Dag allemaal
Een paar maanden geleden heb ik mijn plan online gezet, sindsdien nog wat aanpassingen gedaan dit gaat het uiteindelijk worden.
Op dit moment bestaat ie alleen nog in Wintrack, de locomotieven, wagons en rails staan nog geduldig in de vitrine resp. nog netjes in de dozen. Nu het plan zo goed als af is (ik zou niet meer weten wat ik er nog meer aan zou kunnen veranderen) is het zaak het e.e.a. het frame te gaan ontwerpen EN stukje bij beetje het plan in Koploper zetten. Daarnaast kan de EN de kamer voor te bereiden, nieuwe verfje aan de wand, nieuwe (led verlichting)
Veel spoor? Ja idd en veel daarvan zit "verstopt" in het plaatje zijn de wat vette gedeeltes de zichtbare, de 2 schaduwstations heb ik omwille van overzichtelijkheid achterwege gelaten.
Uitgangspunt is zoals ik in de eerste post aangaf, een "landelijk" station waar (lange) treinen voorbijrazen (een ICE, een lange containertrein....) waar kleine (max 3 tot 4 personenrijtuigen) van het hoofdspoor afwijken en kunnen stoppen, en bergspoor, paradestukjes..... Lange trajecten met flexrails geen "krappe" bochten in het zicht, verrassingselement, lange rijtijden, veel variatie en nog wat ruimte voor de stad.
Wellicht veel punten die je in een baan "propt", en ja misschien is het ook allemaal wel gepropt maar goed........ ieder zijn ding, toch?
De één zal het een spaghetti vinden en veel te veel van het goede

ik heb volgens mij redelijk voldaan aan mijn wensen/eisen lijstje.
Het mooie van wintrack (dat gebruik ik voor het ontwerp) is dat je al virtueel een rondje kunt rijden.
Het eerste filmpje staat al online, er zullen nog een paar volgen, wanneer ik daadwerkelijk start met de bouw zal ik een nieuw draadje openen waarin ik de bouw bij hou. Voor de bouw trek ik een aantal jaren uit, naast het bouwen heb ik ook nog een drukken baan en andere hobbies en in de zomer staat de bouw in principe op een laag pitje.
Hier is het filmpje
ik heb er een leuk muziekje ondergezet en tijdens de rit geef ik zo af en toe aan waar we zijn (hoe zit het op het forum met muziek onder youtube filmpjes qua auteursrechten, ik heb geen idee..........)
Veel plezier...
Peter