Nieuws:

Bekijk onze nieuwe Stichting 3rail kleding lijn! Mooi voor evenementen, stamafels en meet&greets op beurzen : Stichting 3rail Webshop

3029 loc zit vast

Gestart door Station dinsdag 02 november 2021, 16:27:03

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
3029 loc zit vast
Station
gast

3029 loc zit vast
Hallo,
Ik ben nieuw hier op dit forum, ik hoop dat ik op de juiste plek mijn vraag drop.
Voor m'n kleinzoom de zorgvuldig bewaarde Marklin spullen (analoog!)  van de zolder gehaald. Een 3029 loc wilde na vele jaren stilstand niet meer, maakt een bromend geluid maar gaat niet rijden. Gedemonteerd, goed schoongemaakt maar geen resultaat. Het gekke is dat als ik de koolborstels (die er nog redelijk uitzien) er uit haal de loc met de hand goed te bewegen is. Als ik de (rechter) koolstof koolborstel er weer in zet ziet het geheel muur vast. Vreemd.....
Wat zou het probleem kunnen zijn....?
Pim
Re: 3029 loc zit vast
Lid sinds: 2016

1 raiL + 1 raiL = 2 railS ;)

offline
Re: 3029 loc zit vast
Misschien is het veertje van de rijrichting schakelaar moe geworden door de jaren heen en krijgt de loc te weinig stroom.
In dat geval kan je het probleem oplossen door het haakje waar dat veertje aan vastzit wat bij te buigen.
Succes ;-)
Re: 3029 loc zit vast
Lid sinds: 2014

Pluk de dag om te mogen rijden

offline
Re: 3029 loc zit vast
Hallo Pim, misschien is het koperen borsteltje een beetje ongelijk. Probeer het eens om te draaien. Een andere optie is wat druk te zetten op een van de 2 borstels.

Succes Georges