Nieuws:

Voor de Stichting 3rail Wiki zoeken wij altijd foto's en/of teksten!! Wil je helpen? Lees in de oproep hoe dat kan!

"steviger" dieselgeluid F7

Gestart door hvanschaik vrijdag 01 oktober 2021, 15:35:53

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
"steviger" dieselgeluid F7
Sinds enige tijd ben ik uit losse onderdelen een driedelige F7 "Alaska" aan het opbouwen. Technisch geen probleem, maar het geluid valt tegen. Ik gebruik een MSD/3 met de geluidsfile van een F7. In het origineel heeft Märklin een kunststof toeter ingebouwd om het geluid te versterken en in navolging daarvan heb ik een klein luidsprekerkastje gebouwd, wat de prestaties van de Märklin speaker aanzienlijk verbetert, maar nog steeds vind ik het geluid niet zwaar genoeg. Op zoek naar beter geluid vond ik bij ESU onder nummer 50343 een basreflex speaker. Mijn vraag is of iemand van jullie deze speaker in gebruik heeft en wat de ervaringen zijn. Het dingetje is hier niet makkelijk te verkrijgen, daarom ben ik - voordat ik met relatief hoge verzendkosten ga bestellen - op zoek naar gebruikerservaringen.
Alvast bedankt, Hans.

Re: "steviger" dieselgeluid F7
Lid sinds: 2008

graag een glaasje wijn

offline
Re: "steviger" dieselgeluid F7
op de bekende koopsite staan ze maar de verzendkosten zijn evenredig met de prijs van de speaker.hij heeft ook een broertje 50344.
Je vind ze ook in china of google eens op Large 8 Ohm Bass Reflex Speaker For DCC Sound
Re: "steviger" dieselgeluid F7
Bedankt voor je snelle reactie, Johnny :thumbup:.
Heb je er zelf ervaring mee?
Re: "steviger" dieselgeluid F7
Lid sinds: 2008

graag een glaasje wijn

offline
Re: "steviger" dieselgeluid F7
niet zelf maar heb ze al gehoord en klink vrij goed.De cube van ESU klinkt ook vrij goed als je hem volledig dichtmaakt en vastkleeft met dubbel tape.
Voor een diepere sound is natuurlijk een grotere speaker (zeker bassreflex) nog beter. Vanuit duitsland zijn er te verkrijgen .Als je er verschillende bij ali besteld dan komen ze als gezamelijke verpakking en moet je meestal niks bijbetalen. Kan je ook verschillende modellen kopen en die kosten daar amper wat
Re: "steviger" dieselgeluid F7
klinkt hoopvol :D, bedankt.
Re: "steviger" dieselgeluid F7
Ik ga een andere optie uitproberen. Gisteren ontdekte ik bij een Zweedse treinenzaak een ESU V5 met voorgeprogrammeerde sound van de F7. Wordt geleverd met een flinke maat luidspreker en mocht die combinatie nog niet voldoen, dan bestel ik de nieuwe 50343 basreflex.... het ding moet en zal zwaar dieselen :D
Re: "steviger" dieselgeluid F7
Lid sinds: 2009

Veel lukt met geduld, liefde en precisie.

offline
Re: "steviger" dieselgeluid F7
 :thumbup: :thumbup: :thumbup:

En dan een Nohab met sound?

Mvg
Marcel
Re: "steviger" dieselgeluid F7
Niet nodig, daar heb ik de Structon Nohab voor :). Helaas niet meer met originele decoder, maar wel goed geluid.