Inmiddels is ook dit project voltooid:
- de balgen er toch uitgekregen, daarvoor moest ik wel de ruiten in de koppen van het rijtuig er eerst uithalen, waarna ik de klemmen wat kon inknijpen met een tang, waarna de balgen eruit konden. Het bleek dat de gaten waardoor de klemmen staken wel erg smal waren, en ook de ruiten het gat nauwer maakten. Beide een klein beetje uitgevijld, zodat er wat meer speling voor de klemmen is.
- bodem van het interieur grijs geschilderd.
- sleper gedemonteerd en in het andere draaistel gezet (daarvoor moesten ook de draden van de massaslepers los).
- functiedecoder gemonteerd, een Uhlenbrock 76900 (want ik wil de functietoetsen 13, 14 en 15 gebruiken er zijn weinig decoders die dat kunnen, buiten deze en ESU). De sluitlichten zitten af fabriek op de baanstroom. De oranje draad is de plus en daar zit op de printplaat ook de weerstand aan. Dus de gele draad kan rechtstreeks naar de decoder. De binnenverlichting van het rijtuig zit af fabriek ook op de baanstroom, die gaat op bijgaande foto via de grijze draad naar de decoder. De leiding naar de kortkoppeling (rode draad links) zit af fabriek ook op de baanstroom. Dat blijft zo maar die wordt bij mij door een mini-relais onderbroken (ook handig als je gaat rangeren, dan kan je hem uitzetten en kan de massa van de koppeling van de loc geen kortsluiting maken). Het relais wordt op de foto aangestuurd door de blauwe en oranje draad naar de decoder. Vervolgens nog de rode draad van de decoder aansluiten op de zwarte draad van de sleper (die hier via het relais loopt), en de zwarte draad van de decoder op de massa (bruine draad naar de print). De draden zijn na een functietest overigens nog wat gefatsoeneerd en decoder en relais met een dubbele kleefstrook vastgezet.
- Kap er weer op en zorgen dat daarbij de sluitlichtgeleiders in de bussen van de LEDs schuiven, balgen er weer op klemmen (en die komen er nu ook weer makkelijker af) en klaar.
Groet, Paul