Nieuws:

Zin in een spoors uitstapje? Kijk eens in onze kalender!

Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2022

Gestart door Marklindak dinsdag 02 november 2021, 08:44:46

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2022
 @citaat Je hebt vast en zeker de tekortkomingen op de handmonsters al gemeld bij De Kleine Benelux zodat ze het in de productie kunnen meenemen?
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2022
Maak je dan kans op een gratis stam?
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2022
 @citaat Dat weet ik niet maar je draagt dan iets bij in plaats van ouwepleureshoeren over tekortkomingen.
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2022
Gelukkig leven we in een vrij land en mag ik dat gewoon hier neerzetten. Als ik dat nodig vind, dan zet ik dat hier neer.
Het commentaar daarop levert nog minder op dan het commentaar zelf.
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2022
Er wordt weer met belangwekkende informatie gestrooid. :D
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2022
Citaat van: Dirkkie_84 op dinsdag 01 februari 2022, 11:28:14
Gelukkig leven we in een vrij land en mag ik dat gewoon hier neerzetten. Als ik dat nodig vind, dan zet ik dat hier neer.
Het commentaar daarop levert nog minder op dan het commentaar zelf.

Dan moet u ook niet gaan janken als de door u geplaatste kritiekpunten niet door Märklin zijn opgepakt, doordat u ze niet hebt gedeeld met Märklin.
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2022
Gaat Märklin mij dan ook een tweede salaris betalen?

Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2022
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

offline
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2022
 @citaat
Wat een zure reactie...
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2022
Hé, maarre ff wat anders, leuk, dat de nieuwigheden er weer zijn.

Gr Ad
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2022
Citaat van: Herman05 op dinsdag 01 februari 2022, 15:33:50
@citaat
Wat een zure reactie...

Bedankt! Ik vind de reacties die andere mensen monddood willen maken onder het mom, je mag geen kritiek leveren als je Märklin niet mailt, triester.
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2022
Lid sinds: 2007

als er maar een "v" voor op staat

offline
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2022
Dat ze niet direct mailen kan weleens met de fase van drukte te maken hebben.
Immers zullen ze alle zeilen bij moeten zetten, om alle levertijden te halen.

Voor kritieke punten indienen ben je misschien nog niet te laat......dus wie niet waagt die niet wint ;)
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2022
Lid sinds: 2015

Gras is meestal groen. Onkruid ook.

offline
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2022
Ik heb van de neuheiten de 2 COOP containerwagons besteld, de andere set van 3 stuks had ik al en zo heb ik denk ik een leuk setje.

https://www.maerklin.de/de/produkte/details/article/47462?cHash=d5f41632657733ab23de5ac4cda3d66e
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2022
Citaat van: Dirkkie_84 op dinsdag 01 februari 2022, 16:25:21
Citaat van: Herman05 op dinsdag 01 februari 2022, 15:33:50
@citaat
Wat een zure reactie...

Bedankt! Ik vind de reacties die andere mensen monddood willen maken onder het mom, je mag geen kritiek leveren als je Märklin niet mailt, triester.
Het kan ook zijn dat er iemand van De Kleine Benelux of zelf van Marklin hier mee leest op het forum!
Dus misschien zijn ze al op de hoogte gesteld.
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2022
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

RFO 193 623

offline
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2022
Men is op de hoogte van de kritiekpuntjes en het heeft de aandacht.

De NS Vectron krijgt een lok nummer uit de serie van de nieuw extra gehuurde NS Vectrons.
Zodat er geen overlap met andere merken is.

Ook komen er een paar aanpassingen voor de NS1700 met dubbeldekker rijtuigen, zodat hij kloppend wordt als 'trein'.

Gewoon even geduld en info/uitleg volgt vanzelf op de website marklin.nl


Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2022
Je heb mensen die schreeuwen en je heb geiten die bléren, maar uiteindelijk, hebben ze elkaar, dan toch weer nodig.

En zo, komt het, toch weer goed,....
Rare jongens he, die van treintjes houden.

Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2022
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

offline
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2022
Nou als er niemand zeurt, wordt er ook niets aan gedaan :).

Andere discussie is dan weer, doen het dan gelijk goed en breng dat dan uit.

Ach zo blijft het dat er over gepraat wordt, dat willen ze allemaal toch 😉😉.
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2022
Lid sinds: 2007

als er maar een "v" voor op staat

offline
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2022
Gelijk een goed model uitbrengen is zeer moeilijk dus, daarom hebben ze handmonsters uitgevonden ;)

En lezen is ook moeilijk.........vaak staat er ergens dat het om handmonsters gaat en dat de afbeeldingen kunnen afwijken van het echte model.
Laat je ook niet gek maken door beperkte oplages e.d. vaak kun je zelfs met dat predicaat, later nog wel een exemplaar vinden.
Als het model er eenmaal is, krijg je toch wel kleur/vormvarianten.
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2022
Citaat van: Brigitte op dinsdag 01 februari 2022, 20:31:13

Men is op de hoogte van de kritiekpuntjes en het heeft de aandacht.


Heel goed Brigitte.  :thumbup:

Gr, Ben.
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2022
Een nieuwtje waar ik wel blij mee ben is, behalve de bij de NS 1700 aangekondigde  bufferhoogte volgens NEM,
er ook nieuwe kortkoppelingen (72000) zijn aangekondigd.
Quote uit de folder: "Voor gebruik in wagens met genormeerde koppelingsschacht (NEM 362) en schaargeleiding, evenals
bij wagens met lage bufferhoogte conform NEM 303. Compatibel met standaardkoppelingen (NEM 360)."
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2022
Lid sinds: 2007

als er maar een "v" voor op staat

offline
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2022
Tja het gezeur over de te hoge buffers is toch een keer aangekomen in Göppingen ;)

Dus verlagen die hap dachten ze, maar opnieuw is niet iedereen daar even blij mee.

Je kan het als fabrikant het toch niet iedereen naar de zin maken blijkbaar.
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2022
De 26360 staat gereserveerd :)
Blijf me toch verbazen over de forse prijsverschillen bij de div. winkels.
Grootste verschil wat ik bij deze set ontdekte is 130 euries..  Daar kun je toch nog leuke extra dingetjes van doen!
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2022
Lid sinds: 2007

als er maar een "v" voor op staat

offline
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2022
Hallo Leo,

Neem je in dit vergelijk alleen Nederlandse winkels mee of kijk je ook over de grens?
Dan is je vergelijk niet helemaal in orde, want er geld een ander BTW tarief in bijvoorbeeld Duitsland.

Hierdoor kan de prijs inderdaad verschil maken, maar bedenk ook dat er wat mis kan gaan.
Zeker tegenwoordig ben je niet verschoond van gebreken, heb ze zelfs ook op die verrassingslok 8o
Die heb ik dan wel bij een lokale dealer gekocht, en dat is voor dit soort gevallen wel erg handig.

M.v.g.

Hans V200.0

Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2022
 @citaat
Hoi Hans,

Wellicht had ik het er even bij moeten vermelden, inderdaad heb ik dit verschil alleen binnen onze NL grenzen gezien.
Ook kun je bij sommige winkels een korting krijgen als je daar vaste klant bent, wat ook nog iets kan schelen.
Maar blijft een groot verschil vind ik dan...zeker bij flinke aankopen.
Winkels bij naam vermelden kan hier niet, maar het is de moeite waard om je eigen grondige onderzoek te doen.
Sommigen gokken op het beperkte aantal wat wordt aangekondigd en gaan dan zelfs iets boven de adviesprijs van Göppingen zitten... onder het mom van "het wordt uiteindelijk toch wel verkocht"

Groet,
Leo
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2022
Lid sinds: 2007

als er maar een "v" voor op staat

offline
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2022
Hoi Leo,

Het ging me niet om de namen hoor, want dat moet je eigenlijk ook nooit openlijk doen.
In een PB is het anders ;)

M.v.g.

Hans V200.0
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2022
Citaat van: Leo Koolmees op maandag 07 februari 2022, 10:23:05

Winkels bij naam vermelden kan hier niet


Waarom kan dat niet, je hebt toch geen commercieel belang?

Gr, Ben.
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2022
Klopt... maar ik denk dat de meesten hier over Google beschikken en goed in staat zijn om eigen onderzoek te doen.
Vind het zelf niet heel netjes om naam en toenaam te melden.. het schuurt tegen de regels.
Wie kan van afstand "ruiken" of ik belangen heb of niet?

Groet,
Leo
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2022
Lid sinds: 2017

Ik hou van hobbies

offline
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2022
Zo, ook de 1700 en dubbeldekker rijtuigen staan in preorder. Nou wachten. O:-D
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2022
Lid sinds: 2007

Klein Jünkerath

offline
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2022
Die nieuwe koppelingen 72000 lijken mij ook wel handig voor een stelletje goederenwagens die ik sinds 2011 kocht. Van de week liepen ze weer uit de rails en zag ik dat een buffer er half uitgetrokken bijhing. O.a. wagens uit de displayset 00765, insidersets 46026 en 46192.
Jammer dat de stroomvoerende koppeling niet ook los verkrijgbaar wordt, want de Insiderset passagierswagens 43144 van vorig jaar heeft er ook een handje van om met de koppeling in de buffers te blijven hangen. Eens navragen bij M of die ook los beschikbaar komen ter vervanging. (Zal wel weer 3 maanden duren voordat er een antwoord komt, maar vooruit, ik heb geen haast ermee).

Groet, Paul
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2022
Citaat van: Leo Koolmees op maandag 07 februari 2022, 20:02:50
Klopt... maar ik denk dat de meesten hier over Google beschikken en goed in staat zijn om eigen onderzoek te doen.
Vind het zelf niet heel netjes om naam en toenaam te melden.. het schuurt tegen de regels.
Wie kan van afstand "ruiken" of ik belangen heb of niet?
Ik zie niet in wat het probleem is hoor, ik plaats de naam van het bedrijf hier gewoon als ik daar iets heb gekocht of iets leuks heb gezien.
Reclame maken of een bedrijf ergens van beschuldigen is iets heel anders dan alleen een naam te plaatsen omdat je iets hebt opgemerkt.

Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2022
Lid sinds: 2007

als er maar een "v" voor op staat

offline
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2022
Er zijn ook regels die zeggen dat je hier geen reclame mag maken, dus ik vindt dat Leo gelijk heeft en stop die onzin met vragen naar de bekende weg(en).
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2022
Wat iemand wil schrijven moet iedereen lekker zelf weten.
Ik doe het niet en laat me ook niet verleiden  :)
Wat ik aangaf is het soms vrij grote prijsverschil wat ik merk tussen de diverse winkels... gewoon een constatering. Wellicht overbodig omdat de meesten hier heel goed op hun eigen portemonnee kunnen passen, maar bedoelde het als eye-opener.
Doe er je voordeel mee.
De goedkoopste bij naam noemen is wel degelijk "reclame"
Benieuwd hoe de beheerders van dit forum deze discussie lezen... ik heb een vermoeden.

Groet,
Leo
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2022
Speciale Gast
Lid sinds: 2009

online
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2022
 @citaat

Wij lezen ook mee, maar zien natuurlijk niet altijd alles.
Maar ten aanzien van het noemen van winkeliers bij naam; zie regel C6 KLIK van de forumregels.

Dirk-Jan
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2022
Citaat van: Leo Koolmees op woensdag 09 februari 2022, 00:17:26

Benieuwd hoe de beheerders van dit forum deze discussie lezen...


Heren Koolmees en V200.0, lees even dit: https://forum.3rail.nl/index.php?topic=45076.0

Er is hier ook een topic over "aanbiedingen bij winkeliers", heel erg legaal en conform de regels: https://forum.3rail.nl/index.php?topic=87040.0

Gr, Ben.
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2022
 @citaat
Duidelijk en door,...
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2022
Lid sinds: 2007

Werk op n ander nivo...

offline
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2022
En Marklin TV aflevering 115 is online/youtube:



De 'Neurenberg Beurs editie" ;)

Jan-Peter
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2022
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2022
Bedankt voor het delen JanPeter, vanavond even kijken  :thumbup: :thumbup:


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2022
Speciale Gast
Lid sinds: 2007

Treinen rijden op rails, niet op tijd!

offline
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2022
Minuut 9 wordt over een gat in het C rail systeem vullen gesproken, een DKW... Ben benieuwd of het een slanke Engelsman wordt en of het een nette wordt of net zo'n wanproduct als die voor K rail.
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2022
Ben benieuwd of het probleem met conflict met onderzijde van de buffers met de nieuwe Märklin kortkoppelingen nu uit de wereld is.
(de beugel van de koppeling is vlakker gemonteerd dan die van de vorige versie.)
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2022
Lid sinds: 2018

Thema Duitsland, tijdperk IIIb

offline
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2022
 @citaat @citaat
Da's goed nieuws! Het kan volgens mij niets anders zijn dan een slanke DKW. Een DKW met een andere hoek dan 12,1 graden vult immers geen gat in het C-rail assortiment.

Het zou logisch  zijn als hij dezelfde afmetingen krijgt als de slanke kruising. Hij heeft zelfs al een nummer, zo hoor ik. Uitgaande van de nummering van de gewone kruising en DKW zou dat 24720 kunnen worden als 'ie zonder aandrijving op de markt komt, of 24724 met aandrijving. Ik hoop op de laatste.

Het zal nog wel even duren voordat 'ie er is. Als er bij de verdere ontwikkeling en tests geen grote tegenvallers zijn, zal hij misschien bij de Neuheiten 2023 staan. Maar of hij dan ook in 2023 uitgeleverd wordt?
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2022
Lid sinds: 2007

16 meter treintafel - Nederlandse modelbaan

offline
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2022
Als ik goed luister dan zegt hij dat ze al tekeningen hebben gemaakt van de DKW en dat hij de tweede helft van het volgende jaar uit komt.
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2022
Lid sinds: 2007

als er maar een "v" voor op staat

offline
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2022
Het is in de testfase dus of het dit jaar wordt of bij de volgende neuheiten komt van 2023 is nog niet duidelijk.
Bächele sprak wel van het laatse kwartaal, maar het kan zomaar opgeschoven worden.

Kijk daarvoor maar naar de huidige draaischijf ;)
Dat duurde ook een eeuwigheid.
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2022
 @citaat

De man is heel duidelijk, 2e helft 2023 zegt hij, dus bij de nieuwigheden van volgend jaar. Tenzij Poetin Schwabenland binnen trekt, je weet maar nooit....  ;)
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2022
@citaat dat durft hij niet want dan krijgt hij het aan de stok met de Marklin C-rails rijders ;) :D
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2022
Eer het zover is, zijn we net zo slank, als die wissel. :D
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2022
Speciale Gast
Lid sinds: 2007

Treinen rijden op rails, niet op tijd!

offline
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2022
Ik ben erg sceptisch. Ik ken redelijk de beperkingen van een DKW die binnen het 24740 profiel moet passen na 9 stuks omgebouwd te hebben. Het kost mij best wat moeite om mijne er zo in te bouwen dat ie zelfs in de kleinste inbouwruimte die je met standaardrails kan bereiken, past. Die ruimte is gewoon echt heel klein.

Voor de boogstraal verwacht ik sowieso geen 1114mm. K Rail toont aan dat ze het kleiner kunnen, maar zoals ik al zei, dat vind ik een wanproduct. De 2275 zit op 902mm straal en 14 graden hoek. Daar heeft men precies een puko in kunnen prakken. De SL90, die ik dus gebruik, heeft een radius van 610mm (24").

Ik houd voorlopig mijn hart vast over de uitvoering. Onder de wissels passen met moeite 2 aandrijvingen. Of zou Märklin voor een Baeseler met buitenliggende tongen gaan? Laat ze dan alsjeblieft niet de lengte van de 071 erbij tellen, want dan valt ie buiten de geometrie en is ie voor inbouw in grotere wisselstraten ongeschikt.

Verder, nergens zegt de beste man dat het een slanke Engelsman is. Dat is puur onze speculatie.
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2022
 @citaat

Missen we elders in het C-rails gamma nog een DKW dan?
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2022
Speciale Gast
Lid sinds: 2007

Treinen rijden op rails, niet op tijd!

offline
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2022
Vind je de 24620/24 zo fantastisch dan?
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2022
 @citaat @citaat Het assortiment mist heel veel meer maar het puko systeem is de beperking, dat hoeft geen betoog. Er zullen wisseltongen gepolariseerd moeten worden wil je een stap verder komen. Misschien zijn ze daar wel mee bezig, weet ik veel.
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2022
Citaat van: hmmglaser op donderdag 10 februari 2022, 19:50:04
@citaat dat durft hij niet want dan krijgt hij het aan de stok met de Marklin C-rails rijders ;) :D

Laat maar komen, ben ik al jaren op voorbereid  :D
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2022
 @citaat @citaat @citaat

Nee, zeker niet. Wanneer ik ze in een vloerbaantje gebruik, geven ze eigenlijk altijd problemen. Locs hobbelen er maar wat overheen, áls ze er al overheen komen en niet stil blijven staan. Maar goed, die ervaring heb ik ook met de reguliere slanke wissels. Met name de dames van Brawa worden daar gewoon niet blij van. En dan denk ik altijd weer: "Ja maar, 3-rail was toch plug-and-play? Ik rij toch 3-rail om niet dit soort gezeik of ander moeilijk gedoe te hebben?" om vervolgens weer eens lekker te gaan poetsen met een hydrofiele luier 😉.

Maar ja, de wissels die jij aanhaalt, zijn er dus al. Dus dan spreken we niet meer over een hiaat. Dat is het enige wat ik wilde zeggen. Nou ja, we wachten wel af. Wat het ook is, het zal ongetwijfeld weer prijzig zijn. Zolang het maar werkt!