Nieuws:

Bekijk eens een willekeurig artikel in onze informatieve Stichting 3rail Wiki.

BR 86 digital

Gestart door robert hoesman vrijdag 08 oktober 2021, 15:42:35

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
BR 86 digital
Lid sinds: 2009

offline
BR 86 digital
Hallo Marklin vrienden, ik heb een  BR 86 met art nr 37860 Daar wil ik een  stoomgenerator in bouwen (072270) is dat moeilijk ,en wat moet er gebeuren .Ik wil graag advies van jullie.

groetjes Robert
Re: BR 86 digital
Lid sinds: 2007

Klein Jünkerath

offline
Re: BR 86 digital
Lijkt het beetje hetzelfde probleem als met de 3003 in dit draadje. Past de roker en smelt de plastic schoorsteen niet?

Vraag me ook af of er binnen genoeg ruimte is (ligt/staat de decoder niet gedeeltelijk onder de schoorsteen)?
Ik heb de standaarddecoder jaren geleden vervangen door een Locsound 4, dus staat me niet helemaal meer bij hoe vol het onder de kap is.

Daarnaast zit je met de aansturing van Telex-koppelingen (al 2 AUX-en in gebruik), dus om ook nog een roker toe te voegen heb je sowieso een nieuwe decoder nodig die meer AUX-en aankan (mSD3/mLD3, of Lokpilot 5/Loksound 5 met nieuwste basisplaatje).

Groet, Paul

Re: BR 86 digital
Lid sinds: 2019

Als het niet kan zoals het moet dan moet het maar

offline
Re: BR 86 digital
Heb onlangs mijn BR86 bekeken of daar een rookgenerator in te bouwen is en ben tot de conclusie gekomen dat dat niet gaat lukken. nu is de mijne al een iets ouder model waar origineel een Delta decoder in zat. Probleem is dat de verlichting recht onder de schoorsteen zit. Ook het vervangen hiervan door LED is een heikel karwei gezien de lichtgeleiders naar de frontbufferplaat. Maar dan nog heb je geen plaats voor een rokertje.
Re: BR 86 digital
Lid sinds: 2006

offline
Re: BR 86 digital
Hallo,
Ik ben met de restauratie van een 86 bezig.
De lamp en lichtgeleider voor heb ik vervangen door mini duo-leds van 1,8 mm. (modelbouwled.nl)
De lensjes laten zitten en de leds in de lantaarn lijmen met kristal klear.
De draadjes lopen door de uitsparing van de lichtgeleider.
Zelfde truc ook bij de E160 uitgehaald. Daar loopt de lichtgeleider door de bufferbalk.
succes