Nieuws:

Wilt u Stichting 3rail steunen? Dit kan eenvoudig via onze Stichting 3rail Webshop :thumbup:

1e oefening met wagons.

Gestart door eduardo maandag 06 september 2021, 18:52:32

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
1e oefening met wagons.
Lid sinds: 2018

vraag niet hoe het kan, geniet ervan

offline
1e oefening met wagons.
de 1e oefening met wagons, die ik al ruim 35 jaar bezit, vandaag de 6e beeindigd, niet geschoten, mis geschoten. Heb ik misgeschoten? Ik heb de instructies van Sebb's 1:87 geprobeerd op te volgen. Met de nadruk op geprobeerd. Wat die doet is niet te evenaren, maar wel een goede indicatie.
Re: 1e oefening met wagons.
Lid sinds: 2018

vraag niet hoe het kan, geniet ervan

offline
Re: 1e oefening met wagons.
en nog 3 foto's, die ik er niet bij kon sluiten, vanwege het toegestane bestand. Het is leuk werk, maar zó moeilijk en precies.

ed
Re: 1e oefening met wagons.
Ziet er goed uit! De daken zijn mooi verweerd door zon, wind en regen.
Zo te zien hingen ze niet of niet vaak achter een stoomloc. Want dan zou er nog een laagje roet op gelegen hebben.
Ook de wanden zijn mooi verweerd. Ik vind het mooi gelukt.

Groeten,

Peter
Re: 1e oefening met wagons.
Agghhhh Sebb, heerlijke filmpjes op de Tube maar houdt rekening dat ook hij in de loop der tijd heeft geleerd.

Weet je Ed, het verouderen van materieel gaat simultaan met persoonlijke passie.
Vindt jij het oké dan is het toch prima, de mening van dit forum vragen is dan vragen naar persoonlijke meningen.
Voor de eerste keer: een pluim.

Vrgr,
Wilko
Re: 1e oefening met wagons.
Lid sinds: 2018

vraag niet hoe het kan, geniet ervan

offline
Re: 1e oefening met wagons.
bedankt voor de reactie. een mening vragen doe ik om suggesties, verbeteringen los te weken. na mijn airbrush aankoop, wat ik nog steeds niet onder de knie heb, ben ik wel gedwongen eerder werk wat ik met de kwast, heb gedaan te herhalen met de airbrush, te verfijnen. zie eerdere publicaties van mij in dit hoekje "weathering". ik wil wel kwijt dat ik geniet van het resultaat, maar altijd streef naar beter. Ed
Re: 1e oefening met wagons.
Weatheren met de airbrush viind ik ook een uitdaging. Met pigmentpoeders en kwasten, soms gemengd met wat water of matte vernis, gaat het voor mij gemakkelijker. Ook weatheringpotloden zijn geweldig.
Je vindt vanzelf de methoden die goed bij je passen. Gewoon blijven proberen.

Groet,

Peter
Re: 1e oefening met wagons.
Citaat van: eduardo op dinsdag 07 september 2021, 20:59:58
bedankt voor de reactie. een mening vragen doe ik om suggesties, verbeteringen los te weken. na mijn airbrush aankoop, wat ik nog steeds niet onder de knie heb, ben ik wel gedwongen eerder werk wat ik met de kwast, heb gedaan te herhalen met de airbrush, te verfijnen. zie eerdere publicaties van mij in dit hoekje "weathering". ik wil wel kwijt dat ik geniet van het resultaat, maar altijd streef naar beter. Ed

Hoi Ed,

Dan sluit ik me aan bij Peter,
Leg een roetlaag aan op de daken bij een inzet achter een stoomloc.
Ik blijf bij het geven van een pluim :thumbup:

Vrgr,
Wilko
Re: 1e oefening met wagons.
Lid sinds: 2018

vraag niet hoe het kan, geniet ervan

offline
Re: 1e oefening met wagons.
Citaat van: BlikkenTinus op dinsdag 07 september 2021, 23:37:57
Weatheren met de airbrush viind ik ook een uitdaging. Met pigmentpoeders en kwasten, soms gemengd met wat water of matte vernis, gaat het voor mij gemakkelijker. Ook weatheringpotloden zijn geweldig.
Je vindt vanzelf de methoden die goed bij je passen. Gewoon blijven proberen.

Groet,

Peter
weathering potloden ken ik niet, daar ga ik eens navraag naar doen. Maar ik ben hier (Almería-Z-Spanje) al blij dat ik een winkel met Vallejo produkten heb gevonden. Zijn die toevallig van Vallejos?
Re: 1e oefening met wagons.
 @citaat Zie ===> klik
Re: 1e oefening met wagons.
Lid sinds: 2009

Veel lukt met geduld, liefde en precisie.

offline
Re: 1e oefening met wagons.
Ik vind het heel netjes.
En ben van nature nogal kritisch....

Mvg
Marcel