Nieuws:

Bekijk onze nieuwe Stichting 3rail kleding lijn! Mooi voor evenementen, stamafels en meet&greets op beurzen : Stichting 3rail Webshop

Marklin MS3 op Trix N

Gestart door Dontor donderdag 28 oktober 2021, 09:51:37

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Marklin MS3 op Trix N
Lid sinds: 2019

offline
Marklin MS3 op Trix N
Hallo spoorders,

Ik speel met het idee om een minitrix N digitaal startsetje aan te kopen om eens te bekijken of N-schaal me bevalt. Nu heb ik hier een MS3 liggen uit een Marklin H0 startset. Kan ik deze aansluiten aan de aansluitbox van de minitrix? Van de Marklin aansluitbox heb ik gevonden in de handleiding dat deze kan aangesloten worden op trix, dus ik heb het idee dat je de Marklin besturing gewoon op trix kan aansluiten.
De MS3 van marklin lijkt mij dezelfde als deze van trix, maar met een andere opdruk.
Kan iemand van jullie dit bevestigen?
Re: Marklin MS3 op Trix N
 @citaat Volgens mij is dat ook zo.
Re: Marklin MS3 op Trix N
Hoi,

Voor een centrale maakt het niet uit op welke rails deze aangesloten is. Dus of het nu 3-rail, 2-rail H0, 2-rail 0 of 2-rail N is maakt niet zoveel uit.

Groet Ronald.
Re: Marklin MS3 op Trix N
Wiki Redactie
Lid sinds: 2006

VT601 is one of my favorite trainsets

offline
Re: Marklin MS3 op Trix N
De MS2 (grijs en zwarte versie) kunnen inderdaad ook bij Minitrix gebruikt worden.
Voor het gemak kun je protocol MM uitschakelen omdat de originele Minitrix-decoders met DCC (of soms mfx) worden aangestuurd.

John (VT601)
Re: Marklin MS3 op Trix N
Lid sinds: 2007

Windhoven

offline
Re: Marklin MS3 op Trix N
Kunnen die Minitrix treinen overweg met de 18 Volt van de Märklin adapter? Of wordt er bij Minitrix een adapter gebruikt met een lagere spanning?
Re: Marklin MS3 op Trix N
 @citaat Volgens de handleiding van Märklin / Trix zelf mag je deze aansluiten op een 18 volt netadapter. De Multimaus en z21 van Fleischmann / Roco heeft tegenwoordig ook gewoon 18 volt DC als ingangsspanning. Die worden ook veel door N-spoorders gebruikt. De meeste DCC-decoders kunnen de 18 volt aan. Dat moet geen probleem zijn. Mogelijk dat hele oude minitrix of andere merkdecoders het niet kunnen.

Re: Marklin MS3 op Trix N
Lid sinds: 2019

offline
Re: Marklin MS3 op Trix N
Hartelijke dank voor jullie input. :thumbup: