Nieuws:

Heb je vragen over de werking van het Stichting 3rail Forum? Krijg deze beantwoord in de Forumtips.

Schakelmodule voor binnenverlichting van meerdere huisjes

Gestart door Butselboy donderdag 21 oktober 2021, 17:48:30

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Schakelmodule voor binnenverlichting van meerdere huisjes
Ik zou graag een 4-tal huisjes (H0) voorzien van binnenverlichting, maar zodanig dat ik per huis (en eventueel per kamer) de LED-verlichting gedurende een instelbare tijd kan laten branden, en waarbij ik per LED-lampje de tijdsduur kan instellen onafhankelijk van de tijdsduur van de andere led's.
IK ben op zoek naar een kant -en klaar product, dus zelf iets solderen met wat passieve/actieve componenten is geen optie.

Faller heeft zo'n module, maar die is al voorzien van led's en is voornamelijk geschikt voor verlichting van aparte lokalen binnen hetzelfde gebouw. Ik zou alleen zo'n module zonder led's nodig hebben, om huisjes die 1 à 2 meter van elkaar verwijderd zijn er op aan te sluiten. Heb al gezocht op dit forum en op internet, maar niets gevonden (hopelijk goed genoeg gezocht 8) :D [size=78%]). Voeding op 12 volt. [/size]
Wie weet meer?


Bedankt om dit even te willen bekijken!


Jos
Re: Schakelmodule voor binnenverlichting van meerdere huisjes
Waarschijnlijk dat de OC32 wel zal voldoen.
Re: Schakelmodule voor binnenverlichting van meerdere huisjes
Ik meen te weten dat woodland scenics een kant-en-klare oplossing heeft. Zelf heb ik een op een arduino gebaseerd systeem waar je nog wel zelf de lampjes in de huisjes moet maken en de boel (goed) aansluiten. Te bekijken op mijn hobby-site:
https://sites.google.com/site/wisselmotor/arduino-projecten/licht
Rob
Re: Schakelmodule voor binnenverlichting van meerdere huisjes
Bedankt voor de info.


@Johan: dit lijkt me inderdaad een volledig systeem. Maar voor het schakelen van een aantal verlichtingsmodules lijkt het me te veel overkill. Ik beschik bovendien nog maar over een OS2 sturingsmodule, en daar zijn de mogelijkheden voor koppeling met verschillende lichtsystemen niet zo eenvoudig (tenminste, als ik het goed gezien heb...). Bovendien werkt mijn verlichting op een onafhankelijke transfo, los van de spoorvoeding.


@Rob: prachtige hobby-site en mooie illustratie van uw eletronica-uitbreidingen. Je moet er wel een grondige kennis van electronica voor hebben, en daarvoor ben ik (nog) te groen :( ... Misschien iets voor later?


Ik zoek intussen verder naar een (eenvoudigere) tussenoplossing. Of heb ik iets over het hoofd gezien?


Groetjes,


Jos