Nieuws:

Bekijk onze nieuwe Stichting 3rail kleding lijn! Mooi voor evenementen, stamafels en meet&greets op beurzen : Stichting 3rail Webshop

Welke ombouwset voor een 3047

Gestart door asconahobbyist donderdag 30 september 2021, 19:02:59

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Welke ombouwset voor een 3047
Stomme actie van mij, even proefrijden op de baan in aanbouw. De 3047 met 5 rijtuigen (analoog) ,dan even weglopen,kwartier later terugkomen en een giga brandlucht. Wagons waren losgeraakt en de loc heeft ze van achter aangereden. Heeft dus ik weet niet hoe lang staan te duwen. Resultaat,sowieso motorschild en anker verbrand/gesmolten. Balen,loc was in nieuwstaat, aangezien de baan digitaal wordt dan meteen maar digitaal maken. Ik was van plan een decoder voor allstrom motoren te pakken,dus de motor origineel houden maar nu is denk ik een complete ombouwset de beste oplossing. Welke set heb ik dan nodig? Of heeft iemand na ombouw wellicht een anker en schild over?
Re: Welke ombouwset voor een 3047
Lid sinds: 2008

graag een glaasje wijn

online
Re: Welke ombouwset voor een 3047
zoekfunctie is je vriend hierbij : https://forum.3rail.nl/index.php?topic=69450.0
Re: Welke ombouwset voor een 3047
Die had ik inderdaad ook al gevonden maar zijn er geen complete sets waar ook een decoder bij zit? Ik ben er nog niet zo'n held in,in dat ombouwen,ik ben het wat aan het ontdekken. Ik heb een keer een 60760 set in een 1600 gezet en 2 uhlenbrock 75000  decoders ingezet,meer niet eigenlijk nog.
Re: Welke ombouwset voor een 3047
Lid sinds: 2010

Marklin H0 + Ecos2 + iTrain

offline
Re: Welke ombouwset voor een 3047
Ik heb nog nooit een ombouwsetje met een decoder erbij gezien.
Het voordel is vind ik dat je zelf kunt bepalen welke decoder je er in wilt zetten.
Maar je hebt al enige ervaring in het ombouwen en oefening baart kunst.

Zelf ben ik ook zo begonnen; de eerste lok deed ik een heel weekend over en de laatste in een paar uurtjes.
En verder heb ik ESU lokpilots als decoder gebruikt.
Re: Welke ombouwset voor een 3047
Forum Beheerder Bestuurslid St. 3rail
Lid sinds: 2007

offline
Re: Welke ombouwset voor een 3047
 @citaat

60760 in toch een prima motor ombouwset, zit een decoder bij. T'is wel zo dat de motorset 60941 niet in elk chassis past.

Decoder is alleen niet geweldig in zijn gedragingen, dan zijn de M* en ESU decoders beter.
Re: Welke ombouwset voor een 3047
Lid sinds: 2007

als er maar een "v" voor op staat

online
Re: Welke ombouwset voor een 3047
Hoi Asconahobbyist,

Zelf ga ik er ook eentje ombouwen naar MFX digitaal met een 60906 decoder, dan hoef ik de motor niet om te bouwen.
Aangezien jouw motor in de fik vloog is een 60944 set wellicht iets voor jou.

Groeten,

Hans V200.0
Re: Welke ombouwset voor een 3047
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

Gelukkig liggen de dwarsliggers onder de rail.

offline
Re: Welke ombouwset voor een 3047
Er is voor oudere modellen zoals de 3047 een betere motorombouwset beschikbaar.
Ik kan het exacte nummer niet vinden, maar hier staat er één te koop. ==> Klik
Denk dat het artikel E188838 is.
Re: Welke ombouwset voor een 3047
Lid sinds: 2008

graag een glaasje wijn

online
Re: Welke ombouwset voor een 3047
denk dat dit 60944 is bij M
Re: Welke ombouwset voor een 3047
Forum Moderator
Lid sinds: 2010

offline
Re: Welke ombouwset voor een 3047
 @citaat Nee, het nummer van die set is inderdaad E1883838. Die set is voor oudere Br01 modellen en verschilt van de 60944.

De 3047 is gewoon met de 60944 om te bouwen.
Verder niet moeilijk doen om een complete set te vinden, gewoon een motorset en decoder (apart) kopen.  ;)