Nieuws:

Heb je vragen over de werking van het Stichting 3rail Forum? Krijg deze beantwoord in de Forumtips.

Weekendje Olten te Zwitserland

Gestart door RichAnt woensdag 20 oktober 2021, 18:44:56

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Weekendje Olten te Zwitserland
2 weken vakantie en afgelopen weekend er echt even uit richting Olten in Zwitserland. Ik had gehoop op de Fitnessfahrt en die stond ook eerst gepland voor 16 oktober, maar deze was helaas een week naar voren gehaald. Gelukkig was er nog wel een extra depot rondleiding ingepland.
Op dag 1 had ik eerst een toeristisch dagje Bazel gepland. Toen ik terug was in Olten er toch nog even uit om wat foto's te gaan maken langs het spoor.

Vrijdag 15 oktober 2021:






















Re: Weekendje Olten te Zwitserland
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Weekendje Olten te Zwitserland
Prachtige foto's uit het mooie Olten. :P
Roept meteen herinneringen op naar vorig jaar toen ik met 2 vrienden ook naar Olten was gegaan om treinen te spotten mooie tijden mooie treinen en een schitterend rangeerterrein.

Groet Michel
Re: Weekendje Olten te Zwitserland
Prachtige foto's! Doet het hart van de Zwitserse spoorwegfan weer harder kloppen! Dank voor het plaatsen.
Re: Weekendje Olten te Zwitserland
Lid sinds: 2009

Dwarsliggers op de rails sporen niet

offline
Re: Weekendje Olten te Zwitserland
Dank voor het delen (van het echte vakantiegevoel).
Re: Weekendje Olten te Zwitserland
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede GroupĀ®

offline
Re: Weekendje Olten te Zwitserland
Mooie serie foto's, bedankt voor het plaatsen  :thumbup: :thumbup:


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: Weekendje Olten te Zwitserland
Ben al vaker in Olten geweest en vind het er fantastisch als het gaat om treinen te bekijken.

Dag 2 stond in het teken van Olten. Ik heb het plaatsje zelf eigenlijk nooit bekeken. Maar eerst na het ontbijt nog wat foto's maken op het station en vervolgens om 9.45 uur een depot rondleiding.

Dag 2 begint mistig. Geeft soms wel een mooi effect.














Onderweg naar de juiste lokloods voor de depot rondleiding.



RAe TEE II 1053 klaar voor zijn rondje door Zwitserland.

Tijdens de rondleiding door leden van vereniging Team 10439 Historische Loks Olten niet heel veel foto's gemaakt.
Het Zwitsersduits is voor mij al nagenoeg niet te verstaan en ook al doen ze nog zo hun best Hoog-Duits te praten dat is soms ook niet te volgen. Als ik dan nog uitgebreid foto's ga proberen te maken kan ik het al helemaal niet meer volgen.









Re: Weekendje Olten te Zwitserland
Nadat ik in het begin van de middag eerst eens het plaatsje Olten zelf eens ben gaan verkennen, was het het wachten op de binnenkomst van de RAe TEE II 1053.
Als je dan toch moet wachten kan je net zo goed nog een aantal foto's maken.

























Daar komt hij dan eindelijk het station binnen rijden de RAe TEE II 1053.





Re: Weekendje Olten te Zwitserland
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Weekendje Olten te Zwitserland
Schitterende foto reportage's. :thumbup:
Zeker de foto's in de mist zijn zeer fraai om naar te kijken.
Ook de RAe TEE II 1053 is mooi op de foto gezet en zijn een plezier om naar te kijken. :P
De depot tour lijkt mij ook eens leuk om te doen zeker als je dichtbij dat prachtige materiaal kan komen.

Olten blijft een prachtige station en omgeving om heen te gaan en daar vele foto's te nemen van alles wat Zwitsers materiaal is.

Groet Michel
Re: Weekendje Olten te Zwitserland
Wiki Redactie
Lid sinds: 2009

Twentelijn Tp.IVa (1968-1980)

offline
Re: Weekendje Olten te Zwitserland
Deze is natuurlijk een topper, erg fraai!

Re: Weekendje Olten te Zwitserland
Zeker erg fraai!