met dank aan onze Belgische vriend voor het aanleveren van dit plaatje.

William
Favoriete quote: "We stoppen niet om met treintjes te spelen omdat we oud worden. We worden oud omdat we stoppen om met treintjes te spelen." (Als gezien bij Willies Modelbouw, Eindhoven)

ronaldk

• Vaste Inboedel
    • H0: Bouw van mijn baan
« Reactie #403 Gepost op: maandag 19 september 2022, 09:27:15 »

@citaat En wat zegt het plaatje nu precies? Je zal er meer uitleg bij moeten geven. Je ziet duidelijk de keuze van Märklin om een kleinere boogstraal te gebruiken. Daardoor zit er een recht stuk aan beide zijde van de boog R5. Dat brengt de kruising meer bij elkaar en daarmee ook de mogelijkheid om binnenliggende tongen en één aandrijving te gebruiken. Bij R9 zou dat minder of niet aanwezg zijn maar wel uitdagingen met de tongen, puntstukken, puko's en één aandrijving om deze goed te krijgen. Dan zal je eerder naar buitenliggende tongen gaan, die variant hebben ze al in een korte variant: Artikel 24624
De bouw van Poggendam: Op het 3railforum en BNLS-forum

Laenderbahn027

• Stamgast
« Reactie #404 Gepost op: maandag 19 september 2022, 09:40:33 »

In mijn ogen zegt het plaatje:

- De gebruikte boogstraal komt overeen met R5, en niet met R9 (zijnde de boogstraal van de reguliere slanke wissel).
- Het is geen doorlopende boog, maar recht - boog R5 - recht.

Meer kan ik er niet uithalen en hoef ik er ook niet uit te halen. Ik was simpelweg benieuwd welke straal men gebruikt heeft, en dit plaatje geeft dat in mijn ogen goed weer.

Met vriendelijke groet,
William
William
Favoriete quote: "We stoppen niet om met treintjes te spelen omdat we oud worden. We worden oud omdat we stoppen om met treintjes te spelen." (Als gezien bij Willies Modelbouw, Eindhoven)
Pagina's: 1 ... 7 8 [9]   Omhoog