Nieuws:

Wil je ook treinenplaatjes in je onderschrift? Lees hier verder hoe je dat instelt op jouw profiel!

piko loc aanmelden in MS2

Gestart door KroKsik zondag 03 oktober 2021, 13:45:16

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
piko loc aanmelden in MS2
Lid sinds: 2020

offline
piko loc aanmelden in MS2
ik heb een probleem met het aan melden van een Piko loc nr 52463 NS 2000
Analoog rijdt hij wel   
Re: piko loc aanmelden in MS2
Forum Moderator
Lid sinds: 2010

offline
Re: piko loc aanmelden in MS2
MFX in je MS2 aanstaan?
Zo ja, die even uitzetten, daarna de loc via DCC (of MM) aanmelden en in de decoder van de loc MFX uitzetten (CV12=53).

Zie ook dit topic.
Re: piko loc aanmelden in MS2
In MM2-3 wordt de loc wel herkend maar heeft dan maar 4 functies .
Re: piko loc aanmelden in MS2
Forum Moderator
Lid sinds: 2010

offline
Re: piko loc aanmelden in MS2
Motorola (MM) heeft maar 4 functies per adres, daarom kan je beter voor DCC kiezen. Dan heb je max. 32 functies en hoef je geen vervolg-adressen te gebruiken (wat je bij Motorola wel moet om meer dan 4 functies te krijgen). 
Re: piko loc aanmelden in MS2
Ook in dcc wordt de loc niet herkend . lok gewist en alle andere mfx mm en dcc geprobeerd maar bij het herkennen wordt een klein stukje van de balk gescand en geeft dan MM2-3 aan.
Re: piko loc aanmelden in MS2
Forum Moderator
Lid sinds: 2010

offline
Re: piko loc aanmelden in MS2
Voeg hem eens handmatig toe (adres is 3) i.p.v. laten herkennen.
Re: piko loc aanmelden in MS2
Handmatig ingevoerd nu alle functie's zichtbaar maar geen enkele functie reageert.
Re: piko loc aanmelden in MS2
vandaag opnieuw handmatig ingevoerd en alle functie's  werken. bedankt voor de ondersteuning.     
Re: piko loc aanmelden in MS2
Forum Moderator
Lid sinds: 2010

offline
Re: piko loc aanmelden in MS2
Graag gedaan! Veel rijplezier met de loc.
Re: piko loc aanmelden in MS2
Lid sinds: 2008

offline
Re: piko loc aanmelden in MS2
Mijn NS2000 AC Sound zaterdag opgehaald en gisteren uitgeprobeerd.
Met CS2 meldde hij zich eerst helemaal niet aan (mfx).
Kreeg een foutmelding dat het uitlezen van de decoder mislukt was.
Na een paar keer opnieuw proberen meldde de loc zich wel aan (mfx), maar ontbrak het grootste deel van de functies.
Na nog een paar keer proberen had ik dan wel alle functies.
Uitlezen van de CV's (mfx) ging vervolgens de ene keer wel goed en de andere keer weer niet (afgebroken met foutmelding).
Uitzetten van DCC en MM in mijn CS2 maakte geen verschil.
De decoder blijft zich (onder mfx) buitengewoon instabiel gedragen.
Heb ik een slecht exemplaar of is dit een algemeen probleem met deze decoder/loc?
Overigens lukt het aanmelden bij een MS1 helemaal niet.
Het mfx symbool begint wel te knipperen, maar dan houdt het op.
Re: piko loc aanmelden in MS2
Forum Moderator
Lid sinds: 2010

offline
Re: piko loc aanmelden in MS2
Zoals vaker beschreven: MFX uitzetten in de decoder, is een algemeen probleem bij piko decoders.
Via DCC/MM rijdt het daarna goed.
Re: piko loc aanmelden in MS2
Citaat van: mDDM op maandag 11 oktober 2021, 22:15:05
Heb ik een slecht exemplaar of is dit een algemeen probleem met deze decoder/loc?

Je hebt geen slecht exemplaar, zijn er veel meer met dit probleem.
Heb MFX uitgeschakeld en rijdt nu probleemloos op DCC met alle functies.
Re: piko loc aanmelden in MS2
Wiki Redactie
Lid sinds: 2009

Twentelijn Tp.IVa (1968-1980)

offline
Re: piko loc aanmelden in MS2
Er is altijd wat met die Piko-decoders is mijn ervaring. Ik heb daarom alle Piko-locs in mijn verzameling voorzien van ESU-decoders en heb daar nog geen seconde spijt van gehad.
Re: piko loc aanmelden in MS2
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: piko loc aanmelden in MS2
Ik heb één Piko lok rijden (maar ik heb geen centrale die MFX spreekt), ik ben tevreden, een hele enkele keer wil hij wel eens "in de war raken", dan moet ik even het contact tussen de lok en de rails verbreken (voorzichtig even oplichten), overigens heeft een Märklin railbus dat verschijnsel ook.

Hoe je het ook wendt of keert: des te meer je automatiseert des te meer kans is er dat er iets fout gaat, een digitale lok is tenslotte niet vast verbonden met de centrale.

Groet, Anne W
Re: piko loc aanmelden in MS2
De NS 2015 is na veel gedoe eindelijk ingelezen via DCC 128 op de Ecos (van de club Ah-Nm). Eerst kon de decoder alleen worden uitgelezen op M4 maar door contact van de zaakgelastigde van Piko, de fa. Scaletrading met "Sonneberg",  is een en ander door de Piko-programmeur, hersteld. Dus als jullie Piko 2015 52463 niet verder komt dan F0 (lichtfunctie) en F1-16 zul je met je loc terug moeten naar je dealer. Die haalt de decoder eruit en stuurt hem op naar Apeldoorn. Na wijziging van de software krijgt de loc wel een adres boven de 1000...(Railcom).