Nieuws:

Voor de Stichting 3rail Wiki zoeken wij altijd foto's en/of teksten!! Wil je helpen? Lees in de oproep hoe dat kan!

Functie-decoders van Tams

Gestart door Digibeet vrijdag 29 oktober 2021, 13:00:42

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Functie-decoders van Tams
Lid sinds: 2019

offline
Functie-decoders van Tams
In het verleden lok-decoders van Tams ingbouwd. Lezen van CV-waarden geen probleem.
Nu wil ik een functie-decoder van Tams inbouwen. Voor het aanpassen van het adres en de CV-waarden heb ik deze decoder op precies dezelfde manier aangesloten op het programmeerspoor van de CS3 als een lok-decoder. Nu leest het systeem de CV-waarden nĂ­et. Geeft de melding: 'CV leesfout. Bewerking afgebroken'. In de handleiding kan ik hier niets over vinden. Wat doe ik fout. Kan het niet via de prog. rail? Maar hoe dan wel. Heeft iemand hiern ervaring mee? Houd mij voor het delen van deze kennis aanbevolen.
Hans.
Re: Functie-decoders van Tams
belasting (lampje of weerstand) aan de decoder hangen;


mvg,
Michel
Re: Functie-decoders van Tams
Aan de motor uitgang heb ik een motortje gehangen. Zonder leesfout loopt het alleen indien ik de snelheidsknop draai.
Heel vreemd. Ga eerst een andere decoder proberen. Met motortje.
Alvast bedankt voor het meedenken.
Hans
Re: Functie-decoders van Tams
Citaat van: Digibeet op maandag 01 november 2021, 12:56:52

Aan de motor uitgang heb ik een motortje gehangen.


Een functiedecoder heeft geen motoraansluiting. ;)

Als je een belasting aan de uitgang hebt gehangen en je kunt nog steeds niet lezen moet je Railcom uitzetten. Schrijf daartoe de waarde 2 in CV29. Een foutmelding kun je negeren.

Gr, Ben.