Nieuws:

Zin in een spoors uitstapje? Kijk eens in onze kalender!

Lok Decoder Analoog Pwm

Gestart door Brillie vrijdag 24 september 2021, 16:23:01

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Lok Decoder Analoog Pwm
Lid sinds: 2019

offline
Lok Decoder Analoog Pwm
3 Vragen.
1:Zijn er Decoders voor marklin loks met moter ombouw 60944 (permanente magneet i.p.v. Veldspoel)
   die wel met Pwm Analoog kunnen werken.

2: Kunnen de oude Decoders die je met een schakelaar op Analoog zet wel met Pwm spanning omgaan.

3: En op welk voltage werkt deze ombouw als je geen Decoder gebruikt.

Met een antwoord op een van deze vragen kan ik weer vooruit.

MVGR Johan.
Re: Lok Decoder Analoog Pwm
Lid sinds: 2007

Werk op n ander nivo...

offline
Re: Lok Decoder Analoog Pwm
En omdat niemand anders hier reageert...  ;)

Als antwoord op vraag 1.
Nee, er zullen geen decoders zijn die met een extern (rails) PWM aansturing overweg kunnen. En nee, ik ken niet alle decoders op de markt. De uitdaging zit namelijk in de manier waarop de digitale informatie door decoders wordt gelezen. In oudere decoders wordt een grote weerstand en een condensator gebruikt om het aangeboden rail signaal naar een niveau dat door de data port van de PIC wordt geaccepteerd. PWM aansturing leidt tot de directe dood van de PIC.
Sommige nieuwe decoders gebruiken een opto-coupler of vergelijkbare ingangsport van de PIC om het digitale signaal te lezen. Bij deze decoders ziet de PIC het PWM als digitaal signaal (en dus niet als analoge spanning) waar het niets van begrijpt, met als resultaat dat het geen aansturing van de genereert.

Een pseudo-antwoord op 2; als je daar de oudere Delta decoders mee bedoelt, die specifiek op analoge operatie moesten worden gezet, nee, dat werkt ook niet.

Jan-Peter
Re: Lok Decoder Analoog Pwm
Bedankt voor deze informatie dan weet ik dat ik de oplossing niet in die hoek hoef te zoeken.
Na een eventuele ombouw van mijn defecte 1212 zal ik dus zelf iets moeten maken.
Voor alle zekerheid had ik al een andere 1200 besteld voor als het niet lukt.
MVGR Johan