Nagenoeg hetzelfde model wordt ook besproken in dit topic.
==> KlikDe uitvoering van de 39889 is met dubbele vensters in de zijkant cabine en met een ander loknummer van de museum loc, te zien in het Märklineum.
Bij mij rijdt de 39880 met sound rond en trekt 17 Erz IIId wagens, wat eigenlijk net teveel is om sommige opritten (3%) van mijn baan zonder soms te slippen te nemen.
Mijn commentaar uit het topic waar ik hier eerder naar verwees.
CiteerIk heb de 39880 eens aandachtig bekeken en vergeleken met de vorige 3788x constructie met 5 polige motor.
De 39880 heeft een DC motor in de ketel, met wormwiel overbrenging en aandrijving op de vierde (van voor geteld) aandrijfas.
Het onderstel is niet meer gescharnierd, maar de buitenste assen kunnen zijdelings bewegen, wat Märklin al enkele jaren toepast bij andere 4 en 5 assige stoomloks.
De verlichting is d.m.v. leds, waar de 3788x nog lampjes heeft.
Aan de ketel is op de onderkant van de staketel na, naar mijn menig niets tot nauwelijks iets veranderd en heeft aan de rechterkant nog steeds dezelfde meegegoten leidingen, zoals bijde 3788x het geval was.
Bij andere constructies, zoals Br 03/03.10/41/50 etc zijn deze leidingen wel vrij gemonteerd.
De tender is van metaal, met kunststof opzetstuk, maar heeft nauwelijks vrijstaande leidingen gekregen en dat vind ik voor een loc in de prijsklasse toch wel jammer.
Ik ben er overigens wel heel tevreden mee en vind de Br 44 met een lange sleep ertswagens een mooie verschijning op de baan.
Met mijn oude CS1R en laatste update kan ik alle (20?) functies bedienen.