Nieuws:

Wilt u Stichting 3rail steunen? Dit kan eenvoudig via onze Stichting 3rail Webshop :thumbup:

Aansluitingen ESU decoder

Gestart door Rene-1964 dinsdag 02 november 2021, 09:03:23

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Aansluitingen ESU decoder
Rene-1964
gast

Aansluitingen ESU decoder
Hallo Allemaal,

Deze Esu Decoder komt uit de 39572.
Het is een 21 pins decoder, maar ik wil hem bedraad maken.
Kan ik de standaard kleuren aansluitingen van esu aanhouden, of is dit te gemakkelijk gedacht.
Of heeft iemand een aansluitschema, met de juiste volgorde van de kleuren op de soldeer punten.
Ik neem tenminste aan dat er gewoon ook draden aan kunnen.

mvg, Rene
Re: Aansluitingen ESU decoder
Een 21MTC is genormeerd, de pin layout vind je o.a. in een Esu handleiding of bijvoorbeeld hier: https://www.floodland.nl/aim/info_nem_connectoren_1.htm

Gr, Ben.
Re: Aansluitingen ESU decoder
Hallo Ben,

Dus ik kan dan niet de (juiste) kleuren solderen op de 10 (aansluit) soldeerpunten ??

Deze staan n.l. niet in de verwijzing die je stuurde.

mvg, Rene
Re: Aansluitingen ESU decoder
In de handleiding staat de verdeling. Bij een 21MTC zitten twee rijen. Dus de 11 soldeerpads die je ziet zijn maar voor één zijde van de stekker. De andere 11 zitten aan de andere zijde. Alleen daar zitten dan ook al componenten. Dat zal wat moeilijker zijn om te solderen. Je kan eventueel kijken naar een verloopplatine  (adapter platine om een 21mtc-decoder op te prikken. Dan kan je aan de platine de draadjes solderen.

Groet
Re: Aansluitingen ESU decoder
Forum Moderator
Lid sinds: 2010

offline
Re: Aansluitingen ESU decoder
Denk dat Rene de 10 aansluitingen bedoeld die links op de 1e foto zitten, waar bij de bedrade decoders de draden zijn aangesloten. En niet om de draden op de respectievelijke pin van de mtc connector te solderen.
Re: Aansluitingen ESU decoder
Hallo Modarator.

Idd ik bedoel, kan iemand me vertellen welke kleuren er hier op gesoldeers moeten ??

zie afbeelding.

froet rene
Re: Aansluitingen ESU decoder
Hallo Ben,

Dit is de goede, thanks.
het werkt.

mvg, Rene