Nieuws:

Bekijk eens een willekeurig artikel in onze informatieve Stichting 3rail Wiki.

Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2022

Gestart door Marklindak dinsdag 02 november 2021, 08:44:46

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2022
Ik vermoed dat het tweede plaatje de S2/6 is in "Museumsausführung", zoals ook al geleverd door Brawa. Het gaat hierbij om #40258, waarvan op onderstaande website deze foto te vinden is:

https://www.brawa.de/en/fan-world/online-museum/h0/steam-locomotives-h0/40258-steam-locomotive-br-s26-kbaystsb/



Just my 2 cents...

Met vriendelijke groet,
William



Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2022
Speciale Gast
Lid sinds: 2010

offline
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2022
Kijkend naar de pixelplaatjes denk ik, dat we ook de Wiebe V320 (plaatje 1), een rangeerdiesel (Br 290?) in 'ozeanblau' (plaatje 3) en een  Br 110 of 150 in 'Orientrot' (laatste plaatje) kunnen verwachten.

Groet, Marc
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2022
Even kijken in mijn glazen bol.
Ik zie,..ik zie,...
Een hoop nieuwigheden, wat nederlands,... oeps, iets zwarts en wat gezeur🤣😂😂😝😝.
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2022
Ik hoop dat de NS wel 1:87 is
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2022
Dat hoop ik ook, 1:1 is toch echt, te groot.
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2022
 @citaat @citaat zal niet. Want zal wel bij de eerder uitgebrachte rijtuigen moeten passen en was ook niet1:87 voor wat betreft lengte.
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2022
Volgens mij maakt Marklin nooit 1:87, maar 1:93
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2022
 @citaat Dan is het geen h0 maar een nieuwe schaal. :) Dat verklaart dan ook dat het speelgoed is  ;) Volgens mij bedoel je iets anders dan wat je nu schrijft.
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2022
 @citaat Hij bedoelt de lengteschaal van vier assige sneltreinrijtuigen. ;)
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2022
 @citaat Dat weet ik  :) Alleen Flevo(nogwat ....) weet het allemaal zo goed  :) Dus dan zal dit ook wel een nieuwe introductie zijn van een nieuwe schaal die Märklin gaat uitbrengen.  :D

Maar ik ben benieuwd wat Märklin gaat uitbrengen dit jaar. Het gaat allemaal vanzelf komen.
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2022
De Trix folder is al ergens op het net gevonden, dat kun je redelijk 1 op 1 kopieren naar de Marklin nieuwtjes.

https://www.mhi-portal.eu/rettelswenslednah/2022/NL_01/DE_Trix_H0_nh2022.pdf

Groeten,
Jelmer
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2022
De NS 1707 komt. Artikelnummer 39720.

Ook de dubbeldekkers komen. Artikelnummers 43577 (1e/2e klas), 43578 (2e klas), 43579 (stuurstand).

mvg,
Gert
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2022
Tja...wat is nieuw dan?

Alleen de nummers, de modellen waren er al eerder... :?
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2022
De Vectron NS 193-733-3 lijkt me wel nieuw. Artikelnummer 39335.

mvg,
Gert
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2022
Jelmer,
Dank voor het delen, voor mij als Zwitserland liefhebber leuke verrassing een Ae 3/6 naast de Giruno.
Dat wordt weer sparen.
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2022
Citaat van: Jelmer op maandag 17 januari 2022, 17:15:46
De Trix folder is al ergens op het net gevonden, dat kun je redelijk 1 op 1 kopieren naar de Marklin nieuwtjes.

https://www.mhi-portal.eu/rettelswenslednah/2022/NL_01/DE_Trix_H0_nh2022.pdf

Groeten,
Jelmer

Dank voor het idee. Met wat gokken als het goed is de url van die van Marklin kunnen vinden.
En voor wie niet kan of wil wachten is dit die van Marklin: https://www.mhi-portal.eu/rettelswenslednah/2022/NL_01/DE_mae_nh2022.pdf
Maar download is zo traag dat je zowat net zo goed tot morgen kan wachten.  :o)

[edit]
Voor de folder in het Nederlands: https://www.mhi-portal.eu/rettelswenslednah/2022/NL_01/NL_mae_nh2022.pdf
En download is net zo traag.
[/edit]
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2022
Tja de folder is bekend, eerder dan 13.00 morgen middag, sneu voor Märklin, maargoed, wat vind ik ervan, ten eerste mooie folder met leuke dingen, de aangepaste 1707 is super leuk, complete aanval op ROCO nu de loc ook voor Trix verkrijgbaar word, de DD-AR is ook erg leuk, maar toch vind ik het ontbreken van een MDDM motor rijtuig een gemiste kans. Wel apart dat Marklin/Trix de DD-AR rijtuigen apart gaat verkopen, wat wel mooi is dat er nu wel al binnenverlichting in zit.

De Vectron NS was wel een klein beetje te verwachten, hoop wel dat ze kleuren wel aanpassen, de prototype klopt de kleuren niet.
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2022
Lid sinds: 2006

samen staan we sterker

offline
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2022
Die 1707 ziet er wel errug goed uit...

Met elektronische hefbare stroomafnemers !
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2022
De 65er zou wat kunnen zijn, omdat deze dan weer geweatherd is.
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2022
Ik kan de combinatie DD-AR 7310 en loc 1707 niet vinden in 1:1. De 7310 heeft wel bestaand, maar pas toen DD-AR opnieuw in dienst gesteld werd. Dan is de stam inzetbaar met de 1763.
De driedelige stammen in aflevertoestand die bestonden voor de indienststelling van de mDDM, hadden geen baanruimer.
Ik denk dat Märklin hier dus een behoorlijke blunder begaat.
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2022
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

offline
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2022
Ik ben als een KIND zo blij 🥰🥰🥰🥰.

Al "jaren" loop ik om deze te zeuren ( onderste foto is van mijzelf ). Enige "jammere" is dat TRIX geen wagens zoals die van Marklin uitbrengt, maar dat kan nog. Voor de rest, even goed bekijken nu.
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2022
Citaat van: flevoland2012 op maandag 17 januari 2022, 18:04:53
Wel apart dat Marklin/Trix de DD-AR rijtuigen apart gaat verkopen, wat wel mooi is dat er nu wel al binnenverlichting in zit.

Zit er niet in hoor. Uit de Marklin folder: "Wagen vorbereitet für stromführende Kupplungen 7319 oder 72020/72021 sowie zum Einbau einer LED-Innenbeleuchtung 73400/73401 (3x) met Schleifer 73406"
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2022
Citaat van: Dirkkie_84 op maandag 17 januari 2022, 19:09:22
Ik kan de combinatie DD-AR 7310 en loc 1707 niet vinden in 1:1. De 7310 heeft wel bestaand, maar pas toen DD-AR opnieuw in dienst gesteld werd. Dan is de stam inzetbaar met de 1763.
De driedelige stammen in aflevertoestand die bestonden voor de indienststelling van de mDDM, hadden geen baanruimer.
Ik denk dat Märklin hier dus een behoorlijke blunder begaat.
Die baanruimer kan er toch vast makkelijk van af...?
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2022
Citaat van: Mister1736 op maandag 17 januari 2022, 19:15:35
Al "jaren" loop ik om deze te zeuren ( onderste foto is van mijzelf ).
Dat was natuurlijk wel een keer te verwachten sinds ze de V320 als Insider uitgebracht hebben.
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2022
Volgens mij zijn de ddm stellen schaal 1:100.
Wel jammer
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2022
Citaat van: pukkie op maandag 17 januari 2022, 20:05:29
Volgens mij zijn de ddm stellen schaal 1:100.
Wel jammer
1:93
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2022
Citaat van: timtrein op maandag 17 januari 2022, 19:48:20
Citaat van: Dirkkie_84 op maandag 17 januari 2022, 19:09:22
Ik kan de combinatie DD-AR 7310 en loc 1707 niet vinden in 1:1. De 7310 heeft wel bestaand, maar pas toen DD-AR opnieuw in dienst gesteld werd. Dan is de stam inzetbaar met de 1763.
De driedelige stammen in aflevertoestand die bestonden voor de indienststelling van de mDDM, hadden geen baanruimer.
Ik denk dat Märklin hier dus een behoorlijke blunder begaat.
Die baanruimer kan er toch vast makkelijk van af...?
Ja het is net speelgoed dat Märklin.
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2022
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

offline
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2022
Citaat van: basjuh1981 op maandag 17 januari 2022, 20:00:28
Citaat van: Mister1736 op maandag 17 januari 2022, 19:15:35Al "jaren" loop ik om deze te zeuren ( onderste foto is van mijzelf ).
Dat was natuurlijk wel een keer te verwachten sinds ze de V320 als Insider uitgebracht hebben.
ik ben er heeeeel blij mee 🥰.
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2022
Citaat van: pukkie op maandag 17 januari 2022, 20:05:29
Volgens mij zijn de ddm stellen schaal 1:100.
Wel jammer

Het is geen ddm en dat het 1:93,5 is staat er zelfs bij in de folder (tussen de pictogrammen).
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2022
DD-AR =  DDM-2 en DDM-3
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2022
Vind het al met al erg tegenvallen of ligt het aan mij? Helemaal geen nieuwe vectrons op de ns na en de insiderwagon is ook niet veel bijzonders...(mijn mening dan he)
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2022
Citaat van: Jakop op maandag 17 januari 2022, 17:31:47
Tja...wat is nieuw dan?

Alleen de nummers, de modellen waren er al eerder... :?

De 1707 is een complete nieuwe ontwikkeling volgens de Marklin folder en met beweegbare pantograven, helemaal geweldig!!!!
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2022
Zal mooi zijn als ze ook nog de 1600 en 1800 doen met deze opties
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2022
Zucht... Een Epoche I-set :) met de wagons in een fictieve kleurstelling  :-(... Dan laat maar... Sorry...
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2022
Citaat van: flevoland2012 op maandag 17 januari 2022, 20:31:26
Citaat van: Jakop op maandag 17 januari 2022, 17:31:47
Tja...wat is nieuw dan?

Alleen de nummers, de modellen waren er al eerder... :?

De 1707 is een complete nieuwe ontwikkeling volgens de Marklin folder en met beweegbare pantograven, helemaal geweldig!!!!

Zeker top! Dat hebben de loks van Roco niet. Marklin is dan toch weer beter, metaal ook normaal gesproken en ook nieuw is dat de bufferhoogte op NEM-hoogte is gebracht.  :thumbup:
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2022
Weer?
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2022
Lid sinds: 2007

16 meter treintafel - Nederlandse modelbaan

offline
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2022
Ook eindelijk een cardan, met aandrijving op alle assen!
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2022
Citaat van: flevoland2012 op maandag 17 januari 2022, 20:31:26
Citaat van: Jakop op maandag 17 januari 2022, 17:31:47
Tja...wat is nieuw dan?

Alleen de nummers, de modellen waren er al eerder... :?

De 1707 is een complete nieuwe ontwikkeling volgens de Marklin folder en met beweegbare pantograven, helemaal geweldig!!!!

Inderdaad. Dat is andere koek. Het geldt trouwens nog wel voor de rijtuigen, die zijn hetzelfde als eerder uitgebracht.
Overigens gaat Märklin, net als een hoop andere merken trouwens, voorbij aan het feit dat niet iedereen zit te wachten op sound en beweegbare panto's....
Ben ik nou de enige die die poespas niet hoeft?  :?
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2022
Citaat van: pukkie op maandag 17 januari 2022, 20:34:36
Zal mooi zijn als ze ook nog de 1600 en 1800 doen met deze opties

Helemaal mee eens!!
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2022
Citaat van: Dirkkie_84 op maandag 17 januari 2022, 19:09:22
Ik kan de combinatie DD-AR 7310 en loc 1707 niet vinden in 1:1. De 7310 heeft wel bestaand, maar pas toen DD-AR opnieuw in dienst gesteld werd. Dan is de stam inzetbaar met de 1763.
De driedelige stammen in aflevertoestand die bestonden voor de indienststelling van de mDDM, hadden geen baanruimer.
Ik denk dat Märklin hier dus een behoorlijke blunder begaat.

Blijkt dus inderdaad niet te kloppen. 1763 kan wel. Jammer weer van Märklin. Het zou niet moeilijk moeten zijn.
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2022
Vergroot de foto van Harrie Peters eens uit in de folder. Laat je dan verrassen qua nummer combinatie. De Vectron is overigens de 766. Staat foutief in de folder. Zie ook: KLIK

EDIT Fred, linkje ingekort.

Verzoekje, lees deze ook eens aandachtig: KLIK
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2022
De folder is wel weer 10% dunner (148 pagina's) dan die van vorig jaar (164 pagina's) en zelfs een kwart dunner dan 2019 (196 pagina's)...  :( :(
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2022
Citaat van: RodeDuivel op maandag 17 januari 2022, 21:57:29
Vergroot de foto van Harrie Peters eens uit in de folder. Laat je dan verrassen qua nummer combinatie. De Vectron is overigens de 766. Staat foutief in de folder. Zie ook: KLIK
Dat kan dus niet met baanruimer.

Edit Dirk-Jan; link ingekort
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2022
Citaat van: Jakop op maandag 17 januari 2022, 21:13:28
Overigens gaat Märklin, net als een hoop andere merken trouwens, voorbij aan het feit dat niet iedereen zit te wachten op sound en beweegbare panto's....
Ben ik nou de enige die die poespas niet hoeft?  :?

Je bent niet de enige. Sound is nog wel aardig in bepaalde modellen. Maar in die moderne stofzuigers hoeft het van mij ook niet. Beweegbare panto's: Aardig maar fragiel. Ik hoop voor de modelspoorders van dit merk dat ze ook een "normale" versie uitbrengen.
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2022
Speciale Gast
Lid sinds: 2010

offline
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2022
Op zich een aardige mix van nieuwigheden. Wat mijzelf betreft zullen de aankopen zeer beperkt blijven, momenteel zit ik alleen te twijfelen of ik voor de "Oostenrijkse Duitse krokodil" ga of toch liever nog een jaartje (of twee?) wacht voor de "Duitse Duitse krokodil" van periode 3.  :D

Groet, Marc
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2022
Ronald en Jakop: De toeters en bellendiscussie na het bekend maken van de Nieuwtjes is inmiddels traditie. :D
Ik ben het overigens eens met jullie. De modellen zijn mooi en zeker mee door blijven gaan, zit ook een stuk innovatie in maar er zijn eigenlijk geen alternatieven meer. Het Startup programma is de laatste jaren alleen van speelgoedniveau.
In de gauwigheid tussen de nieuwtjes geen "Klassiekers" ontdekt, of betaalbare "Hobbylocs".
De Italiaanse retrolok nr. 30350 is dit niet, daar heb ik wat gemengde gevoelens bij, een oude mal, geen ingerichte cabine wel een nieuwe motor met decoder.
Verder nog: kennelijk toch "Corona"-gevolgen: minder nieuwtjes en de prijzen zijn in 2 jaar tijd wel heel fors gestegen.
Voorbeeld: de adviesprijs van een 4-assige spoor Z loc was 1,5 geleden nog € 199; vorig jaar € 229 en nu al gemiddeld € 259; dat gaat snel. In H0 liegen de prijzen er ook niet om. 
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2022
Dat zijn nog eens Neuheiten! Een compleet nieuwe Zwitserse hogesnelheidstrein (ze hebben het over stroomafnemers maar ben ik de enige die ze niet ziet?), een 1700 die eindelijk helemaal modern is met échte kortkoppelingen en meer details en beweegbare pantograven en zo. En dan ook eindelijk een BR101 met middenmotor en schaargeleiding, volgens mij is dat ook voor het eerst. Met die München - Nürnberg express is dat ook een hele leuke set. En die nieuwe platte kortkoppeling is ook best een ontwikkeling, al snap ik nog niet helemaal waarom.
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2022
Citaat van: ACTS.zuid op dinsdag 18 januari 2022, 08:58:19
Ik zie overigens een fraaie 065 op de eerste pagina van de Trix folder.....

....maar ook de Trixen worden niet zonder decoder geleverd maar met MFX/DCC en sound. Die gaat het niet worden op mijn baantje.


Die zag ik ook  :) Dat ziet er goed uit. Alleen inderdaad wel jammer dat ze die niet zonder decoder leveren. Al moet ik zeggen dat ik nu een Trix köfje met Märklin-decoder heb rijden die het niet slecht doet.
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2022
Citaat van: Laenderbahn027 op maandag 17 januari 2022, 20:39:56
Een Epoche I-set :) met de wagons in een fictieve kleurstelling  :-(...
Wat zou daar de bedoeling kunnen van zijn? Is de echte kleurstelling dan niet meer te achterhalen? Dan is het misschien zonder dat ze het weten toch juist 😉
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2022
Enig nadeel is dat de werkelijke uitlevering van de NS dubbeldekker set met loc pas in 2023 zal plaats vinden, als je kijkt dat de blauwe 1200 die vorig jaar was aangekondigd pas in maart 2022 gepland staat.