Inmiddels is er weer wat tijd verstreken. En ben ik weer een eindje gevorderd.
Beide delen van het onderste schaduwstation zijn nu klaar. Ik heb de rails en wissels vastgezet met dubbelzijdig kleefband. De kurk bewaar ik tot ik met de zichtbaan bezig ga.
Alle bezetmelder zijn aangesloten, getest en nog eens getest. Op dit moment werken ze allemaal. Om spookmeldingen tegen te gaan, heb ik met de dremel daar waar nodig een klein stukje rail weggeslepen, zodat aansluitende rails de bezetmelders niet raken.
Alle sporen worden maar in één richting bereden. Daar om heb ik maar zeventien actieve wissels. Die worden aangestuurd met decoders van Yamorc, de YD 8008. Ook weer uitgebreid getest en tot nu toe geen haperingen. Het programmeren van deze decoder is een eitje, als je eenmaal weet hoe het moet. De handleiding kan wat duidelijker.
Ik heb rondom een valbescherming gemonteerd. Geeft toch een wat veiliger gevoel.
Op de Ecos is ook een MS1 aangesloten. Die werkt prima, alleen kan ik er niet mee op de plek komen waar ik wil. Daarom moet er een Ecoslink Terminal tussen gezet worden. Helaas kan dat nu nog niet, want ik mis het juiste kabeltje. Dat wordt dus zelf maken. Dankzij Johnny
hoeft dat geen probleem te zijn. Het wachten is nu op een zending uit China.
Er moesten aardig wat draadjes worden verlengd van detectierailsen en wissels. Daarvoor zijn de meest geavenceerde technische hulpmiddelen in gezet.
Volgende stap is het maken van een provisorische verbinding tussen de beide helften van het schaduwstation, zodat ik kan rondrijden.
De computer voor het programma Traincontrol is er inmiddels ook. Programma staat er op en ik ben nu ook bezig om de baan, zoals die er nu ligt in Traincontrol te zetten.
Bij inspectie bleek dat ook hier een aantal dassen burchten hebben gebouwd onder de rails. Als liefhebber van de natuur, laat ik dat maar even zo.