Nieuws:

Heb je vragen over de werking van het Stichting 3rail Forum? Krijg deze beantwoord in de Forumtips.

Verdeelplaat schroefklemmen

Gestart door Stefanius maandag 23 augustus 2021, 10:06:50

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Verdeelplaat schroefklemmen
Ik ga binnenkort alles weer opbouwen na mijn verhuizing en wil af van de dure marklin stekkers (kwartje per stuk). Ik wil overstappen naar adereindhulzen en schroefklemmen en heb daar bij mijn vorige baan mee geexperimenteerd. Al snel was ik bezig om kroonstenen door te verbinden of andere schroefklemmen met elkaar te verbinden. Dit is best een tijdrovend klusje, tijd die ik liever besteed aan het maken van ingewikkeldere schakelingen.

Zijn er in modelbouwland (hoeft natuurlijk niet van marklin te zijn) verdeelplaten te koop met schroefklemmen die alles onder spanning zetten?
Re: Verdeelplaat schroefklemmen
Kijk hier: http://www.vermeer-online.nl/paginas/mep.html#verdeel

En adereindehulzen heb je helemaal niet nodig. Veelal hebben schroefklemmen al een klemstrip onder de schroef en sowieso hoef je de ader helemaal niet zo vast te zetten dat de boel kapot gaat.

Gr, Ben.
Re: Verdeelplaat schroefklemmen
Lid sinds: 2011

Meet (kijk, voel, luister) en weet

offline
Re: Verdeelplaat schroefklemmen
Hi Stefanius,

Zelf soldeer ik alles aan een ring- of stam leiding (van installatie draad of zo).

groet
Harald
Re: Verdeelplaat schroefklemmen
Lid sinds: 2011

Marklin digitaal c rails/ Baan Ha Mooi

offline
Re: Verdeelplaat schroefklemmen
Re: Verdeelplaat schroefklemmen
Lid sinds: 2008

graag een glaasje wijn

offline
Re: Verdeelplaat schroefklemmen
ik heb ze zelf gemaakt van printboard en klemmen zoals deze vanuit het verre oosten.Spotgoedkoop en maak ze in verschillende aantallen klemmen.Staan wel ergens foto's in mijn topics
Re: Verdeelplaat schroefklemmen
De suggestie die Ben aandraagt heb ik ook in gebruik, werkt erg prettig, is kant en klaar en gemakkelijk te bestellen.

Groet Dennis
Re: Verdeelplaat schroefklemmen
Je kan de optie van Ben gebruiken. Je kan ze ook zelf maken zoals Bellejt aangeeft. Dat heb ik ook gedaan. O ja, ik gebruik wel adereindhulzen. Gewoon omdat ik het iets makkelijker vind dan de draadjes er zo insteken of eerst vertinnen... Goed dat is een keuze  :)