Nieuws:

Kom gezellig een keertje bij jouw lokale Stichting 3rail Stamtafel lekker kletsen over treintjes en nog veel meer!

Flm 5124, draaistel valt onder wagon uit, wat te doen?

Gestart door Roland zondag 15 augustus 2021, 18:21:16

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Flm 5124, draaistel valt onder wagon uit, wat te doen?
Hallo,

Een ongelukje gehad met een Fleischmann 5124 wagon die omgebouwd is voor Marklin.
Eén van de pennen die aan het chassis zit om het draaistel op zijn plek te houden, is afgebroken.
Je moet ook niet menen dat ik ook maar ergens het afgebroken pennetje kan vinden! Gone, vanished without a trace, kwijt, foetsie!
Nou weet ik sowieso niet of lijm dit gaat houden, de oppervlaktes zijn vrij klein.

Even de schadefoto's showen:





Wie weet er een oplossing om dit draaistel wél draaiend te houden, maar tóch vast te zetten???

Ik hoop dat iemand me kan helpen...

Roland.
Re: Flm 5124, draaistel valt onder wagon uit, wat te doen?
Ik zou eens kijken naar een klein boutje en moertje. (m2 of zo) Dan boor je een gat verder uit. En zo vast maken. Het is wat prutswerk en je zal het rijtuig uit elkaar moeten halen. Maar dan zal het wel weer rijden.

Groet Ronald.
hum... posting 4500 op dit forum ....
Re: Flm 5124, draaistel valt onder wagon uit, wat te doen?
 @citaat dat is een prima methode heb al eens een fleischmann container dragerwagen gerepareerd met een klein boutje en moertje.
Re: Flm 5124, draaistel valt onder wagon uit, wat te doen?
Kijk, dat kan ook natuurlijk, boutje en een moertje!  :D :D :important: Dank Ronald en Mark!

Ik zat alweer gelijk te denken aan een nieuw chassis wat niet te verkrijgen is natuurlijk!  >:-D

Of een splitpen werkt weet ik ook niet, dat was het eerste wat in me op kwam, maar zit denk ik alsnog te los.  :?

De wagon rijdt keurig in het stammetje mee, het wiel valt er niet onderuit omdat er nog één pennetje aanwezig is.
Maar één ontsporing en wat vreemde zijwaartse krachten en dat pennetje gaat ook geheid.

Ik heb al eens zo'n wagon open gehad, wat tandenstokers er tussen en je haalt de kap er zo af.
Dan moet ik daarna maar even kijken bij het wielstel waar dat gaatje moet komen, maar dat gaat lukken.
Eerst maar eens een M2 boutje en moertje ergens scoren, want die heb ik nou net weer niet liggen.

Re: Flm 5124, draaistel valt onder wagon uit, wat te doen?
Lid sinds: 2010

met de trein was U er al(lang) geweest !

offline
Re: Flm 5124, draaistel valt onder wagon uit, wat te doen?
je zou kunnen gebruik maken van rondellen (vastplakken om te zaak iets of wat op zijn plaats te houden  :)  De opening van de rondel kiezen in fundtie van de bout en moer