Nieuws:

Zin in een spoors uitstapje? Kijk eens in onze kalender!

Märklin MFX seinen

Gestart door Passant46 vrijdag 15 oktober 2021, 15:54:54

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Märklin MFX seinen
Lid sinds: 2013

offline
Märklin MFX seinen
Beste lijstgenoten,

Ik heb onlangs een mfx- sperrsignal (76471) geïnstalleerd, waarbij de mogelijkheid bestaat de decoder onder het railbed van de C-rail in te bouwen. Twee vraagjes daarover:
- bouwen jullie de decoder ook op die manier in, of is het beter (en gemakkelijker!) die decoder apart onder de baan te zetten?
- bij alle nodige verbindingen wordt ENORM veel draad geleverd. In sommige gevallen kan je die probleemloos inkorten (nieuwe steekhulsjes aanbrengen) maar soms heeft de kabel speciale aansluitstukjes die in het decodergedeelte passen. Hoe lossen jullie dat op? Het is een heksenwerk om dat teveel aan draad netjes weg te werken..

Alvast bedankt!

Passant46
Re: Märklin MFX seinen
Lid sinds: 2014

Gek van treinen

offline
Re: Märklin MFX seinen
Ik zou de decoder onder de tafel aanbrengen en niet onder het railbed. Stel dat je iets wilt resetten, dan moet je je rails afbreken om erbij te kunnen.
Die lange draad met aansluitstukjes knip ik zo ongeveer in het midden door en soldeer ze dan op de goede lengte weer aan elkaar met uiteraard een krimpkous eroverheen.
Re: Märklin MFX seinen
Lid sinds: 2009

Veel lukt met geduld, liefde en precisie.

offline
Re: Märklin MFX seinen
Zo denk ik er ook over.
Als je een nieuw adres moet instellen is het fijn als je er bij kunt om de dipswitches in te stellen.

Mvg
Marcel
Re: Märklin MFX seinen
Lid sinds: 2013

offline
Re: Märklin MFX seinen
Bedankt voor jullie adviezen!

Passant46