Nieuws:

Kom gezellig een keertje bij jouw lokale Stichting 3rail Stamtafel lekker kletsen over treintjes en nog veel meer!

verlichting E69

Gestart door Koos1947 zaterdag 30 oktober 2021, 00:24:48

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
verlichting E69
Lid sinds: 2013

offline
verlichting E69
, Ik heb voor de reparatie van mijn E69 nieuwe verlichtingsplatines besteld bij M. (nr E288993) Netjes en snel geleverd, alleen.zit er geen toelichting bij, zodat ik niet weet welke draden ik aan deze platine moet solderen, zie bijgaande foto.
Heeft iemand enig idee welke draad ik waaraan moet solderen? ( Ik heb een decoder met ESU bedrading ingebouwd)

Koos
Re: verlichting E69
Lid sinds: 2013

offline
Re: verlichting E69
En moeten er nu wel of niet weerstanden tussen? Mij lijken de buitenste stipjes weeerstanden, maar die platines zijn nogal duur, dus voorzichtigheid....
Re: verlichting E69
Forum Moderator
Lid sinds: 2010

offline
Re: verlichting E69
Even aangenomen van de foto's en hoe de leds normaal verbonden zijn: Boven is kathode sluitsein, midden kathode frontsein, onder gemeenschappelijke anode.
Weerstanden moeten er nog bij, die buitenste stipjes zijn rode ledjes
Re: verlichting E69
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

Gelukkig liggen de dwarsliggers onder de rail.

offline
Re: verlichting E69
Citaat van: Koos1947 op zaterdag 30 oktober 2021, 00:28:47
Mij lijken de buitenste stipjes weeerstanden
Nee dat zijn dus de rode ledjes voor de sluitseinen, zoals John al aangaf.
Als je nog een oud model hebt, zoals de 37475, 37476, 37477, of de 37478, dan zitten er geen sluiteseinen in.
Je zal nu een apart printje nodig hebben om de voorschakelweerstanden een plaatsje te geven, maar dat zal met dit kleine locje een uitdaging worden.
Pas vooral op dat je geen sluiting tussen het chassis en metalen kap veroorzaakt.
Re: verlichting E69
Lid sinds: 2013

offline
Re: verlichting E69
bedankt, ik ga t proberen...