Nieuws:

Zin in een spoors uitstapje? Kijk eens in onze kalender!

M 36290 Vectron van slag

Gestart door zoldertreinman dinsdag 14 september 2021, 20:09:46

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
M 36290 Vectron van slag
Hallo, Ik heb een M 36290 Vectron mfx en die is begin dit jaar van de tafel gevallen en daarna reed het niet maar werkten wel alle functies, Ik wilde er toen mee naar Modeltreinexpress waar ik de lok had gekocht om te vragen willen jullie de lok resetten (met mijn Mobile station 2 gaat dat niet.. streep door CV instellingen) maar ivm Corona was de winkel dicht dus kon dat niet en ik heb toen niets meer met de lok gedaan tot gisteren en nu rijdt de lok met 1 hoge snelheid maar doet geen enkele functie het meer. Ik denk een reset CV 8 op 8 is het proberen waard maar eerst hoor ik graag suggesties en eventueel of iemand in de buurt van Rotterdam met een Central Station of ESU programmer de lok voor me wil resetten, alvast dank, Leen
Re: M 36290 Vectron van slag
Lid sinds: 2007

Windhoven

offline
Re: M 36290 Vectron van slag
Mogelijk dat resetten weinig nut zal hebben. De locomotief gaat nu in de analoog modus vandaar dat ie er op de digitale spanning als een haas vandoor gaat. Met de val van tafel is er eerder mogelijk iets los geraakt in de locomotief waardoor deze ook niet meer wilde rijden. Beter is het de locomotief even open te maken of open te laten maken en kijken of alle draadjes en de decoder nog goed vast zitten.
Re: M 36290 Vectron van slag
Dank Johan, ik heb de lok open gemaakt en alles ziet er daar goed uit, draden enzo de motor is uiteraard ook OK, de lok rijdt nu alleen maar vooruit, niet achteruit,  met 1 snelheid.
Re: M 36290 Vectron van slag
Je kunt in de MS2 gewoon MFX even uitzetten( shift en dan op de wissel knop drukken kom je in het menu, loop.je door tot je bij protocollen komt)en dan de lok via DCC resetten, alleen of het gaat helpen?