Nieuws:

Wilt u Stichting 3rail steunen? Dit kan eenvoudig via onze Stichting 3rail Webshop :thumbup:

Bomen 2e hands kopen of niet?

Gestart door zeeland zondag 16 januari 2022, 17:17:23

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Bomen 2e hands kopen of niet?
Ik zie regelmatig advertenties waarin bomen worden aangeboden van bijvoorbeeld Heki, Noch, etc. Mijn vraag is of dat verstandig is omdat ik ook zie dat van sommige bomen het groen verpulvert en loslaat.

Wat is jullie ervaring?

Groet,

Frank
Re: Bomen 2e hands kopen of niet?
Als het groen verpulverd, staan ze waarschijnlijk al te lang droog.
Dat noem ik natuurgetrouwe modelbouw: Groen wat je niet verzorgt, gaat dood.
Doet me denken aan een kunstkerstboom op een vroegere afdeling van me, die was niet van echt te onderscheiden: Viel uit . .
:D

PS:
Kijk eens bij Ali . . .
Re: Bomen 2e hands kopen of niet?
Lid sinds: 2020

Van A naar B, op de elektrische fiets

offline
Re: Bomen 2e hands kopen of niet?
Tja, wat is wijsheid,  8o ?
Ik had wat bomen, te weinig voor hetgeen ik wilde doen, en keek wel eens op Catawiki.
daar worden regelmatig 2e hands bomen aangeboden met uiteenlopende prijzen. ( Enkele 10-tjes tot meer dan 100 euro )

Maar ik hoef me " helaas " niet meer te verdiepen in de aanschaf van boompjes......
Ik schrijf " helaas " want ik heb er inmiddels zo'n 700 in allerlei maten en vormen....

Waarom " helaas " ? Omdat ik die onlangs heb gekregen uit de nalatenschap van mijn schoonvader, een fanatiek hobby bouwer, en HELAAS, onverwachts, onlangs is overleden........  :-(
Re: Bomen 2e hands kopen of niet?
Lid sinds: 2019

Als het niet kan zoals het moet dan moet het maar

offline
Re: Bomen 2e hands kopen of niet?
Sterkte met je verlies.
Re: Bomen 2e hands kopen of niet?
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede GroupĀ®

offline
Re: Bomen 2e hands kopen of niet?
Sterkte met het verlies van je schoonvader Erik.


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: Bomen 2e hands kopen of niet?
Mensen geven veel geld uit aan loks en wagens maar geld voor een paar mooie bomen is dan te veel gevraagd.
Wij maken al jaren bomen voor hobbyisten en die vallen niet uit, en op beurzen worden  ze dan ook gretig afgenomen.
Ook komen mensen bij mij thuis en zien ze wat voor bomen het zijn, nooit geen teleurstelling gezien de reis is het waard geweest,
Fantasia Zoo komt ook zo nu en dan even langs als ze weer iets veranderd of uitgebreid hebben aan de baan en weer wat groen willen hebben.
Dus mijn advies is koop wat goeds je heb er jaren plezier van, heb het in de forum stand ook in Rijswijk laten zien een tijd terug.