Nieuws:

Voor de Stichting 3rail Wiki zoeken wij altijd foto's en/of teksten!! Wil je helpen? Lees in de oproep hoe dat kan!

Welk merk en type decoder is dit?

Gestart door Supervisors_NL zondag 22 augustus 2021, 16:04:11

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Welk merk en type decoder is dit?
Hallo,

Hierbij mijn hulp gevraagd over het merk en type van deze decoder. Ik heb al vele plaatjes doorgezocht via Google,
maar het is me nog niet gelukt om de informatie te achterhalen.
Tevens een aansluitschema voor deze decoder gevraagd.

Met name de witte draden zeggen mij niks.
Graag zie ik jullie reactie, en daarvoor bij voorbaat alvast mijn dank.
Re: Welk merk en type decoder is dit?
De oude Miba digitaalspecials er maar weer eens bijgehaald en dan kom ik op een Uhlenbrock 75200.
Alleen voor veldspoelmotor, dus daar zullen die draden wel voor zijn bedoeld.

Voor aansluitschema ben je het beste af met de handleiding.
https://www.uhlenbrock.de/de_DE/service/download/handbook/en/archiv/Bes75202.pdf
Re: Welk merk en type decoder is dit?
Hallo henkv,

Dit lijkt het inderdaad te zijn. Blijkbaar zijn de witte draden voor de veldspoel.
Deze moet dan worden losgekoppeld van de motor en die draden met elkaar worden verbonden.

Ik ga kijken of ik daarmee uit de voeten kom.
Dank voor de hulp en informatie.
Groet,
Paul
Re: Welk merk en type decoder is dit?
Lid sinds: 2007

Klein Jünkerath

offline
Re: Welk merk en type decoder is dit?
Ik heb ook enkele Uhlenbrocks met draden voor de veldspoel. Na ombouw van de motor op gelijkstroom heb ik de witte draden niet doorverbonden, maar gewoon "los" gelaten (wel afgetopt met een krimpkousje). Reed prima. Dus doorverbinden hoeft niet.
Groet, Paul
Re: Welk merk en type decoder is dit?
Die decoder is ruimschoots 20 jaar oud en was bedoeld als een alternatief voor de C80.
Als je hem niet voor een veldspoelmotor wilt gebruiken, dan misschien wat moderners aanschaffen.