Nieuws:

Wil je ook treinenplaatjes in je onderschrift? Lees hier verder hoe je dat instelt op jouw profiel!

Baanplan voor tafel 350 bij 120

Gestart door ccvanl vrijdag 01 oktober 2021, 17:37:42

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Baanplan voor tafel 350 bij 120
Ik heb na meer dan 40 jaar mijn verzameling Fleischmann Ho uit de dozen gehaakt,al een paar eenvoudige banen gelegd en banalers bijgekocht.Ik zou graag iets maken met 3 kringen en een hoogteverschil.
Kan mij iemand wat ideeen aankijken ?
Re: Baanplan voor tafel 350 bij 120
Lid sinds: 2019

Als het niet kan zoals het moet dan moet het maar

offline
Re: Baanplan voor tafel 350 bij 120
Hallo, leuk dat je hier je vraag neerlegt. Echter helaas moet ik je vertellen dat dit een forum voor drierail treintjes (Märklin) is. Aangezien Fleischmann een tweerail systeem heeft hebben de leden hier daar weinig animo voor. Je kunt je vraag beter vooleggen op https://forum.beneluxspoor.net/
Re: Baanplan voor tafel 350 bij 120
Lid sinds: 2010

The meaning of life is to give life meaning!

offline
Re: Baanplan voor tafel 350 bij 120
Hallo Topic starter (naam?),

Ik denk dat Henk wil aangeven dat op het door hem genoemde forum meer kennis op 2-rail (gelijkstroom banen) aanwezig is. Toch zijn hier ook veel leden die daar veel van weten.

Ook op dit forum is een eigen stukje voor 2-rail. Misschien daar de vraag neerzetten. Hier wil ik wel gelijk bij zeggen dat je er ook zelf over na moet denken. Kijk eens rond wat anderen bouwen. Weet wat je wil en probeer eens wat met rails wat je al hebt. Daarna kun je advies vragen aan mede modelspoor hobbyisten, maar het bedenken moet je toch echt zelf doen. Het is jouw baan.

Kijk hier eens: Baanbouw 2-rail alle schalen

Succes! :thumbup:



Re: Baanplan voor tafel 350 bij 120
Jongens, voor een baanplan is het toch niet zo belangrijk of je 2 of 3 rail rijdt? Een keerlus vergt extra aandacht en kun je vermijden.
Alleen als het precies moet passen met vaste railstukken is het hier misschien moeilijker om mensen te vinden die bekend zijn met Fleischmann maar voor ideeën kun je hier best terecht

Probleem is wel dat 'drie kringen met hoogteverschil' mij niet zoveel aanknopingspunten biedt. Wat is de bedoeling?
Veel meer mogelijkheden dan een speelbaantje maken, zie ik niet met deze beschrijving.

Groet,

Peter
Re: Baanplan voor tafel 350 bij 120
Lid sinds: 2019

Bakkie koffie? Lekker!

offline
Re: Baanplan voor tafel 350 bij 120
 @citaat
Dat dus, het is allemaal zeer vaag omschreven.
Ga eerst eens je ideeën opdoen met wat anderen gedaan hebben (forums, YouTube) en kijk wat  je aanstaat. Dan wordt de vraagstelling al wat makkelijker.
Ik begrijp dat het heel moeilijk is om een goed idee te krijgen van wat je zelf wilt. Dat is de uitdaging.
Misschien maar een vloerbaantje maken en kijken hoe het bevalt.
Heb ik ook gedaan en is zeer leerzaam.

Dat gezegd veel succes naar het vinden van je ideale spoorplan, wees gerust, dat valt niet mee...