Nieuws:

Zin in een spoors uitstapje? Kijk eens in onze kalender!

Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2022

Gestart door Marklindak dinsdag 02 november 2021, 08:44:46

0 leden en 2 gasten bekijken dit board.
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2022
Citaat van: flevoland2012 op dinsdag 18 januari 2022, 10:51:50
Enig nadeel is dat de werkelijke uitlevering van de NS dubbeldekker set met loc pas in 2023 zal plaats vinden, als je kijkt dat de blauwe 1200 die vorig jaar was aangekondigd pas in maart 2022 gepland staat.
Ja het zou wel leuk zijn als ze deze vertraging ooit kunnen inlopen dat een nieuw model al binnen een paar maanden leverbaar is. Maar om daar te komen moet je of de levertijd dusdanig verkorten dat je de vertraging inloopt (wat volgens mij onmogelijk is met de huidige leverproblemen van onderdelen) of je moet tijdelijk stoppen met het aanbieden van nieuwe modellen 8o

Tot die tijd kunnen we helaas niets anders doen dan wegdromen bij de plaatjes in de folders O:-D
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2022
Citaat van: antonv op dinsdag 18 januari 2022, 10:24:57
Citaat van: Laenderbahn027 op maandag 17 januari 2022, 20:39:56
Een Epoche I-set :) met de wagons in een fictieve kleurstelling  :-(...
Wat zou daar de bedoeling kunnen van zijn? Is de echte kleurstelling dan niet meer te achterhalen? Dan is het misschien zonder dat ze het weten toch juist 😉

Hoei... Dan moet ik weer eens in de literatuur gaan duiken of er niet toevallig ergens een foto te vinden is waarop deze wagons te zien zijn. Uiteraard in zwart-wit, maar contrast-technisch kun je dan iig zien of er een licht-donker kleurstelling gebruikt werd. Ja, ik ben een muggenzifter, ik weet het  :). En ja, niemand weet meer exact wat destijds de kleuren waren, helaas...
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2022
Citaat van: Mister1736 op maandag 17 januari 2022, 19:15:35

Al "jaren" loop ik om deze te zeuren

Je had jaren geleden ook gewoon de brawa kunnen kopen  B)

Bart
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2022
Lid sinds: 2008

There is no place like 127.0.0.1

offline
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2022
Jammer dat die 26360 een volledige set is (wagons + Hochhaxigen locomotief)
Ik heb reeds 2 van die locs, van Brawa, en ben alleen geïnteresseerd in die wagons dus ...

Ze hadden beter die 39662 (BR06 locomotief) samen met zijn wagons (42265) tesamen uitgebracht,
die wil ik namelijk wel samen aankopen ...

Ach, een mens kan niet alles willen hé ... (alhoewel)
groeten,
Kris
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2022
Voor de liefhebber.


Die BR65 is echt een mooie loc.  :thumbup: :thumbup: :thumbup:

Vrgr,
Wilko
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2022

Als je naar de voorkant van de NS Vectron kijkt bij 28:53 dan lijkt het er bijna op alsof er last-minute nog wat blauwe verf onder de koplampen is toegevoegd >:-D

Edit Fred: citaat verwijderd, reden van verwijderen: KLIK
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2022
Citaat van: robertoberto op dinsdag 18 januari 2022, 11:54:12
Citaat van: flevoland2012 op dinsdag 18 januari 2022, 10:51:50
Enig nadeel is dat de werkelijke uitlevering van de NS dubbeldekker set met loc pas in 2023 zal plaats vinden, als je kijkt dat de blauwe 1200 die vorig jaar was aangekondigd pas in maart 2022 gepland staat.
Ja het zou wel leuk zijn als ze deze vertraging ooit kunnen inlopen dat een nieuw model al binnen een paar maanden leverbaar is. Maar om daar te komen moet je of de levertijd dusdanig verkorten dat je de vertraging inloopt (wat volgens mij onmogelijk is met de huidige leverproblemen van onderdelen) of je moet tijdelijk stoppen met het aanbieden van nieuwe modellen 8o
Ik dacht dat het niet alleen maar materiaal te korten waren, ook personeel te kort schijnt in Hongarije een probleem te zijn.
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2022
die BR 065  (39561) is fraai inderdaad, de groene sneltreinrijtuigen ook  :) artikelnummers 43126 / 43166 / 43336

(Roco heeft ook de BR 085 met dynamische rookuitstoot maar die is nog 100 Euro duurder  :O

de NS Vectron qua sound zou ik toch voor het Roco model gaan hoor is veel realistischer en bovendien goedkoper dan tante M

ieders zijn eigen smaak maar geen Ludmilla's noch Nohabs meer bij Märklin zelfs niet bij Roco (nou enkel Piko die er nu mee afkomt ...)

Erwin
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2022
Lid sinds: 2017

Ik hou van hobbies

offline
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2022
Ze maken het wel lastig met een nieuwe 1600 voor Roco en dan deze prachtige 1700 van Märklin. Iemand al uitgevonden hoe je geld 2 keer uit kan geven?
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2022
Speciale Gast
Lid sinds: 2010

offline
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2022
 @citaat
De 1700 wordt pas in 2023 verwacht, dus je kunt nog even sparen. :D
En het gaat nog duurder worden, want uit het filmpje (vanaf 27.30) begrijp ik dat de 1600 er ook nog aankomt.

Citaat van: harm78 op dinsdag 18 januari 2022, 09:47:39
En die nieuwe platte kortkoppeling is ook best een ontwikkeling, al snap ik nog niet helemaal waarom.

Er wordt al jaren geklaagd, dat de bufferbalk te hoog zit bij Märklin modellen. Nieuwe locs krijgen nu blijkbaar een lagere bufferbalk. Omdat de oude kortkoppelingen hierdoor niet meer gebruikt kunnen worden, moest er een nieuwe komen. Deze nieuwe kortkoppeling is lager geconstrueerd, waardoor het wel past bij de nieuwe locs en ze ook in combinatie met de oude koppelingen gebruikt kunnen worden.

Groet, Marc
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2022
Citaat van: Steem op dinsdag 18 januari 2022, 15:54:24
Ze maken het wel lastig met een nieuwe 1600 voor Roco en dan deze prachtige 1700 van Märklin. Iemand al uitgevonden hoe je geld 2 keer uit kan geven?

Gokkie wagen, heb ik ook gedaan, kon daarna 2 nieuwe loks kopen van de winst
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2022
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

offline
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2022
Ik heb in ieder geval de bestelling de deur uit gedaan. Alleen meer roco dan marklin. Van Marklin de zwarte öbb, de 1020 en de bijbehorende wagenset
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2022
Citaat van: 10103 op dinsdag 18 januari 2022, 16:42:35
@citaat
De 1700 wordt pas in 2023 verwacht, dus je kunt nog even sparen. :D
En het gaat nog duurder worden, want uit het filmpje (vanaf 27.30) begrijp ik dat de 1600 er ook nog aankomt.

Er word niet over nog een 1600 gesproken, hij noemde dat 1700 uit de serie 1600 kwam, dus niet nog een loc 1600
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2022
Ik heb (nog) geen bestelling de deur uit gedaan.
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2022
Speciale Gast
Lid sinds: 2010

offline
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2022
Citaat van: flevoland2012 op dinsdag 18 januari 2022, 20:13:55
Citaat van: 10103 op dinsdag 18 januari 2022, 16:42:35
En het gaat nog duurder worden, want uit het filmpje (vanaf 27.30) begrijp ik dat de 1600 er ook nog aankomt.

Er word niet over nog een 1600 gesproken, hij noemde dat 1700 uit de serie 1600 kwam, dus niet nog een loc 1600

Dat moet je nog maar eens goed naar het filmpje luisteren vanaf minuut 27.30. ;)
Die man zegt letterlijk: [...]und zwar werden wir die Reihe 1600 und 1700 als Produktfamilie komplett neu konstruieren und auflegen. Und beginnen werden wir mit einer Lokomotive aus der Reihe 1700 [...]"
Ik maak daar toch gewoon op uit dat er ook een nieuwe 1600 gaat komen. Hij zegt er alleen niet bij wanneer. ;)

Groet, Marc
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2022
Een van mijn favorieten qua design de 06.

Komt deze nou ook gewoon in de winkel?
Of alleen voor club members. :?

De S 3/6 met wagonset

Als ik zou klagen,  dan dat over gelimiteerde opgave of "insider/club" model.
En als iedere Nederlander over de prijs natuurlijk :D
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2022
Citaat van: 10103 op dinsdag 18 januari 2022, 21:01:49
Dat moet je nog maar eens goed naar het filmpje luisteren vanaf minuut 27.30. ;)
Die man zegt letterlijk: [...]und zwar werden wir die Reihe 1600 und 1700 als Produktfamilie komplett neu konstruieren und auflegen. Und beginnen werden wir mit einer Lokomotive aus der Reihe 1700 [...]"
Ik maak daar toch gewoon op uit dat er ook een nieuwe 1600 gaat komen. Hij zegt er alleen niet bij wanneer. ;)


Het ligt inderdaad voor de hand dat ze op termijn ook een keertje met een 1600 komen. De investering in een Neukonstruktion doen ze natuurlijk niet voor eenmalig uitsluitend een 1700.

mvg,
Gert
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2022
Lid sinds: 2009

Dwarsliggers op de rails sporen niet

offline
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2022
Citaat van: robertoberto op dinsdag 18 januari 2022, 11:54:12
Citaat van: flevoland2012 op dinsdag 18 januari 2022, 10:51:50
Tot die tijd kunnen we helaas niets anders doen dan wegdromen bij de plaatjes in de folders O:-D
Vroeger droomden we weg bij de plaatjes in de folder van wat leverbaar was.
Tegenwoordig ...
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2022
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2022
@citaat

Vroeger droomden we van treintjes die we met onze spaarcentjes niet konden betalen. Als ik kijk naar de huidige prijzen, dan lijkt die tijd weer terug te komen :?.

Ik ga heel hard sparen voor de SBB Giruno :P.

Groeten,
Wico
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2022
Lid sinds: 2010

RMW - Sinds 1963

offline
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2022
Citaat van: Dirkkie_84 op maandag 17 januari 2022, 19:09:22
Ik kan de combinatie DD-AR 7310 en loc 1707 niet vinden in 1:1. De 7310 heeft wel bestaand, maar pas toen DD-AR opnieuw in dienst gesteld werd. Dan is de stam inzetbaar met de 1763.
De driedelige stammen in aflevertoestand die bestonden voor de indienststelling van de mDDM, hadden geen baanruimer.
Ik denk dat Märklin hier dus een behoorlijke blunder begaat.

Is dit voldoende bewijs?:

Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2022
Citaat van: Trainspotter op dinsdag 18 januari 2022, 14:40:03
Voor de liefhebber.


Die BR65 is echt een mooie loc.  :thumbup: :thumbup: :thumbup:

Vrgr,
Wilko

Mooie video.
Toch enkele slordigheidjes bij de presentatie van het materieel:

6:55   Vlekken boven ramen stuurrijtuig München-Nürnberg-Express.
28:30 Bvk staat scheef op zijn draaistellen.
34:44 Linker draaistel 212 hangt op half zeven.

Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2022
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

offline
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2022
Citaat van: RMW op dinsdag 18 januari 2022, 22:22:27
Citaat van: Dirkkie_84 op maandag 17 januari 2022, 19:09:22
Ik kan de combinatie DD-AR 7310 en loc 1707 niet vinden in 1:1. De 7310 heeft wel bestaand, maar pas toen DD-AR opnieuw in dienst gesteld werd. Dan is de stam inzetbaar met de 1763.
De driedelige stammen in aflevertoestand die bestonden voor de indienststelling van de mDDM, hadden geen baanruimer.
Ik denk dat Märklin hier dus een behoorlijke blunder begaat.

Is dit voldoende bewijs?:
Nee, want het probleem zit hem erin dat de DDM rijtuigen in model uit een andere periode zijn. Probeer is de 7310 met de 1707 te zoeken maar dan met de stuurstand zichtbaar op de foto. Dan zie je dat de combinatie die Märklin aanbiedt niet klopt.
Of dat erg is  laat ik mij in deze post niet over uit.

Groeten,
Herman
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2022
Lid sinds: 2010

RMW - Sinds 1963

offline
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2022
Ik ben tot nu toe wel deze foto van stam 7310 tegengekomen. Het is een foto uit 1992; het jaar waarin ook de Märklin-modellen zijn gesitueerd. Een nadeel; ik kan het locnummer niet ontcijferen: KLIK.


M.v.g.

Maikel (RMW)
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2022
Citaat van: Gert1 op dinsdag 18 januari 2022, 21:22:27
Citaat van: 10103 op dinsdag 18 januari 2022, 21:01:49
Dat moet je nog maar eens goed naar het filmpje luisteren vanaf minuut 27.30. ;)
Die man zegt letterlijk: [...]und zwar werden wir die Reihe 1600 und 1700 als Produktfamilie komplett neu konstruieren und auflegen. Und beginnen werden wir mit einer Lokomotive aus der Reihe 1700 [...]"
Ik maak daar toch gewoon op uit dat er ook een nieuwe 1600 gaat komen. Hij zegt er alleen niet bij wanneer. ;)
Het ligt inderdaad voor de hand dat ze op termijn ook een keertje met een 1600 komen. De investering in een Neukonstruktion doen ze natuurlijk niet voor eenmalig uitsluitend een 1700.
En er zullen ook nog wel een paar Franse uitvoeringen komen lijkt mij zo.
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2022
Lid sinds: 2007

als er maar een "v" voor op staat

offline
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2022
Het draait om handmonsters, daar zegt Marklin al wat over tijdens de video.
Men luisterd daar slecht naar, of men begrijpt geen Duits ;)

Dat er een 1700 aan zit te komen wist menigeen al, maar hebben we ook naar het jaartal gekeken?
Dacht dat ik iets van 2023 voorbij zag komen op de Marklinsite.
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2022
Ben benieuwd of artitec nog met iets nieuws komt
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2022
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

offline
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2022
Citaat van: RMW op dinsdag 18 januari 2022, 23:01:15
Ik ben tot nu toe wel deze foto van stam 7310 tegengekomen. Het is een foto uit 1992; het jaar waarin ook de Märklin-modellen zijn gesitueerd. Een nadeel; ik kan het locnummer niet ontcijferen: KLIK.
Dat is een fraaie foto Maikel! Het zou zo maar is de 1707 kunnen zijn. Als je nu kijkt naar de stuurstandwagen, dan zie je dat de baanschuivers ontbreken. Deze zitten echter wel op het Märklinmodel. Zoals gezegd; ze hebben gezamenlijk gereden, maar niet in de uitvoering zoals Märklin dat aanbiedt.

Groeten,
Herman
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2022
 @citaat Het is de 1707, hier dezelfde trein van de andere kant gekiekt: KLIK.

Wil je die correct uitbeelden moet je doen wat Herman zegt: even de baanruimer verwijderen.

Gr, Ben.
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2022
Citaat van: Dirkkie_84 op maandag 17 januari 2022, 19:09:22
Ik kan de combinatie DD-AR 7310 en loc 1707 niet vinden in 1:1. De 7310 heeft wel bestaand, maar pas toen DD-AR opnieuw in dienst gesteld werd. Dan is de stam inzetbaar met de 1763.
De driedelige stammen in aflevertoestand die bestonden voor de indienststelling van de mDDM, hadden geen baanruimer.
Ik denk dat Märklin hier dus een behoorlijke blunder begaat.

Deze combinatie 1707+7310 (nog zonder baanruimer) heeft de officiële openingsrit van de (toen nog) Betuwelijn, nu Merwede-Lingelijn gereden op 23 mei 1992.
Foto . Eigen foto (niet de beste)
Foto 2 van Ed van Hengel geleend van de Facebookgroep Lokomotieven 1600/1700

Dus voor een exacte weergave van de combinatie moet de baanruimer er af en moet er een boeket voorop de loc komen.  :-D
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2022
Heropening na elektrificatie, neem ik aan.  ;)
Leuke vondst, die foto's!

mvg,
Gert
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2022
Dit heb ik ook nog bewust meegemaakt als oud-inwoner van Hardinxveld. Nog zie ik het voor me. Deze set gaat dus ook besteld worden.
Er moeten ook nog een aantal foto's zijn. Ik ga graven en scannen. Op die dag reed er ook een Koploper.

Gr. André
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2022
Goh, wat ben ik blij dat Märklin weer wat Nederlands uitbrengt, voor de liefhebbers.
Normaal werd het gelijk afgekapt en afgezaagd.😩😩
Maar nu wordt er weer lekker gekibbeld🤣😅😅
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2022
Citaat van: Gert1 op woensdag 19 januari 2022, 12:35:55
Heropening na elektrificatie, neem ik aan.  ;)
Leuke vondst, die foto's!

mvg,
Gert


Ja sorry Gert, inderdaad de openingsrit na de elektrificatie.
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2022
Citaat van: Wico op dinsdag 18 januari 2022, 22:13:23
@citaat

Vroeger droomden we van treintjes die we met onze spaarcentjes niet konden betalen. Als ik kijk naar de huidige prijzen, dan lijkt die tijd weer terug te komen :?.

Ik ga heel hard sparen voor de SBB Giruno :P.

Groeten,
Wico

Hier van hetzelfde, €1500, manman.  :D Maarrrrr 2,30m, het past langs t perron dus ..... :P
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2022
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2022
 @citaat

2023 staat in de planning, dus pas over een jaar, wel bizar ver vooruit gepland, hadden ze net zo goed in neuheiten folder van 2023 kunnen zetten
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2022
 @citaat En nu creëren ze vraag.
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2022
Wel jammer (vind ik) dat de 5 rijtuigen van de set 26360 met de S3/6 geen binnenverlichting hebben, aangestuurd vanuit de locomotief. Ik snap M wel, want dan komt de set ver boven de 1000 Euro en dat is momenteel toch wel een grens. Maar als je echt iets moois wil hebben... Nu moet ik t.z.t. aan de slag om dit zelf te uit te voeren. We zullen wel zien. Overigens is het een prachtige set, mede door de kleurstelling.
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2022
Nico,

Natuurlijk niet, de kosten zijn te verwaarlozen: een stroomvoerende koppeling aan de loc en een draadje aan de decoder.
Tante M. heeft eerder sets of combinaties van loc met rijtuigensets uitgebracht die deze functie(s) wel kennen. Zie o.a. loc 39781
Het is pure gemakzucht en vergelijkbaar met de  set 26922.

Cees
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2022
Lid sinds: 2007

als er maar een "v" voor op staat

offline
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2022
Citaat van: flevoland2012 op vrijdag 21 januari 2022, 14:19:42
2023 staat in de planning, dus pas over een jaar, wel bizar ver vooruit gepland, hadden ze net zo goed in neuheiten folder van 2023 kunnen zetten
Denk je dat de Corona crisis geen invloed had voor de aanleveringen om een model te maken?
Buiten de sluiting van de fabriek, zieke medewerkers en geen chips (voor de decoders) in de aanlevering........daar denkt blijkbaar geen hond aan als ze roepen veel te ver vooruit gepland :thumbdown:
Ze lopen zover achter dat het misschien wel 2024 wordt :D

Ga maar na nog meer dan 70 nieuwtjes die nog uitgeleverd moeten worden, voor het gemak tel ik ook de nog niet helemaal uitgeleverde nieuwtjes mee (dan kom je zelfs boven de 70 met gemak) :-(
Nee ik denk dat ze beter twee jaartallen hadden kunnen neerzetten, maar dan maken ze het zichzelf weer moeilijk >:-D

Maar denk nou niet dat Märklin de enige is die er last van heeft.......zelf werk ik bij een bedrijf die soms 8 tot 12 weken moet wachten, op armaturen waarmee je ze anders dood gooien.
Zelfs een kabeldoos waarin geen chip te bekennen is, maar alleen een stuk gegoten plastic, zelfs daar wachten we al tijden op.
Met alle gevolgen van dien, ja zelfs uitgesteld werk omdat we toch niet eerder terecht kunnen vanwege het ontbrekende materiaal.
Stil zitten doe ik niet ik hou me nu voornamelijk bezig met het onderhoud, en daar heb je dan ook weer materiaal voor nodig, die ik dan in probeer te plannen om de werkvoorbereiding te helpen.
En dit allemaal door die covid 19 :thumbdown: :thumbdown: :thumbdown: :thumbdown: ellende.......
Zelfs al zouden we van die ellende af zijn, dan nog duurt het minstens een half tot een heel jaar eer we weer op peil zijn :-(

Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2022
 @citaat Pfffff....... kan dit preventief geruimd worden?
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2022
Hans die tekorten hebben niks met corona te maken, maar met diverse andere zaken.
Grondstoffen tekorten, personeels tekorten, stijgingen van energie, maar ook het beleid om een zo laag mogelijk voorraad te hebben omdat dat geld kost.
Corona word puur als excuus gebruikt.
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2022
Lid sinds: 2015

Gras is meestal groen. Onkruid ook.

offline
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2022
Ik ga dit jaar voor een Belgische stoomlocomotief  O:-D
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2022
Citaat van: flevoland2012 op vrijdag 21 januari 2022, 14:19:42
@citaat

2023 staat in de planning, dus pas over een jaar, wel bizar ver vooruit gepland, hadden ze net zo goed in neuheiten folder van 2023 kunnen zetten

Misschien wordt dit nu al aangekondigd, omdat ook Roco met een geheel vernieuwde 1600/1700 komt.
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2022
Cees,
Ik heb deze set (26360) aangehaald omdat juist hier geen verlichting is aangebracht terwijl andere rijtuigen sets dat wel gedaan is zoals 42265, 42988, 42989, 43486 enz., 43369, 43461/62/63,. Ik zag nu pas dat ook de dubbeldekkers van de NS (43577/78/79 )geen standaard binnenverlichting hebben.
Wellicht heeft M wat tijd over om deze voorzieningen aan te brengen als ze toch moeten wachten op onderdelen. Niets doen is ook geen optie.
Het valt mij wel op dat er wel meer wagons standaard vanaf fabriek met verlichting worden uitgevoerd. Dat vind ik dan weer positief.
Het zelf doen is wel een optie maar dat wordt steeds moeilijker; je moet wel een vaste hand hebben.
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2022
Lid sinds: 2007

Warnsveld (GLD)

offline
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2022
Dit wordt blijkbaar een super goedkoop jaar voor mij!
Alweer een merk dat voor mij niets bijzonders uitbrengt..
Op zich wel jammer, dat dan wel weer.....
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2022
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2022
Lid sinds: 2006

M* en bezig te digitaliseren

offline
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2022
Ik vind de bruine Museumkrokodil wel interessant. De 65er die nu uitkomt ook wel.
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2022
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2022
Hmmm... Jammer van de te ver naar benden lopende grijze dakrand op de kop van de Bvk.
De Vectron heeft zijn "roosters" tussen de koplampen niet dieper liggen dan de Y-poot ertussen. Jammer.