Dag Alexander,
Ik heb in mijn bestanden gekeken maar kan helaas geen foto's vinden van de ombouw van deze specifieke locomotief.
De ombouw op zich is niet echt lastig, ik adviseer om stap voor stap de locomotief te demonteren en telkens foto's te maken van hoe e.e.a. is aangesloten.
Vooral de aansluiting onder de ketel, lamphouder gecombineerd met de voeding van de rookgenerator moet goed aangesloten zijn. De lamphouder is nog steeds als reserveonderdeel te koop, ik heb het toen in Houten op de beurs gekocht voor € 5,-.
In de tender is ruimte genoeg om een Märklin decoder te plaatsen.
Bij de overgang van tender naar locomotief adviseer ik om d.m.v. een stevige krimpkous (zwart) een verbinding te maken waardoor alle draadjes gaan. Het kan voorkomen dat het nieuwe motorschild omgedraaid moet worden bij montage. Komt nogal eens voor bij dit type.
Ik ben ook op een rustige wijze begonnen met een BR 89 lokje. Daarna een BR 74 en toen deze specifieke lok. De traktiebandjes en sleper zou ik bij een oudere locomotief altijd vervangen. Het schoonmaken van de aandrijfassen in het motorhuis met wasbenzine en daarna beetje vet (TRIX vet). Op de aseinden een klein drupje olie.