Nieuws:

Bekijk eens een willekeurig artikel in onze informatieve Stichting 3rail Wiki.

Reparatie Viessmann 5217 terugmelder

Gestart door Ferdi woensdag 15 september 2021, 07:55:11

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Reparatie Viessmann 5217 terugmelder
Beste mensen,

Ik heb mijn Viessmann terugmelders getest en ik kom een paar problemen tegen. Bij één doet adres 9 het niet, bij 2 anderen worden alle terugmelders tegelijkertijd geactiveerd. Ik vermoed een kapotte uitgang. Bij een vierde lichten 2 adressen tegelijkertijd op. Kunnen die modules gerepareerd worden?

Filmpje (over het testen en aan het eind het probleem):
https://youtu.be/6PIbnNn4i8Q

Vriendelijke groeten,
Ferdi
Re: Reparatie Viessmann 5217 terugmelder
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: Reparatie Viessmann 5217 terugmelder
Als het echte de Viessmann is die het niet goed doet, dan niet proberen te repareren denk ik, veel "prutssoldeerwerk" want de IC's zitten niet in voetjes en een nieuwe kopen van een goedkoper fabricaat zoals Rosoft.

Groet, Anne W
Re: Reparatie Viessmann 5217 terugmelder
Forum Moderator
Lid sinds: 2010

offline
Re: Reparatie Viessmann 5217 terugmelder
Waarom zou je repareren niet proberen, je kan ze prima openen en repareren. Al is soldeer/elektronica ervaring wel zo handig.
Als het de SMD versie is heb je geeneens met voetjes te maken... en om een product waar geen IC voetjes gebruikt worden gelijk prutssoldeerwerk te noemen gaat wel ver. Voetjes vergemakkelijken reparaties, maar zijn zeker niet noodzakelijk.
Re: viessman 5217
Lid sinds: 2008

graag een glaasje wijn

online
Re: viessman 5217
opendoen en ff kijken of er geen SMD componentje kapot is.Naast de IC zitten er gewoon SMD weerstandjes en condensatoren in en vermoed een tarnsistortje