Ik heb 30 contactrails aangelegd en van draden en isolaties voorzien. De eerste 16 gaan naar de S88 Link, de anderen worden verdeeld over de twee S88 decoders op Bus 1 en op Bus 2 (UTP kabels van Maerklin). Ook heb ik op elke S88 decoder een aarde draad naar de ringleiding aangesloten.
Beste Peter,
De UTP kabels moeten aangesloten zijn op de linker UTP aansluiting van de S88 AC module, pijltje naar links, naar bus 1 of bus 2 van de S88 Link.
Alleen bij de S88 Link moet de aarde draad (massa draad) aangesloten worden. Bij de S88 AC modules is dat niet nodig.
Zijn de 2 S88 decoders nu S88 decoders die op de centrale staan als GFP3? Ik zie die namelijk niet als zodanig in het instellingen scherm voor de CS. Ik zie naast de S88 Link helemaal geen S88 met het juiste artikelnummer. Hoe kan dat?
Ondanks het feit dat ik in de Instellingen voor de S88Link heb veranderd naar bus 1 1 en bus 2 1 krijg ik geen contact met de S88 decoders. Ik doe iets verkeerd, dan wel zie iets over het hoofd, maar ik weet niet wat.
GFP3-1 is de S88 aansluiting aan de onderkant van jouw CS3+. Die gebruik je niet. De S88 AC modules worden in de CS3 niet aangegeven. Zij horen bij de S88 Link. De CS3 past nu de buslengte bij de instellingen van de S88 Link automatisch aan.
Op het Stellpult tableau in de CS3+ worden sommige contactrails weergegeven in de blokjes (bij de S88 Link), voor de anderen zie ik het contactrails symbool. Dat is merkwaardig en krijg ik niet veranderd. Nu is het zo dat sommige van de contactrails die aangesloten zijn op de S88 op bus 2, wel in blokjes worden weergegeven, maar enkele ook niet. De contactrails die zijn aangesloten op de S88, via bus 1 blijven allemaal in de contactrails symbolen staan. Die contactrails die op de S88 Link zijn aangesloten worden wel juist weergegeven.
Terwijl ik met die decoders aan het stoeien ben kan ik opeens een aantal wissels niet meer schakelen. Hoe kan dat?
Ik weet niet wat je bedoelt met bovenstaande.
Als je naar Bewerken gaat en dan Artikellijst bewerken zie je linksboven Magneetartikel, GFP3-1, LinkS88-1 en Stuurcontact.
Ga naar LinkS88-1. Voor de S88 Link zelf heb je bij Bus voor Direct gekozen en dat is juist. Voor de contacten geef ik als naam 0-0-1 tot 0-0-16. Want het is bus 0 en module 0. Voor de S88 AC modules geef ik de naam 1-1-1 tot 1-1-16. Het is bus 1 en module 1. En voor bus 2 wordt het 2-1-1 tot 2-1-16. Het is bus 2 en module 1. Op deze wijze zie je direct waar wat aangesloten is.
In de stand bewerken kan je alle symbolen kiezen die je wilt.
Controleer bij Magneetartikelen of de wissels nog het juiste adres hebben.