Nieuws: Voor de 3railwiki zoeken wij altijd foto's en/of teksten!! Wil je helpen? Lees in de oproep hoe dat kan!
+  3rail Forum
|-+  Modelbaanbouw & Scenery
| |-+  Scenerybouw
| | |-+  Gelijktijdige verlijming van Styrodur met "klassieke" kunststoffen
Pagina's: [1]   Omlaag

Auteur Topic: Gelijktijdige verlijming van Styrodur met "klassieke" kunststoffen  (gelezen 244 keer)

Butselboy

• Beginnende Gast
Gelijktijdige verlijming van Styrodur met "klassieke" kunststoffen
« Gepost op: woensdag 01 september 2021, 23:35:41 »

Hallo,
ik heb Styrodur (XPS-styreen)- platen liggen als ondergrond voor mijn treintafel (houten frame met 12 mm dikke multiplexplaten als basisondergrond). Nu zou ik daar graag een Terra Form systeem van Noch op willen plaatsen voor een diorama. Probleem is dat Styrodur niet compatibel is met solvent-houdende lijmen, maar dat lijmen die wèl geschikt zijn voor Styrodur dan meestal weer niet compatibel blijken met klassieke kunststoffen zoals PE, PP etc.

Weet iemand of er ergens een overzichtstabel bestaat over lijmsoorten die bruikbaar zijn voor het -rechtstreeks- verlijmen van verschillende kunststoffen op Styrodur platen bij de modelbouw?

PS. Ik heb het nog niet gevonden op dit forum, maar misschien heb ik niet de juiste zoektermen gebruikt... :help:

Jos
Degelijkheid heeft voorrang op snelheid.

nobody

• Vaste Inboedel
  • ......semper idem......
Re: Gelijktijdige verlijming van Styrodur met "klassieke" kunststoffen
« Reactie #1 Gepost op: donderdag 02 september 2021, 08:33:17 »

Misschien heb je hier iets aan ===> klik
Met vriendelijke groet: Wim.                                  Met kleine onderbreking (ban), lid sinds 2009.

Pagina's: [1]   Omhoog