Nieuws:

Kom gezellig een keertje bij jouw lokale Stichting 3rail Stamtafel lekker kletsen over treintjes en nog veel meer!

Aslagers wagonnetje uitgesleten

Gestart door Lobomotion69 vrijdag 27 augustus 2021, 16:10:04

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Aslagers wagonnetje uitgesleten
Lid sinds: 2019

Als het niet kan zoals het moet dan moet het maar

offline
Aslagers wagonnetje uitgesleten
Mede forummers. In mijn bezit heb ik een heel leuk stammetje lokaalbaan wagonnetjes van Roco. Deze hebben er al heel wat kilometers opzitten. Vandaag bij groot onderhoud viel mij op dat deze wagonnetjes zo laag op de wielen stonden. Onderzoek leerde mij dat de aslagers dermate uitgesleten zijn dat de assen bijna 2 mm speling in hoogte hebben. Dat kan niet goed zijn. Zie foto 1.

Weet iemand of er ergens reparatie setjes te verkrijgen zijn om dit euvel te verhelpen. Je zou bijvoorbeeld aan de binnenzijde van het plastic een messing, of beter bronzen, plaatje kunnen bevestigen met een gaatje voor de as. Die kan ik eventueel zelf maken maar als iemand zoiets al vermarkt spaart mij dat een hoop werk.

Ook zoek ik voor dit wagonnetje een kortkoppeling. Aan de bodem te zien (zie foto 3) is dit al voorbereid maar er zit (zat) een gewone beugelkoppeling in. Dat wil ik niet meer. Er zijn nog genoeg Kurz Kupplungsdeichsel van Roco te verkrijgen maar welke moet hieronder?

Graag wil ik deze wagonnetjes weer in optima forma staat brengen omdat a) ik ze hartstikke leuk vind  b) nergens meer te krijgen zijn en c) er optisch verder niets aan mankeert.

Alvast bedankt voor je reactie.
Re: Aslagers wagonnetje uitgesleten
Voor kortkoppelmechaniek raad 'k aan ===> klik
Re: Aslagers wagonnetje uitgesleten
 @citaat @citaat Messing bussen in lijmen: KLIK.

Ik zie geen foto's trouwens.

Gr, Ben.
Re: Aslagers wagonnetje uitgesleten
Lid sinds: 2019

Als het niet kan zoals het moet dan moet het maar

offline
Re: Aslagers wagonnetje uitgesleten
Wim, Uitstekend advies. Je wilt niet weten hoeveel van die dingen ik in de loop der jaren al heb ingebouwd. Maar deze wagen is voorbereid voor een kortkoppelmechaniek. Het is alleen de vraag welke want Roco heeft er nogal wat.

Ben, Gouden tip. Ga kijken hoe ik die dingen deze kant op kan krijgen.