Nieuws:

Wil je ook treinenplaatjes in je onderschrift? Lees hier verder hoe je dat instelt op jouw profiel!

er zijn nogal wat sites over opgeheven lijnen ...

Gestart door Jan22 vrijdag 01 oktober 2021, 02:20:23

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
er zijn nogal wat sites over opgeheven lijnen ...
Lid sinds: 2009

Dwarsliggers op de rails sporen niet

offline
er zijn nogal wat sites over opgeheven lijnen ...
Op verkehrsrelikte.de staan er nogal wat bij elkaar.
De Nederlandse, Vlaamse en Waalse ontbreken nog. Maar je komt er een eind mee.

Ik was op zoek naar oude stationsgebouwen langs opgeheven lijnen, en vond toen
verkehrsrelikte.de en vergessene-bahnen.de

Re: er zijn nogal wat sites over opgeheven lijnen ...
Lid sinds: 2009

locomotivdegeneraal

offline
Re: er zijn nogal wat sites over opgeheven lijnen ...
Kijk hier eens op http://www.railtrash.net/ het grootste deel is Nederlands

Fred
Re: er zijn nogal wat sites over opgeheven lijnen ...
Lid sinds: 2009

Dwarsliggers op de rails sporen niet

offline
Re: er zijn nogal wat sites over opgeheven lijnen ...
Deze is ook aardig: Fietspaden op verlaten lijnen (in de Duitsland, Europa en de rest van de wereld). Dus ook de route bij Trois Ponts en Stavelot (zuidkant Luik), die ik een paar jaar geleden bezocht.

Minder goed dan de andere sites omdat het nadruk ligt op het fietsen, en er minder vanuit de documentatie wordt gefietst en gefotografeerd, dan bij b.v. Vergessene-Bahnen.de  (Dr. Reiner Schruft) (die de route per auto aflegt, maar meer info benut voor het maken van nieuwe, documenterende foto's).

Onlangs liep ik op tegen een Duits Fiets Forum waarop tot mijn verrassing uitgebreide fotografisch vastgelegde fietsvakanties staan langs  "Vergessene bahnen" in o.a. Duitsland en Zwitserland.
Er zat ook een wiki aan vast. En het bleek te gaan om een wereldwijd netwerk waarop heel wat meer te zien is dan alleen die twee landen. Nou fiets ik zelf niet zo veel meer, maar de foto-impressies zijn indrukwekkend, ook voor treintjes-liefhebbers.